Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1294695 Werken

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af hoeveel uur jullie werken en hoe jullie dat na de bevalling gaan doen? Zelf werk ik momenteel 20 uur waarvan 4 uur per week thuis. Ga wel proberen om dat vol te houden na de bevalling, maar met 2 kids lijkt me dat best zwaar. Ook omdat m'n man ver weg werkt en ik ze dus altijd moet brengen en halen naar de opvang.

Groetjes,
    Jo

#4050289 Quote

Hoi Jo,

Ik werk 24 uur.. 4 dagen in de week en dan 6 uur op een dag. Ik ben elke woensdag vrij. Ik zou wel graag minder willen werken, maar momenteel lukt dat nog niet echt. Misschien wel als ik weer ga beginnen na mijn verlof.

Bibi

#4050295 Quote

hello, ik werk momenteel 24 uur (3×8) en het bevalt prima. goed te combineren thuis en mijn dochter gaat 2 dagen naar de creche en mijn man is ook een dag thuis. Als straks de tweede er is gaan we waarschijnlijk gewoon zo door.

Groeten, Ans

#4050298 Quote

Hoi, ik ben na de geboorte van mijn zoontje 3 dagen gaan werken (24 uur). Door mijn reistijd en het bedrijf waar ik werk zijn het wel hele lange dagen (ik vertrek 7.15 en ben 18.30 pas thuis). Na de geboorte van de 2de blijf ik dit doen. Mijn moeder past 1 dag in de week op bij ons thuis en de andere 2 dagen gaat hij naar mijn schoonouders. Als mijn zoontje 2 is ga ik hem op die 2 dagen naar de creche doen, zodat hij lekker met andere kindjes kan spelen en mijn schoonouders iets worden ontlast, zeker straks met een 2de. Gelukkig wonen mijn ouders en schoonouders heel dichtbij. Hoe lossen jullie de opvang op? Iemand al ervaring met de creche?

Liefs, Linda

#4050299 Quote

Mijn zoontje van 3 gaat 4 dagen in de week naar het KDV en dat bevalt hartstikke goed.
    Ik ben elke woensdag vrij en dan is Justin (mijn zoontje) ook thuis. Zo doe ik het straks ook met de 2e.

Bibi

#4050314 Quote

hallo,
    ik werk nu 24uur(2,5dag) in de kinderopvang en mss dat ik dadelijk 2dagen wil gaan werken. Mss eerst door het opnemen van ouderschapsverlof.
    Mijn zoontje gaat 2dg naar t kdv en 1dag om de week naar de oma's. De middag dat ik vrij ben help ik mn vriend met de administratie van zn eigen bedrijf.
    We kijken dadelijk wel hoe het loopt!

gr. Saskia.

Mijn ervaringen met het kdv zijn dus goed!

#4050317 Quote

Leuk om te kijken hoe jullie het allemaal geregeld hebben met werk!

M'n oudste gaat nu 1x per week naar het kdv en 1 keer per week naar een oppas. Straks wil ik 2 keer in de week kdv en dan is mijn man 1x in de 2 weken thuis. De oppas zag 2 kids niet zitten. Wat ik me ook wel weer kan voorstellen want ze heeft er ook nog een aantal van zichzelf.

Heb erg goede ervaringen met het kdv. M'n zoontje heeft het erg naar zijn zin, wil aan het einde van de dag niet mee naar huis. Ze organiseren leuke dingen en hoe klein hij ook is (1,5) er wordt al volop met hem geknutseld. Ik denk alleen dat ik hem dan straks niet ga op geven voor de peuterspeelzaal. Want dan zou er nog 2 dagdelen extra bij komen dat hij weg is en dat vind ik te veel.

Groetjes,
    Jo

#4050320 Quote

Hoi!
    Ik werk nu bijna 0,9 FTE op 4 dagen. Het zijn soms wel lang dagen, zeker met twee kinderen. Mijn partner werkt ook 4 dagen. Op zich bevalt het prima zo en zijn we evenveel bezig met huishouden en zorgen en werken. Het voelt goed. Ik moet wel zeggen dat we al die tijd al een superfijn kinderdagverblijf hebben, dat scheelt enorm. Ik maak me nooit zorgen of de jongens het wel goed hebben daar. De oudste gaat sinds een paar maanden naar school en dat gaat gelukkig ook goed. Als alles goed blijft gaan en we mogen nummer 3 verwelkomen, dan neem ik eerst extra ouderschapsverlof op en werk ik het eerste jaar maar drie dagen. Daarna wil ik wel weer terug naar  4 dagen werken.  

Ga nu weer vliegen, de oudste naar school brengen, vandaag met de slee! Het is toch te glad om te fietsen!

#4050345 Quote

Ik ben fulltime gastouder en werk thuis. Nu ik zwanger ben, schakel ik voor 3 dgn per week, 2 uurtjes per dag een extra gastouder in, zodat ik op die dagen even kan rusten. Aan het eind van de zwangerschap ga ik een fulltime gastouder inhuren voor Daniel, die bij mij thuis komt en mij kan helpen met de andere kids. Ik kan natuurlijk ook gewoon iemand inhuren om mij te helpen, maar dat kost veel geld. Als ik een gastouder voor Daniel inschakel krijg ik kinderopvangtoeslag, vandaar…..Het is de bedoeling dat ik tot in elk geval 6 maanden na de bevalling deze gastouder aanhoudt, zodat ik bijv. boven kan gaan voeden en er toch toezicht is op de andere kids.

Groetjes, Yvette

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen