Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1294763 Derde Kindje Wie Nog Meer

• Auteur

Dag dames,

Als alles goed blijft gaan, wordt dit ons derde kindje. Ik houd nog 'een slag om de arm' na een eerdere miskraam. Vind het nu toch allemaal wat minder logisch en vanzelfsprekend dat het goed gaat.

De oudste is bijna 5 als nummer 3 verwacht wordt en de jongste is dan  2,5. We hoeven geen verbouwingen te doen en van de andere twee kinderen hebben we nog genoeg spullen bewaard. Als het een meisje zou worden, dan hoeven we hooguit de voorraad kleertjes met wat roze en bloemetjes aan te vullen ;-).

Het enige waar we echt iets aan moeten doen, is de auto. Die is breed en ruim genoeg voor 3 kinderzitjes, maar er zitten twee driepuntsgordels en één tweepuntsgordel in.
    Iemand tips of ideën of en zo ja waar je een derde driepuntsgordel in kunt laten bouwen? Het gaat om een VW passat station uit '99.

Groetjes

#4050930 Quote

He hoi,

Ook wij gaan voor een derde kindje. We hebben nu twee zoontjes. De oudste is bijna 4 en de jongste anderhalf. Voor ons zal dit (als alles goed mag blijven gaan) de laatste zwangerschap zijn. En ik moet zeggen dat ik daar ook echt wel blij om ben. Zwanger zijn is iets heel moois en speciaals, maar kijk uit naar het moment dat ze er alle drie zijn en we die fase kunnen afsluiten(mag ik dat wel zeggen). In de eerste paar maanden ben ik vaak ontzettend misselijk en heb ik veel last van mijn SI gewricht. En dat valt me best wel een beetje zwaar zo met twee kids in huis. Gelukkig helpt mijn vriend me waar hij kan en heb ik twee hele lieve mannekes, maar ben blij als we de drie maanden grens voorbij zijn. Vaak voel ik me in de middelste paar maanden aardig goed.
    Heb jij je eerste echo al gehad? Ik ga morgen voor het eerst naar de huisarts(controle). Ik hoop dan te horen wanneer ik voor mijn echo heen mag.
    Ik ben nu voor mijn gevoel 8 weken en 3 dagen zwanger. Niemand weet het nog(op 1 stel vrienden na). Na de echo mag iedereen het weten en dan willen we natuurlijk als eerste onze kids op de hoogte brengen.
    Hoever ben jij nu in je zwangerschap?

Liefs mij

#4050944 Quote

Hoi,

Hier ook een zwangere mama van een derde kindje. Heel onverwacht, niet gepland maar heel erg welkom. Bij mij lopen er al twee prachtige dames rond van 5 en 2 1/2. Hier wordt voorlopig niets verbouwd. Maar we denken erover om onze meiden samen op 1 kamer te leggen in een stapelbed. Al een beetje aan het polsen hoe ze dat zouden vinden op 1 kamer en in zo'n bed, tot nu toe alleen maar ja leuk mama. Dus dat zou goed moeten gaan. Dan kunnen we het kamertje van onze jongste laten zoals het is. Ik ben op zich zelf wel erg voor om ze allemaal een eigen kamertje te kunnen geven. Maar als het zo voorlopig lukt dan kunnen we altijd op ons gemak kijken om de zolder om te bouwen tot slaapkamer voor onszelf. Hier ook inderdaad dat we toch moeten gaan kijken naar een iets ruimere auto waar 3 stoeltjes in passen. Oh ja en een nieuwe maxi cosi, die heb   ik toevallig afgelopen zomer weggedaan. Maar goed op marktplaats is genoeg te vinden. Wel spannend weer hoor, ik moet zeggen dat ik het geloof bijna nog spannender vind als de eerste keer. Je weet nu wat je hebt en wat er toch allemaal mis zou kunnen gaan. Niet dat je daar vanuit gaat maar toch. Nou hoop dat we maar veel en lang mogen kletsen.

Groetjes

#4050950 Quote

Hoi!

Ik denk dat ik 7,5 – 8 weken ben. Ik weet het niet precies. Ik gok dat ik 12-9 ben uitgerekend (korte cyclus van 23 dagen en laatste menstruatie was op 10-12). Maar goed, donderdag hebben we de echo en dan zullen we het wel zien. Ik vind het heel spannend. Van de zomer was ik ook zwanger en ik voelde me ziek! Misselijk tot en met en ik viel kilo's af. Helaas bleek bij de echo van ca. 11 weken dat het vruchtje geen kloppend hartje had en ook niet voldoende gegroeid was. Een missed abortion dus. Ik heb uiteindelijk een curettage gehad toen. Misschien dat ik het daarom ni extra spannend vind.

Sinds afgelopen zomer slapen mijn jongens al samen op een kamer. Tijdens het weekje weg in de zomer moest het verplicht omdat er maar twee slaapkamers waren. Dat beviel hen en ons zo goed, dat we het thuis voortgezet hebben. Ze slapen samen beter dan ooit! Erg makkelijk dus. De babykamer hoeft dus ook niet uitgebreid verbouwd te worden, het is waarschijnlijk zo geregeld. De wieg weer van zolder halen.  Een andere bies op het rolgordijn naaien, een ander stukje behang boven de commode en wat accessoires vervangen en de kamer is weer als nieuw. Mooi makkelijk!

Als de echo goed is, wil ik het de oudste met een weekje of twee ook wel vertellen. Ik heb zo'n mooi boek te leen van een vriendin. "Mama, wat heb je in je buik?" Daarin wordt met grote platen uitgelegd hoe een baby groeit.

#4050960 Quote

Hoi Meiden,

Ook ik ben zwanger van de derde! Ik heb al een zoontje van 5 en een dochtertje van 2,5 uit mijn vorige relatie. Ik ben helaas gescheiden maar alweer 1,5 jaar gelukkig met mijn nieuwe vriend, die ik overgens al 5 jaar ken! Ook hij heeft al een zoontje van 5 uit zijn vorige relatie. En nu dus eentje van ons samen! Binnenkort gaan we trouwen en ons huis staat al te koop! We moeten toch echt groter gaan wonen nu! Afgelopen vrijdag hebben we de eerste echo gehad in het ziekenhuis. Helaas was het net iets te onduidelijk om precies te zien hoe ver we zijn. Zelf denk ik ruim 7 weken. Verder voel ik mij echt heel beroerd! Bij mijn vorige zwangerschappen had ik nergens last van maar nu ben ik zo misselijker en zo onwijs moe continu! Ik denk dat wij, moeders van straks 3, het hardstikke druk gaan krijgen. Maar wel super gezellig!

Liefs LBmamsie

#4050965 Quote

Hoi,

Bij ons is dit ook de derde.Als ik goed heb gerekend ben ik 22-09 uitgerekend.Wij hebben een zoon van 3 en een dochter van bijna 2. Erg gezellig. Heb in tegenstelling tot de vorige 2 zwangerschappen eigenlijk nergens last van. Nou ja, heb behoorlijk de griep gehad vorige week, maar mijn man ook en die is niet zwanger dus daar kan ik het niet op schuiven. Het zal inderdaad wel druk worden maar ook heel mooi. Kom zelf ook uit een gezin van 3 en mijn wens was altijd 4   kinderen. Maar dat zal denk ik niet gaan want als dit kindje wordt geboren ben ik al 37. Maar wie weet.

Groetjes

#4050988 Quote

Hoi als alles goed mag gaan wordt dit ook ons derde kindje. Na 2 miskramen Tussen mijn oudste dochter en jongste dochter had ik een miskraam en vorig jaar rond deze tijd ook weer een met 9 weken zwangerschap  , nu te hopen dat het goed mag blijven gaan.
    Eindelijk mochten we na 1 jaar weer zwanger worden.. We hadden er niet meer op gerekend…

Groetjes

#4050989 Quote
    quote: mamaatje3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-02-2009 16:22:35'));

Hoi als alles goed mag gaan wordt dit ook ons derde kindje. Na 2 miskramen Tussen mijn oudste dochter en jongste dochter had ik een miskraam en vorig jaar rond deze tijd ook weer een met 9 weken zwangerschap  , nu te hopen dat het goed mag blijven gaan.
    Eindelijk mochten we na 1 jaar weer zwanger worden.. We hadden er niet meer op gerekend…
    Oh ja mijn dochters zijn bijna 4 jaar en 1 jaar en 8 maanden.

Groetjes

#4051013 Quote

Hallo,

Ook ik ben zwanger van de derde. We hebben al twee zoons van 5,5 jaar en 8 maanden. Het was niet gepland, maar uiteraard van harte welkom.
    Ik had bij mijn vorige zwangerschappen als kwaal dat ik gevoelige borsten had en geen eten kon maken, want dan werd ik misselijk. Nu alleen 's avonds als ik naar bed ga, ben ik enorm misselijk. Waarschijnlijk van de vermoeidheid.
    We hebben 18 februari een echo en ben daar erg benieuwd naar. Voor mijn tweede had ik een miskraam en kwam daar tijdens de echo achter.  Het vruchtje was gestopt met groeien, maar kwam niet uit zichzelf af en heb daarom een week later een curretage gehad. Was geen pretje kan ik jullie verzekeren.
    Laten we hopen dat nu alles weer goed gaat.

Groeten

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen