Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1294824 Reacties Op Zwangerschap

• Auteur

Wat voor reacties krijgen jullie op jullie zwangerschap? Ik eigenlijk alleen maar positief. Wat ik wel heel vervelend vind is dat sommige mensen opmerkingen maken als: 'maar jullie wonen toch nog helemaal niet zo lang samen'?  En: 'wel snel'.  Ik heb dan het gevoel alsof ik mijzelf moet verdedigen. Dat slaat natuurlijk nergens op, iedereen deelt zijn of haar leven in zoals hij of zij dat zelf wil. Mijn vriend en ik wonen overigens sinds juli 2008 samen. We zijn nu 2,5 jaar bij elkaar.

Groetjes,
    RdV1984

#4051342 Quote

Wij hebben het nog maar aan een paar mensen verteld ( waarvan we weten dat die het ons echt gunnen), dus alleen maar positieve reacties. We zijn nu 10 weken zwanger.

Zou de stomme reacties me niet te zeer aantrekken. Er blijven altijd mensen bestaan die je hun mening op willen dringen.
    Als jullie je er goed bij voelen!

Wij hadden het tegenover gestelde. Wij hebben 8 jaar gewacht en kregen de hele tijd vragen wanneer wij nou eens kinderen gingen baren. Alsof dat per se moet in het leven.
    Later werd het pijnlijk toen we zelf wilden en het niet zo vlot liep als gehoopt.

Gelukkig nu wel gelukt, maar hou het tot 12 weken bij dit kleine groepje. Heeft ook wel weer iets spannends om het niet aan iedereen te vertellen…

Liefs
    Laura

#4051344 Quote

Hoihoi,

Hier zijn de reacties ook over het algemeen positief. Weet natuurlijk niet wat de mensen achter je rug om babbelen, maar wat niet weet dat deert ook niet zeg ik maar. Sommigen reageren wel met "das wel snel na de eerste" of "dat wordt dan een tweede ledikantje kopen" (de oudste is 2 en 1 maand als de baby straks geboren wordt) en iedereen heeft goedbedoelde adviezen… Alleen m'n buurjongetje van 7 had als reactie toen z'n moeder m vertelde dat er weer een baby aan kwam "weer al?" Haha, z'n zusje van 3,5 gelooft het niet want waar was de baby dan nu want m'n buik was nog veel te dun.

Hebben het nu wel ongeveer aan iedereen verteld, vanochtend ook op het kdv, de baby opgegeven voor een plaatsje per 1 december en dat zou heel lastig worden werd ons verteld….

Groetjes,
    Jo

#4051349 Quote

Hier ook positieve en lieve reacties.

Vooral van de mensen die je het meest lief zijn. Zij weten dat we in oktober een miskraam hebben gehad. En nu zijn we naar 2 maanden al weer zwanger van ons derde kindje. Dat we zo snel alweer een kindje mogen verwachten daar kon ik eerst niet bij. Maar nu we de 1e echo hebben gehad durven we er meer op te hopen.

Mensen die wat verder van je af staan maken wel opmerkingen als: zo jullie gaan maar door, zo dat is snel naar de 2e, jullie krijgen het wel heel druk.
    Dat laat ik maar zo.

Via mijn werk heb ik ook leuke reactie `s gekregen: 1 v.d. bewoners zei: kom je wel weer werken? ja…. oke dan is het goed…
    Een andere vroeg of ik de oude kinderwagen van vroeger weer van zolder zou halen. Zo leuk………..

Onze oudste is 3 en onze 2e is 1 en we zijn heel blij met deze nieuwe zwangerschap!

gr. Blije Mama van 2

#4051525 Quote

hier ook positieve signalen maar ook minder leuke hoor.
    Vooral omdat ik 40+ ben en of ik er wel over nagedacht heb om weer terug naar af te gaan.. ja tuurlijk anders begin je er toch niet aan. Mijn zoontje is 8, die zal het bewust meemaken en dat vind ikzelf ook erg leuk. Ik was 7 jaar toen ik een zusje kreeg en weet dat nog heel goed dus zal mn zoontje dat ook goed meemaken, toch heel bijzonder.
    Collegas keken er wel van op, hadden het niet gedacht maar wel super blij voor ons. Mn ouders moesten erg aan het idee wennen in het begin, mn moeder meer dan mn vader maar nu we de 'magische' grens bereikt hebben kan ze er nu meer van genieten.

Maar tis toch iets van jezelf en je partner, WIJ willen dit heel graag en das voor ons het allerbelangrijkste.

Grt. Sandra
    16wkn zwanger

#4051526 Quote

Mensen zijn over het algemeen blij dat na de Ma en curettage van september en alle spanning vanwege de bloedingen dit keer, het nu wel goed gaat. Verder vind men het niet meer zo bijzonder, want het is al de derde. Er wordt een stuk lauwe gereageerd dan toen we in verwachting waren van de eerste. Maar: echte goede vrienden reageren wel super.

#4051530 Quote

Hoi,

Hier eigenlijk ook bijna alleen maar leuke reacties. Vooral onze oudste dochter vind het echt helemaal geweldig. We hebben eigenlijk maar 1 echt heel vervelende reactie gehad en dat was van 1 werkgever van mijn vriend. Toen we net hoorden dat we een tweeling zouden krijgen. Was zijn reacties nou ik zou wel weten wat ik in jullie situatie zou doen (we zitten nog ongeveer 1 jaar in een wsnp traject). Ik had wel verwacht dat er wat mensen negatief zouden reageren door onze situatie maar dit had ik toch niet verwacht dat iemand dan ook zo keihard zou kunnen zijn. Overigens is ie wel bijgedraaid toen bleek dat 1 kindje was overleden. Maar toch ik bekijk m toch met heel andere ogen.

Maar gelukkig verder alleen maar positief.

Groetjes

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen