Wij krijgen 100 euro per 2 jaar vergoed, maar zo’n klein montuurtje kost al meer dan 100 euro en ze zal vaak een nieuwe bril nodig hebben, ze groeit nog veel.
De opticien heeft nu een zichtzending aangevraagd, over een paar dagen zal die er zijn. Ik ben benieuwd.
Het zit wel in de familie, aan de kant van mijn man. Iedereen heeft daar een bril en er zijn ook mensen die een enorme afwijking hebben.
De brillen die we gepast hebben vond ze heel interessant. Ik riep natuurlijk ook gelijk dat ze zo mooooi was. Dus wie weet. De oogarts hoopt dat als ze merkt dat ze goed kan zien dat ze de bril accepteert. De arts dacht niet dat ze hoofdpijn zal hebben, ze hoeft nog niet te lezen bijv.
Het enige dat wij zien is dat ze scheel ziet. Ze doet zelfs dopjes op viltstiften op zo’n 20 cm afstand. (daar kan ze echt een tijdje mee bezig zijn, vindt ze erg leuk dopjes, dekseltjes enz.)
De oogarts had het over volgend jaar opereren. Eerst een jaar afplakken.
Ik ben al over de schrik heen, er kan iets aan gedaan worden. En een bril is een echte modeassesoire nu, dus niet zo’n probleem.
Ik zet nooit foto’s op het internet van mijn kinderen, maar we zullen zien.