Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Derde kindje deel 3

• Auteur

Edith, ik berijp je erg goed. Wil aan de ene kant ook niet bewust met het zwanger worden bezig zijn maar toch hou ik er rekening mee. Had afgelopen weekend 2 verjaardagen en een bruiloft ( mijn jongste is vandaag jarig ) en dan wil ik toch eigenlijk geen alcohol drinken want stel dat het toch raak is. Heb toch 1,5 glaasje wijn op. Ook het geplande klussen breekt wel eens op. Het gewone ongeplande maar liefdevolle vrijen mis je dan toch erg. Hoop dat ik nu snel zwanger ben en blijf zodat ik na het krijgen van een kindje weer “normaal” kan leven zonder overal rekening mee te houden. Wil dolgraag een kindje maar na 3 jaar wil je ook wel eens beloond worden en de draad van het leven weer oppakken. Gewoon een drankje of hapje op zijn tijd zonder dat je hoeft te denken van “als ik nu zwanger ben dan mag ik dit eigenlijk niet”. We gaan gewoon gezellig samen wachten op het bankje en voor ons komt het ook vast goed. Met al die zwangere om ons heen is het geluk ook vast voor ons weggelegd.

Chris: ja, ik had je berichtjes gelezen hoor. Bedankt daarvoor anders had ik jullie nooit teruggevonden. Ook ik begrijp je onzekerheid en spanningen. Denk dat ik hetzelfde reageer als ik ook weer zwanger mocht raken. Zit denk ik heel de dag op de wc of ik niets zie en maak mezelf helemaal gek. Goed van je dat je nog niet hebt gebeld voor de echo maar ik heb er een goed gevoel over hoor. Komt allemaal goed.

Marjan, Tamar welkom terug. Gezellig dat jullie ook weer mee komen praten.

Ik voel me gewoon. Geen raar gevoel in buik of tekenen van beginnend zwangerschap of wat dan ook. Kan dus gewoon alle kanten op. Moet ook nog ruim een week wachten op mijn NOD ( volgende week woensdag) dus ik zal nog ff geduld moeten hebben.

Even een reactie op jongen of meisje. Ik heb natuurlijk 2 zoons en ik vind het geweldig. Aan de ene kant zijn ze erg stoer maar ze kunnen ook nog gewoon lekker met mijn kroelen ( zelfs de oudste). Ik ervaar dat jongens liever zijn dan meiden maar ik zou wel erg graag een meisje willen hoor. Lijkt me ook erg geweldig.

Gr. Debby

marjan1980
    Bijdrager
    #4098098 Quote

hoi tamar,
    ja ik had gisteren met me man erover.
    hoe hij erover dacht.hij had zo iets van nou we zeggen het pas als het zichtbaar wordt bij je.
    maar ze begrijpt best veel.stel dat het nu raak is dan ben ik op de verjaardag van me man uitgerekend.
    ik dacht misschien is wel leuk om haar mee te nemen naar de 1ste echo,maar ja de kans bestaat ook dat je slecht nieuws krijgt.
    ik zei eerst tegen me man die mvm plassen doe ik niet,maar ik heb al leuks bedacht om dat uit te leggen,want ik heb een dochter die zo bijdehand is.
    waarom krijgen wij geen baby,haar juf is zwanger.
    hoe komen de kindje in je buik en hoe komen ze eruit mamma.hahaha leuk!!! hoorde dat daar leuke boekjes voor zijn in de bieb.dus als ze er weer over begint als ik zwanger ben dan ga ik eens neuzen in de bieb.
    gr marjan

#4098069 Quote

Hallo,

Ik geloof niet dat ik alles bij kan lezen, maar ben nu gewoon weer begonnen. Wat is er een hoop gebeurd!
    Veel sterkte voor die meiden die een mk te verwerken hebben.

Marjan, ook welkom terug.
    Mijn kinderen zijn iets jonger. Toen ik wist dat ik zwanger was, werd de jongste 1 en de oudste was nog geen 2,5 jaar. We hebben het tegen allebei gelijk gezegd. Aan de oudste heb ik gevraagd of ze een broertje of een zusje wilden. Een broertje, vanzelfsprekend, want een zusje had ze al. Inmiddels weet ze dat het een zusje is en is de gedachte aan het broertje niet meer aanwezig.

Zelf heb ik zoiets: kinderen merken toch alles en het is lastig om wel iets mee te krijgen, maar niet te weten wat er gaande is. Ik had er rekening mee gehouden dat ze het diverse mensen zou vertellen. Dat viel mee. Ik vond het belangrijker dat zij het wist dan het langer geheim houden voor omgeving.

Ik denk dat je je kinderen ook wil beschermen voor slecht nieuws over een mk, maar toch is dat denk ik ook goed om te delen. Doe waar je je goed bij voelt! Laat je het weten?

Groet,
    Tamar

#4098501 Quote

Hai Estelle, hopelijk zijn die 6 weken werken voor je snel voorbij. Fijn dat je voor ons blijft duimen. We zijn ( gelukkig ) sterk in de minderheid dus wie weet zijn wij voor het eind van het jaar ook zwanger.

Almama: welkom, leuk dat je mee komt praten. Wij krijgen volgende week vrijdag de sleutel van ons nieuwbouwhuis. Ons eigen huis staat ook al bijna een jaar te koop, echt balen. Waarschijnlijk gaan wij even verder om het te verhuren.

Edith: wel fijn dat de gyn je inderdaad serieus nam. Balen dat je nu niet zwanger mag raken maar ik snap goed dat je daar ook nu niet mee bezig bent. Eerst je lichaam weer op orde. Hopelijk werken de pillen en werkt alles weer zoals het hoort te werken.

Ik ga nu heel wat anders doen. Ik ben begonnen met verhuisdozen in te pakken. Ik weet op den duur niet meer waar ik ze moet zetten. Deze laatste maanden in dit huis zal het wel wat rommelig zijn maar dan is dat maar zo. Ben ik gelijk goed afgeleid, niet heel de dag denken of ik zwanger ben. ( maar ook niet te veel zware dozen dragen want stel…, ach, ik word soms zo moe van mezelf).

Gr. Debby

marjan1980
    Bijdrager
    #4098546 Quote

hoi meiden,
    maak weer deel 4 van want hij wordt wel erg groot.
    en komen steeds verder hier op de site,
    gr

#4098814 Quote

Lies: heerlijk genieten van je verlof. Al is dat misschien nog wel vermoeiender met de kids erbij dan op je werk, haha. Hopelijk komt de kleine ietsjes eerder, dan ben je eerder verlost van die zware taak.

Leuk dat je zo’n stoere dochter hebt. En uiteindelijk maakt het toch geen bal uit wat voor kind je hebt; je houdt er toch zielsveel van.

Marjan: wij hebben het onze kids pas verteld na de eerste echo. Ik was redelijk misselijk, maar zonder te hoeven overgeven. Ik vertelde gewoon aan mijn oudste dat ik een beetje ziekjes was, maar dat het wel even zou duren voordat het overging. Na de echo legden we uit dat het door de zwangerschap kwam. Hij pakte beide “uitleggen” heel goed op. Hij is 4. Mijn dochter van 2,5 hebben we minder uitgelged, want die snapt er toch nog weinig van. AL zegt ze nu wel steeds dat ze ook een baby in de buik heeft en ze stopt af en toe haar pop onder haar truitjes. Heel grappig.

Almama: gezellig dat je erbij komt. Hopelijk gaat het snel lukken na 20 okt.

Estelle: kan dat kwaad dat je hart en conditie nu zover achteruit gegaan zijn?

Edith: wat fijn dat de gyn je serieus nam. Enne.. rubbertjes doen het altijd, haha. Maar is wel geklooi. Hopelijk komt je cyclus goed op gang en komt de boel weer een beetje tot rust. Dan komt daarna misschien de rust ook wel weer om meer bezig te zijn met het zwanger worden.

Hier alles prima. Ik word ronder en ronder, maar voel me verder goed. Het wordt wel iets zwaarder, maar het is nog heel goed te doen. Ben nu ruim 22 weken. De kids vinden het ook erg leuk en hebben zelf ook steeds babytjes in hun buik, of knuffels en poppen onder de kleren. Alleen stoeien met de kids wordt moeilijker en soms pijnlijk, als ze me in de buik of borsten porren.

Groetjes

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct