Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1294832 Middagslaapje

• Auteur

doen jullie ook een middagslaapje?
    ik heb het echt nodig, anders red ik het niet. Of ik moet extreem vroeg naar bed, maar ben nogal een avond mens.

Helaas hebben wij enorm lawaaierige buren, blaffende honden en schreeuwende en jankende kinderen. GEK word ik ervan, aso's! Als ik dus op de bank lig, komt er van slapen niet zoveel van. Maar als ik naar bed ga slaap ik weer te diep, en dan is wakker worden niet zo'n pretje.

maar ja, als ik al wat gelegen heb ben ik al wat uitgerust. Dus probeer ik het toch maar iedere middag.

jullie ook?

groetjes Petra

#4051389 Quote

Hoi,

Ik doe sinds vrijdag aan middagslaapjes. Omdat ik nog steeds last van bloedingen heb en behoorlijk oververmoeid was gerkaat door alle stress, heeft de vk me gezegd voorlopig halve dagen te gaan werken.   Dus nu heb ik al 4 middagen achter elkaar een uurtje of anderhalf geslapen en wauw! Ik merk sinds vandaag een beetje het effect: ik had eindelijk weer puf om mijn twee zoontjes in bad te doen en in bed te stoppen, de laatste weken deed manlief dat telkens.

#4051418 Quote

Hoihoi,

Ik doe ook heerlijk iedere middag dat het mogelijk is een dutje. Als ik werk kan dat niet, maar als ik thuis ben bij de oudste dan ga ik gelijk met hem naar bed en dan slaap ik een uurtje of anderhalf. Meestal niet meer want dan wordt ik erg duf en slaap 's nachts een stuk minder diep waardoor ik de volgende dag nog moeier ben. Tis wel heel gek maar ik lijk 's avonds wel meer energie te hebben als overdag… Had ik bij de oudste ook, maar dan alleen op het eind van de zwangerschap dat ik druk ''s avonds ging soppen en opruimen en dat weet ik dan aan de nesteldrang en alles klaar willen hebben voor de bevalling… Ach, dan is het in ieder geval weer netjes als ik de volgende ochtend beneden kom!

Groetjes,
    Jo

#4051419 Quote

Zou ook graag wel even willen tukken overdag. Heb af en toe wel de neiging om neer te storten op mijn toetsenbord, maar ja, dan loop je weer met van die rare afdrukken in je hoofd rond de rest van de dag

Qua rust moet ik het vooral hebben van de avonden en weekenden. Die proberen we dan ook vooral niet vol te plannen. Zeker een dag in het weekend houden we leeg, zodat ik de 'hang'-kwaliteiten van onze bank uitgebreid uit kan testen…

#4051420 Quote

Tot 2 weken geleden deed ik elke middag een dutje, zo'n 1,5 tot 2 uur. Had ik echt nodig. Ik werk als gastouder en had een vervangend gastouder ingehuurd. Zij kwam elke dag van half 1 tot half 4. Ideaal. Nu komt ze niet meer en doe ik alleen een dutje wanneer het kan. Als ik bijv. alleen kindjes die 's middags goed slapen.  Deze week had ik maar weinig  oppaskindjes en heb ik  ook een paar dutjes kunnen doen. Maar het  is nu vooral de moeheid door de hooikoorts waar ik last van heb. Dus vooral hele moeie ogen….  

Groetjes Yvette

#4051428 Quote

hoi allemaal,

Doordat onze twee kinderen alle 2 s middags nog naar bed gaan kan ik ook heerlijk naar bed. Meestal van 13.00 tot en met 15.30 en dat heb ik helemaal nodig. En daarna s avonds rond 21.00 alweer naar bed. Ondertussen ben ik 14 weken maar voel dat ik het toch nog nodig heb.
    En gelukkig slaap ik dan ook echt. Ik pak wat ik pakken kan. Want als ik moet werken werk ik met late diensten of met slaapdiensten. En dat valt nog best tegen op het ogenblik (voordat je dan naar bed kan is het vaak 23.00/23.30 uur)

Zolang als het kan en de oudste ook naar bed gaat tussen de middag lig ik er ook.
    In huis gebeurd en dan wat minder maar daar heb ik me maar even over heen gezet. Luisteren naar m`n lichaam vind ik op het ogenblik het belangrijkste.

gr. Blije Mama van 2

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen