Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1294837 Wel Of Geen Combinatietest

• Auteur

Hoi meiden,

Volgende week maandag hebben wij de combinatietest.
    We hebben ervoor gekozen deze toch uit te laten voeren ondanks dat het niet onder de verzekering valt.
    Laten jullie de test ook doen of juist niet?

Liefs,

Missy
    11w2d

#4051408 Quote

Hoi Miss Dovie,

Ja, na lang twijfelen hebben wij toch besloten om het toch wel te doen. Heb vandaag een afspraak staan om 10.45. Dus ben net even naar de wc geweest en zit hier weer een half liter water in te gooien…..
    Als er iets mis is met mijn frummeltje dan weet ik dat in ieder geval.(al is het maar een kansberekening) Maar daar tegenover heb je weer 2 a 3 % kans dat je hierdoor een miskraam krijgt… Zucht….
    Ik zal wel even laten weten wat ze allemaal doen 😉

Groetjes,
    Shirley

#4051411 Quote

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum, lees al wel een tijdje mee. Wij doen geen test omdat ik liever niet bij de consequenties wil stil staan. We laten het toch niet weg halen.. tenzij er natuurlijk echt iets vreselijks aan de hand is. We laten ons wel verrassen en zou niet tegen de spanning kunnen..

gr. Annemarie

#4051412 Quote

Hoi,

de test ging goed. Op het scherm zag alles goed uit. Mijn frummeltje was heel actief. Ze had tijdens de echo een nekplooimeting gedaan (gewoon met haar computer muis, en geen naalden in mijn buik ofzo zoals ik had verwacht haha) Dat zag er ook goed uit. Maar de definitieve uitslag krijgen we pas over een weekje. Ze hadden ook bloed genomen om e.e.a te onderzoeken. Als ze mij voor volgende week woensdag niet bellen dan is het goed.

Annemarie, welkom bij septembermama's =) Heb je tot nu toe een fijne zwangerschap gehad?
    Ik zat idd ook te twijfelen wat ik zou doen als de uitslag negatief is. Maar mijn partner en ik zijn tot de conclusie gekomen dat we het niet zou willen houden. Hoeveel verdriet het ook zou doen.
    Ik hoop niet dat het zover komt =)

Groetjes,
    Shirley

#4051414 Quote

Heel in het begin van de zwangerschap waren we er heilig van overtuigd dat we de combinatietest wilden. Maar toen we er iets meer over lazen en tot de conclusie kwamen dat het toch gewoon kansbereking blijft, hebben we besloten het toch niet te doen. De afgelopen weken ben ik wel aan het twijfelen geslagen, maar de balans slaat nu toch door naar niet.

Eigenlijk is de reden hiervoor heel simpel: een negatieve test wil niet zeggen dat je kindje gezond zal zijn. Oke, het heeft zeer waarschijnlijk geen Down (maar hoe groot is die kans nu helemaal), maar het kan nog wel tig andere vervelende geestelijke en lichamelijke afwijkingen hebben…

Uiteraard wordt het wel wat anders als je in een risicogroep zit, maar dat is bij ons bepaald niet het geval…

#4051416 Quote

Hoihoi,

Wij hebben er ook voor gekozen om geen combi test te doen. Ben nog best jong 24, dus de kans dat er dan down syndroom voorkomt is al een stuk kleiner. En we zouden het toch niet afbreken als er iets mis mocht zijn. De 20 weken echo doen we dan wel weer. Omdat we het wel leuk vinden om te weten of het een jongen of een meisje wordt, en ook om mocht er iets niet goed zijn van te voren te weten wat er niet goed is zodat er ook bij de bevalling de juiste personen (artsen e.d.) aanwezig zijn.

Groetjes,
    Jo

#4051470 Quote

Hallo meiden,

ik heb donderdag de uitslag gekregen van de combinatie test. Het was 1 op 3100!! =)
    Het was heel fijn om te weten. Ben wel weer 130 euro armer maar ach..
    En nu op naar de 20 weken echo. Ik wil ook graag weten of het een jongen of een meisje wordt =)

Kus,
    Shirley

#4051475 Quote

Hoi meiden,

Shirley gefeliciteerd! Fijn om te weten he?!

Wij hebben afgelopen vrijdag de uitslag gekregen: kans is kleiner dan 1 op 5000!!!
    We zijn erg blij! Je gaat er ook al niet van uit maar nu het bevestigd is is het toch wel erg fijn!
    Vanmiddag weer een echo bijde gyn! Ik verheug me er weer op om Ukkie te zien!

Liefs,

Missy

13w3d

#4051493 Quote

wij laten geen test doen, in Belgie gebeurde het automatisch maar nu ik bij een NL vk "loop" moet ik idd kiezen.
    maar we doen het dus niet, want ik zou het kindje dan toch niet weg laten halen en om nou al die tijd in de zorgen te zitten vind ik ook nix.

ook is het zo dat een test best negatief kan uitvallen en dat dan later bij een vlokkentest het wel goed blijkt te zijn. MAAR zo'n vlokkentest is best risico vol, dus dat zou ik sowieso niet willen.

bij de echo van afgelopen donderdag bleek het nekje een normale dikte te hebben, dus dat is voor mij al genoeg om te weten.

maar iedereen die test gaat krijgen: heel veel succes en hopelijk zijn alle uitslagen goed!

x Petra

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen