Ik heb altijd meegekregen dat je, je onderkant alleeeeen met water moet wassen, verder niets. Je lichaam is PH neutaal (7) maar je vagina is zuurder, je kan de balans in zuurgraad verstoren.
Vraag me af of je alleen jezelf ruikt, of ook bv dat je man ineens meer naar zweet ruikt, of zoals hieronder al dat je de huisdieren ook erger ruikt. Het kan zo zijn dat je reuk zintuigen op 300% draaien.
Mocht dit toch alleen bij jezelf zijn, zou ik je aanraden om even in een bekertje te plassen en naar de kleur van je urine te kijken. Het zou op een blaasontsteking kunnen duiden. (Als je urine oranjeachtig/ troebel is) Dit kan je uiteraard bij de HA laten controleren.
Voor de dames die last hebben van urine verlies: bekkenbodemspieren aanspannen.
Dat doe je door je plas "in te houden". Ze gebruiken bij therapie "de lift" en dat is dus dat je net als een lift, je spieren steeds iets meer aanspant. Dus je plas inhouden, iets harder inhouden en nog iets harder intrekken. Totdat je het punt van "billen knijpen" heb bereikt. Billen knijpen moet je dus niet doen, dan ben je al te ver. Als je dit dagelijks oefent, zijn de problemen zo verholpen.
Let wel, als je pijn krijgt bij het plassen aan je vagina/onderbuik e.d. kan het op een blaasontsteking duiden.
zo…wat een uitleg, ik hoop dat het goed overkomt.
groetjes, hilal
32w3d