hoi
Bij Fleur kreeg ik al met 6 weken last van bi, niet zo heel gek in mijn situatie aangezien ik al eens een x eerder bi had gehad zonder zwanger te zijn.
Na Fleur is het nooit helemaal weggetrokken en ik merk nu al dat het weer erger wordt.
Een manueel therapeut kan en mag niet veel doen, want dat is slecht voor je kindje. Tenminste dat vermoeden ze, echte zekerheid hierover is er niet, maar je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik kreeg destijds oefeningen en tips over hoe ik dingen moest doen, bijv in en uit de auto stappen, bepaalde dingen tillen, hoe zitten op een stoel etc.
Ook kreeg ik een zwaar irritanten bekkenband, maar ja dat stomme ding hielp wel.
Ik heb vrij snel een hulp in de huishouding genomen, want het gewone simpele poetswerk deed me veel zeer. Op het werk deed ik ook bepaalde dingen niet meer (was destijds nog tandartsassistente, best een heavy beroep als je bi hebt).
Later ben ik halve dagen gaan werken en weer later met vervroegd zwangerschapsverlof.
Die dingen hielpen enorm, de pijn werd daardoor een stuk minder.
dus idd naar een fysio gaan voor oefeningen en tips, evt bekkenband vragen en zeer belangrijk gas terug nemen!
succes en sterkte ermee.