Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1317340 Hoe Gaat Het - pagina 3

• Auteur

oja, ik heb mijn naam ook meteen even aangepast!!

#4073143 Quote

heey,

ik heb jullie ook gevonden!!
    vind het er wel leuk uit ziet, even de weg zien te vinden.

hier gaat het allemaal goed, jesse kan goed tegen de warmte, hij voelt soms wel klammig/zweterig aan maar dan doen we hem gewoon even een keertje schone kleertjes aan.
    ik moet hem nog steeds wakker maken voor zijn eerste en laatste voeding.kwam vanmorgen om 6.45 bij hem op zijn kamer en lag hij gewoon klaar wakker in de rond te kijken. ik ben net om 7u begonnen met zijn eerste fles en voed hem nu om de vier uur, als hij dan slaapt maak ik hem wakker. ik denk dat als ik voeden op verzoek zou doen dat hij op drie-vier flessen uit zou komen en dat is met dit warme weer veel te weinig.
    ik doe overdag nog wel eens 10cc water extra in de fles maar heb niet het idee dat hij vocht te kort komt.

het werken bevalt ook weer, het is ivm de vakantieperiode lekker rustig dus kan ik het zelf ook lekker rustig aan doen. we hebben vanmiddag een vakantieborrel omdat morgren de eersten al met vakantie gaan.
    wij gaan zaterdag over twee weken al met vakantie, wat gaat de tijd snel zeg!

@rixt, leuke schoonmoeder heb jij!! ik herken het wel een beetje, mijn broer heeft verkering met de zus van mijn vriend en dus gaan we heel veel met elkaar om. ze komen altijd door de week wel even en in het weekend zijn ze meestal zaterdagmiddag en avond hier[ze wonen nog thuis]. ik laat haar jesse nog wel eens de fles geven of hem in bad doen. omdat ik haar dat ook helemaal volledig toe vertrouw. en daar is mijn schoonmoeder nog wel eens jarloers op. ik laat haar nog wel eens de fles geven maar ik zou haar nooit jesse in bad laten doen, veel te bang dat ze hem laat vallen ofzo.
    zij pastte eerder altijd op elmar maar dat wou ze toen niet meer omdat het haar te druk word. nu past mijn moeder[gelukkig] op en doet dus jesse regelmatig in bad en geeft hem de fles. zelf daar kan ze soms nog wat over zeggen terwijl ze er zelf voor heeft gekozen om niet meer op te passen.
    ach schoonmoeders….ik denk niet dat ik er een goeie band mee krijg, terwijl ze voor de rest best wel een aardig mens is en heel aardig is voor elmar en jesse. succes ermee rixt!!

ga de was even buiten hangen, de zon schijnt alweer!!

#4073796 Quote

oh ja rixt is het geen idee om je zoontje in een slaapzak te leggen en dan aan de onderkant ‘in te stoppen’.

Kirsten draait en beweegt al sinds week 4. Ze is toen uiteindelijk in week 5 naar haar ledikantje gegaan omdat de wieg drama was = ze zag niets!

#4073793 Quote

hoi Rixt,

We hebben juist voor een kdv gekozen omdat ons dit was aangeraden door zo’n pipo van de gastouder stichting/vereniging. Hij zegt dat gastouders per 1 januari opgeheven worden en je dan net zo goed bij een kdv kan inschrijven.

Het nadeel van een gastouder vinden wij dat als de gastouder ziek is er geen vervanging is (werd ons verteld). Want ons eerste voorkeur ging naar een gastouder maar ik zit nu echt met me handen in het haar. We weten beide niet wat we moeten doen. Mijn vriend zegt al zeg maar dat we alle 5 de dagen willen hebben zodat je kan wisselen. TJa maar je moet dan wel betalen voor 5 dagen. Ik weet nog niet eens of ik de uitkering krijg, ik heb hem wel aangevraagd maar toch. Ik heb woensdag mijn spullen naar ze opgestuurd en zou binnen 2 werkdagen wat horen, dus ik hoop dat ik hoop dat ik vandaag wat van ze hoor want dan weet ik dat ik in aanmerking kom voor kinderopvangtoeslag en anders moet ik alles zelf betalen.

Kirsten heeft vannacht goed geslapen, ze kwam pas om 06.15 net zoals elke ochtend drinkt ze dan weinig (80 cc) en dan iets van 2 a 3 uur later een flesje van 120. Ze ligt nu lekker te slapen in de box is toch even wat beter uit te houden dan boven.

Ik ben zooooooo moe met deze warmte niet normaal meer, ik heb dus gisteravond van 23.30 tot 06.15 geslapen en na de voeding weer geslapen tot 08.15. Maar als ik nu ga liggen val ik weer in slaap.

Vanmiddag wordt het idd warmer maar er is ook kans op regen en onweer en het zou klam en benauwd worden jippie!! :((

Rixt
    Bijdrager
    #4073770 Quote

Mama van kirsten, kan me helemaal voorstellen dat je er koppijn van krijgt.

Persoonlijk ken ik dat niet met kdv en contracten, heb zelf een gastouder. Maar neem aan dat je wel ong. weet hoeveel dagen je wilt werken, als dat bijv. 3 is. Kun je dan niet met kdv afspreken dat het in eerste instantie bijv. maandag t/m woensdag is. Maar mocht je een baan vinden waarbij de uren anders zijn, dat je dat in overleg zou kunnen aanpassen? En je hebt het erover dat je in de kinderopvang wilt werken, ik weet niet wat voor contract dat is, teken je dan voor een bepaalde tijd? Anders kun je toch altijd je kind meenemen naar je werk op de kinderopvang? Of mag zo iets niet?

Hoop dat jullie eruit komen, is een gastouder dan eventueel niet iets voor jullie? Dan zit je minder aan tijden gebonden.

Succes!!

Hier een vreemde nacht. half 12 laatste voeding, half 2 SCHREEUWEN!! Ik schrok gewoon wakker, dus ik erheen… bleek meneer zich boven de dekens te liggen, 180 graden gedraaid in de wieg en dan helemaal tegen de zijkant aan. Hij was gewoon overstuur, blijkbaar wat raar wakker geworden. Dus ik eerst even blokje om door het huis heen om hem rustig te krijgen en daarna nog voeden. Op gegeven moment ben ik in slaap gevallen (voed ’s nachts in bed) en toen ik weer wakker werd, lag hij nog steeds te drinken. Maar daarna ben ik dus gewoon weer in slaap gevallen om half 6, dus voor de volgende voeding wakker te worden. En de kleine man lag lekker naast me te slapen.. die zal wel denken, ik hou me stil, dit grote bed ligt veel lekkerder 😀

Dus kon toen meteen weer voeding geven. En daarna was het over met de pret. Meneer had last van de warmte, dus deed niets anders dan huilen. Hij had genoeg melk gehad en wou ook niet meer. Dus dan maar wassen en hup naar beneden in de box, is het toch wat koeler dan boven.

Zal wel een leuke middag worden, als hij nu al zoveel last heeft van de warmte.. en het zal nog vanmiddag wel wat warmer worden

liefs Rixt

#4074226 Quote

mamavanelsaenfelin; achterin de kerk voeden, of zeg ik nu heel iets ergs?

Wij zaten precies in het noodweer, het begon 13.45 donkergrijs te worden en heb toen snel het zonnescherm omhoog gedaan. Nog geen 10 minuten later brak de hel los. Het ging zelfs hagelen. Ik heb alle deuren en ramen dicht moeten doen voor ongeveer een half uur en toen alles lekker tegen elkaar open gezet.

Het was zo afgekoeld vannacht dat Kirsten haar armpjes gewoon koud aanvoelde.

#4074231 Quote

Mama van Elsa en Feline,
    Mja, idd, mss voeden achterin? Of gaan kijken wanneer het bijna voorbij is?

Mama van Kirsten,
    oh, wou dat ik dat weer hier had, hihi. heerlijk zeg. Hier is het nog steeds benauwd, nog geen druppel water gezien.

Jana heeft het erg zwaar vandaag, drinkt erg slecht en onrustig, is ook erg onrustig, heeft denk ik erg veel last van de warmte, en ik voel me gesloopt vandaag. Ben hele dag in de weer met dr, nu ligt ze eindelijk weer ff te slapen.

Liefs

#4074341 Quote

@ mamavanelsaenfeline. Ik zag je berichtje en reageer hier als illegale…
    toen ons dochtertje 3 maanden was, trouwde er een nicht van mij. Heb ons dochtertje toen meegenomen in de kerk. Drinken gegeven wanneer dat nodig was. Ik was wel op een hoekje gaan zitten, dat ik eruit kon als dat nodig was. Tijdens de dienst ben ik even naar de zaal gelopen, omdat ze wat huilde, maar niemand die het erg vond. Ja, kinderen horen er toch ook bij?
    Kan me wel voorstellen dat je het in een zware kerk minder snel doet. Bij onze eigen gemeente zou het wat minder gewaardeerd worden, maar weet niet naar wel soort kerk je dan gaat.
    Ik zou het gewoon doen! Succes ermee!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct