Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1294852 Twijfel Door Wegvallen Zwangerschapsklachten

• Auteur

Dag allemaal,

Ik ben nu bijna 14 weken zwanger. Ik had niet hele erge zwangerschapsklachten de afgelopen 3 maanden, maar lekker in mijn vel zat ik ook niet.
    Nu lijkt het ineens binnen een week allemaal weg te zijn. Alleen nog een beetje moe, maar ook niet meer zo erg.
    Nu weet ik dat je na 3 maanden je weer opperbest kan voelen, maar geeft me aan de andere kant ook weer twijfel of alles wel goed gaat.
    Heb 1,5 week geleden een 12 weken echo gehad en toen was alles perfect.
    Gelukkig heb ik woensdag een afspraak bij de verloskundige staan.

Hoe ervaren jullie dit? Heb ook het gevoel dat mijn buik vorige week groter was dan nu…

Zucht… dacht dat de onzekerheid nu wel een beetje voorbij zou zijn..

liefs Laura

#4051510 Quote

Hallo Laura,

Heel herkenbaar hoor..! Ik ben nu 15w2d en had de afgelopen weken ook geen klachten meer. Ik heb tot nu toe ook weinig klachten gehad, behalve erge vermoeidheid. Maar dat was in de afgelopen weken veel minder geworden. Dus ik ging ook wel twijfelen of het nog allemaal wel goed was. Maar sinds een paar dagen best wel last van mijn buik gekregen. Heb vanochtend ook overgegeven terwijl ik dit nog helemaal niet heb gehad. Ik hoorde dat je kindje in bepaalde weken een groeispurt heeft waardoor je ook een stoot hormonen krijgt en je daardoor misselijk kunt voelen. Dit zou wel goed kunnen aangezien ik ook mijn buik nu zo voel trekken. Ik heb volgende week vrijdag weer een controle bij de VK, dus dan weet ik of het allemaal goed is.

Liefs,
    WatEenWonder
    15w2d

#4051511 Quote

Goh, dat wist ik niet, van die hormoonstoten zeg maar.
    Zou ik daarom zo'n hoofdpijn hebben? Vroeger had ik dat altijd in mijn stopweek (ook hormonaal)

Zie je bij jou al iets aan je buik? Zat gisteren op een site te kijken, daar kon je per week kijken hoe de buiken van vrouwen eruit zagen. Die van mij is dan echt nog heeeeel klein.

groetjes
    Laura

#4051512 Quote

Ja, dat zou kunnen van die hoofdpijn inderdaad, daar hebben de hormonen ook invloed op. Aangezien ik niet een van de slanksten ben weet ik niet of mijn buik al echt rond aan het worden is 😉 maar ik merk het wel aan mijn kleding en draag dan ook al een tijdje positiebroeken (zit echt heeeerlijk) En als ik op bed lig en mijn buik voel, dan voel ik nu volgens mij ook mijn baarmoeder omhoog komen, als een soort bal. De ene keer wat beter dan de andere keer. Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat groeien en hoe mijn buik zich gaat ontwikkelen. Voel jij al iets? En heb je last van je onderrug?

#4051513 Quote

Hai Laura,

Begrijp best dat je wat twijfels hebt hoor. Ik had dat vooral in het begin, ik heb namelijk al de hele zwangerschap niet veel 'kwaaltjes'. Zoals de meesten hier hebben, zoals misselijkheid, vermoeidheid die heb ik niet echt gehad. Ik begon ook te twijfelen, maar gelukkig hebben we echo's gehad bij week 6, 9 en 13. Die bevestigden toch echt dat er een kindje aan het groeien is!
    Elke zwangerschap is anders, niet alle kwaaltjes hoeven er te zijn of steeds constant te zijn. Als je zo kort geleden nog een echo hebt gehad zou ik zeggen: geniet ervan! Denk aan 't moment van de echo, misschien helpt dat je wat meer gerust te voelen. En als je twijfels hebt bel je verloskundige, daar zijn ze voor

Liefs,
    Wish
    13wkn/4dgn

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen