Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1294840 Naam Hayden

• Auteur

Hoi!

Hoi!

Ik lees vaak op dit forum mee, maar nog niet zelf actief mee-gekletst. Hopelijk vanaf nu wel! Vandaar mijn eerste vraag aan jullie:

Nu ik 15 weken zwanger ben (2 september 2009), zijn we natuurlijk druk aan het kijken naar een naam voor de nieuwe kleine spruit. Nu vinden we alletwee Hayden een mooie meidennaam. Het is een unisexnaam, maar oorspronkelijk is het meer een jongensnaam (vanuit de Verenigde Staten).

Wat vinden jullie, vinden jullie dat deze naam ook past bij een meid? En  denken jullie dat ze ermee gepest kan worden (omdat je het uitspreekt als 'heden', dat je dan grapjes krijgt met verleden en toekomst enzo?)

Graag jullie mening! Of als jullie nog leuke suggesties hebben (internationale/amerikaanse namen), hoor ik het natuurlijk ook graag

Groetjes Stef

#4051460 Quote

Hoi,

Als jullie het alle twee echt de mooiste naam vinden, ga er dan lekker voor! Kinderen met een hele gewone doorsnee naam kunnen net zo goed gepest worden; ik denk niet dat dit een pestgevoelige naam is. Dus daarvoor zou ik het niet laten.

Ik geef al jaren les en ben die naam nog nooit tegengekomen, dus origineel is ie zeker.

Persoonlijk houd ik veel van scandinavische namen. En helemaal niet van engels/amerikaanse namen. Maar nogmaals: als jullie allebei helemaal bij zijn met die naam: doen!

#4051463 Quote

ik denk niet dat ze daar meegepest gaat worden hoor, eigenlijk hoor je het ook meer Amerikaans uit te spreken dan precies heden. ik bedoel de y hoor je een beetje als een j, tenminste ik zou het zo uitspreken, dus meer hejden (?)

anyway ik dacht trouwens meteen aan een meisje toen ik de titel van het topic zag, dus mijn gevoel zegt dat het meer een meidennaam dan een jongensnaam is.

en idd gewoon doen!

#4051465 Quote

Bedankt voor jullie reacties! Blij om te horen dat jullie het niet een pestgevoelige naam vinden. Je spreekt het inderdaad uit als Hejden. Jammer alleen dat je de naam niet echt kan afkorten (dan krijg je hay, niet echt heel leuk).

Scandinavische namen vind ik ook mooi, heb je leuke suggesties?

Groetjes Stef

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen