Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1294751 Intake A S Donderdag

• Auteur

Hallo,

Aanstaande donderdag heb ik de eerste afspraak met de verloskundige, nu weet ik dat het eerst een intake is. Maar nu vraag ik mij af of ik alleen zal gaan of iemand meevraag.
    Of pas bij de eerste echo?

Ben ook wel een beetje gespannen en heb de kriebels, want ik heb al een keer een miskraam gehad en tot nu toe blijft het allemaal goed gaan.
    Op  mijn werk weten ze nog van niets, dus moet iedere keer smoesjes verzinnen waarom ik vrij wil nemen. Ik hoop het snel te kunnen vertellen.

#4050847 Quote

hoi hoi,

Wat een mooi vooruitzicht is dat he? De eerste afspraak. Als ik jou was zou ik mooi iemand meenemen. Dat is ook leuk en volgens mij kan dat gewoon altijd waneer jij dat wil. De eerste afspraak worden altijd veel dingen gevraagd, als je er tegenopziet kun je evt alvast voorbereiden en een lijstje meenemen met vragen ed.

Ik wens je alvast een goede en fijne afspraak toe, en ook een gezonde en heel gelukkige zwangerschap. Geniet er maar lekker van!!
    Wat je tot nu toe hebt meegemaakt kan niemand meer van je afnemen.

groetjes,
    Gipsey

#4050848 Quote

hoi hoi,

Ik zou als jou was wel iemand   meenemen, ik weet niet of het je 1e kindje is of niet maar vooral als het je 1e kindje is weet de vk nog helemaal niets van je medische achtergrond en van de medische achtergrond  van de vader. Er wordt vooral gevraagd of er bepaalde ziektes,  en afwijkingen in de familie voorkomen en dan is het toch handig als je vriend/man of bijv. moeder erbij is. Het is toch spannend zo'n eerste keer (zelfs als je voor je voor je 3e kindje gaat hoor hahaha). En ik weet niet of je er al last van hebt maar vergeetachtigheid is erruuug voorkomend als je zwanger bent. Maar alle gekheid op een stokje het is echt fijn als je iemand bij je hebt. Bij mij vk krijg je ook gelijk de1e echo tijdens de intake, ik weet niet of dat bij jou vk ook zo is, maar dan is het  natuurlijk helemaal fijn als er iemand bij is.

groetjes maybebaby3

#4050866 Quote

Hello,

Ik zou zeker iemand meenemen. Voor mij (ons) is het de eerste keer en ik zou niet graag alleen gaan. Ik geloof  ook niet dat ik van manlief toestemming krijg om alleen te gaan . Hij vindt het allemaal ook veel te interessant en spannend! En: twee onthouden vaak meer dan één en een ander stelt misschien weer vragen waar jij nog niet aan had gedacht.

Klopt het trouwens dat er mogelijk bij de eerste afspraak (na acht weken) al een echo wordt gemaakt? Toen ik de afspraak bij onze huisarts (die ook bevallingen doet) maakte, zei de assistente dat er mogelijk ook al een echo gemaakt gaat worden. Maar als je een beetje rond gaat kijken op het net, dan wordt er meestal na 10 tot 12 weken pas een echo gemaakt.

#4050867 Quote

Bedankt voor jullie reacties.
    Het is voor ons het 1e kindje. Dus het is allemaal nieuw voor ons. En inderdaad ik zat er ook aan te denken om iemand mee te vragen. Alleen moet mijn partner werken en die heeft allemaal afspraken staan 's middags waar hij niet onderuit kan.
    Dus ik zit er aan te denken om mijn schoonmoeder mee te vragen, want mijn eigen moeder gaat overmorgen op vakantie.
    Maar zal dat niet vreemd overkomen? Aan de andere kant weet zij wel wat er in de familie speelt voor erfelijke ziekten en dingen.
    Met de echo gaat mijn partner sowieso mee, dat wil hij voor geen goud missen.
    Nou, ik heb nog eventjes om er over na te denken…..
    Ben nu moe, het was niet druk op het werk en ik werd vanmiddag niet lekker in de trein. Had honger en ik moest staan, de reis had niet langer moeten duren of ik had hoogstwaarschijnlijk over moeten geven. Voel me nog niet helemaal lekker, ga maar lekker op tijd naar mijn bedje, denk ik maar.
    Gr.

#4051106 Quote

hallo allemaal

ik ben marjolein ben 22 jaar en ook zwanger van ons eerste kindje
    we hebben er 3 jaar over gedaan voor het dan toch zo mocht wezen
    en we morgen 7 weken zwanger zijn
    wij moeten 25 februari naar de intake gesprek bij de vk
    ik kon kiezen met met 8 weken (ter hoogte van intake)
    maar dan zou het een inwendige echo worden of rond 10 a 12 weken en dan een uitwendige echo
    ik heb voor het laatste gekozen dus ik moet 12 maart voor de eerste echo
    wel spannend allemaal
    een vriendin van mij is nu bijna 9 weken en die heeft wel intake en echo in 1 keer dus ja dat zal wel per regio   verschillen

groetjes marjolein

#4051111 Quote

Hoi hoi,

Het is helemaal niet raar hoor als je je schoonmoeder meeneemt. Het is altijd fijn als er iemand bij je is. Zeker bij een eerste afspraak.
    Ik ben nu zwanger van nr. 2 en ik vind elke afspraak nog steeds spannend. Het gaat toch over je kindje.
    En inderdaad is het wel verstandig als je vragen hebt om ze op te schrijven. Ik vergat ook elke keer mijn vragen te stellen en dan zat ik achteraf weer te balen in de auto!
    Heel veel succes!

Groetjes,
    Maike

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen