Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1294739 Misselijkheid De Hele Dag Door

• Auteur

Hoi meiden,

Ik heb sinds een paar dagen dat ik me de hele dag misselijk voel. Het begint 's ochtends bij het opstaan en duurt totdat ik naar bed ga. Het komt wel met vlagen en als ik dan wat eet, dan is het voor even weer over. Maar na een kwartier komt het weer terug. Ik hoef niet over te geven (gelukkig..!) maar ik voel me beroerd. Ik heb een fulltime baan en ze weten nog niet dat ik zwanger ben. Dus ik weet me af en toe geen houding te geven en ziekmelden wil ik me ook nog niet.

Hebben jullie misschien tips hoe ik me wat minder misselijk kan voelen??

Liefs,
    WatEenWonder

#4050760 Quote

Hoi hoi,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!
    Ik heb wel eens gehoord dat het helpt om veel kleine beetjes op een dag te eten. Dus bv sochtends 2 snee brood+ glas melk, tussendoor appel+ boterham, smiddags 2snee brood, tussendoor sinaasappel+ boterham en savonds gewoon warm eten en voor slapen gaan bv gls warme melk. Tussendoor  2 crackers van bv craqout ofzo. Zelf helpt bij mij wel om melk te drinken, dat neutraliseert lekker. Gelukkig ben ik niet veel misselijk. Ik hoop dat  de misselijkheid  gauw minder wordt bij je, succes!!

groetjes,
    Gipsey

#4050761 Quote

Lastig is dat, als je normale functioneren daardoor beperkt wordt. Mijn tip is ook de hele dag kleine beetjes te eten. Veel crackers tussendoor, vooral geen lege maag krijgen. Pas op met vet en zuur, dat helpt soms ook. Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook erg misselijk en ik moest toen al helemaal geen vette dingen eten of iets zuurs als sinaasappelsap, dat versterkte het middelijke gevoel juist.

Succes ermee in ieder geval!

#4050766 Quote

Hoi,

Allereerst van harte gefelicitieerd met je zwangerschap. Het is inderdaad een wonder.
    Wellicht is het handig om even bij te houden wat je eet, welke combinaties en hoe je je dan voelt.
    Ik kan bijv. niet tegen melk bij mijn brood. Ik kwam daar bij toeval achter omdat ik een keer sinaasappelsap dronk bij het  ontbijt  en mij toen veel fitter voelde.
    Wellicht heb je er iets aan, succes ermee en hopelijk voel je je snel beter.

Groetjes,
    Miri

#4050771 Quote

Hoi,

Heeel herkenbaar. Ik voel namelijk precies zo. Misselijk misselijk misselijk, van smorgens vroeg tot savonds laat en eten eten eten, het lijk wel alsof ik constant honger heb maar als ik iets moet eten dan lukt het weer niet. Dan zit ik na 2 happen weer vol. En buikpijn! Sinds gisteren heb ik zo'n enorme buikpijn. Voel mij hierdoor toch echt onzeker. Check elke keer weer als ik naar de toilet ga of ik bloed zie. Echt eng…

Ik hoop dat dit snel voorbij gaat..

Kus,
    Shirley

#4050776 Quote

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie adviezen, hier kan ik zeker iets mee. Ik probeer ook al in kleinere porties en wat vaker te eten. Zo moet ik nu echt 's ochtends eerst iets eten voordat ik de deur uit kan naar mijn werk, anders trek ik het niet. Normaal gesproken ontbijt ik 's ochtends nooit dus is wel even wennen. Ik moet zeggen dat het gisteren gelukkig wat beter met me ging, 's middags geen last meer gehad van misselijkheid en ik kon zelfs mijn ogen open houden tot 21.00 uur. Dus als dit een stijgende lijn is ben ik echt blij.

Ik kreeg trouwens gisteren mijn eerste felecitatiekaart voor mijn zwangerschap. Dat vond ik nog even wennen, toen dacht ik, ja ik ben echt zwanger. Het is nog een beetje onwerkelijk allemaal. Maar over anderhalve week mag ik naar de vk dus dan zal het allemaal wel wat werkelijker worden.

Liefs,
    WatEenWonder

#4050785 Quote

Hoi meiden,

Ik ben al ruim een week zo ontzettend misselijk, moe en beroerd dat ik gewoon niet meer kan functioneren. Ik lig op de bank met een dekentje en een glas water en van elke beweging word ik kots misselijk. Spugen doe ik niet, helaas want dat lijkt mij enorm opluchten. Ik heb mij al ziek gemeld omdat ik gewoon niet meer weet waar ik het zoeken moet. Het is mijn derde zwangerschap en ik heb  het nog nooit zo zwaar gehad. Kleine beetjes eten, veel eten, veel drinken noem het maar op, niks helpt! Ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen met dat kleine wondertje in mijn buik, maar het is echt heel frustrerend, tot tranen aan toe! Maandag ga ik naar mijn huisarts om te kijken of er iets tegen te doen is.

Heel veel sterkte aan alle misselijke (aanstaande) mama's!

#4051032 Quote

hoi hoi,

Van harte allemaal met jullie zwangerschap,

Dit is mijn tweede zwangerschap ik heb een dochter van bijna twee en ben nu 7 weken zwanger

Ja ik herken die misselijkheid ook heel erg de hele dag door, maar ik kan het wegeten   maar het komt er wel op neer dat ik zowat de hele dag door eet en daar wordt ik ook gek van, de misselijkheid komt ook ineens opzetten en als ik dan niet snel wat eet dan wordt ik al beroerder.

met mijn vorige zwangerschap had ik dit ook en groeide ik al heel snel door het vele eten.

een andere oplossing is er voor mij niet dus dan maar heel goed op gezonde voeding letten en hopen dat de misselijkheid snel over is.

Eigenlijk niet eerlijk he dat misselijkheid ook bij een zwangerschap hoort?

Sterkte met jullie misselijkheid

groetjes

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen