Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1317574 Een Bril Voor Renske

• Auteur
  • reisa
    Bijdrager

Eindelijk kan ik mijn verhaal kwijt. Vannochtend was ik al op zoek naar het forum, maar het was er nog niet. En ik had jullie nodig!!!
    Vanochtend dus naar de oogarts geweest, voor de tweede keer. Eerst gedruppeld, zodat ze de sterkte konden opmeten. En het is echt niet goed. Een oog +7 en het andere +8. Dus een bril. En een jaar afplakken en dan opereren.
    Gelijk maar opzoek gegaan naar een piepklein brilletje, maar die hebben ze niet bij de grote ketens. Wel bij een onafhankelijke opticien. Ze hebben nu een zichtzending besteld, over een paar dagen kunnen we er een uitzoeken, want ze hadden maar 1 montuur dat pastte. Maar wat een geld. Pffff, en de verzekering vergoed niet veel.
    Maar ja, ze heeft het echt nodig.
    Ik schrok wel toen ik hoorde dat ze zo slecht ziet.

#4072937 Quote

gossie zo klein frummeltje en dan al een bril, hopelijk dat ze het op ik denk dat elounda de brul meteen afdoet en desnoods verstopt
    sterkte ermee

#4073136 Quote

Ja dat is inderdaad wel even schrikken als je dat hoort. Stom ook dat een verzekering niet veel vergoed…soms vraag ik me af waarom je daar zoveel geld voor betaald.
    Ik ben inderdaad ook benieuwd of ze een bril op zou laten. Misschien wel als ze merkt dat ze dan beter kan zien.
    Sterkte ermee.
    Hebben jullie trouwens nu een leuk brilletjes gevonden?

#4073216 Quote

Wat vervelend…. Bijna geen vergoeding ligt aan je verzekering. Mijn vriend krijgt per 2 jaar maar â?¬50,- vergoed terwijl ik per 2 jaar tot â?¬200,- vergeoed krijgt (andere verzekering)
    Laat je het weten als je een leuke bril gevonden heb? En als dat lukt op dit forum, misschien een fotootje?

Liefs

#4073219 Quote

Wat vervelend…. Bijna geen vergoeding ligt aan je verzekering. Mijn vriend krijgt per 2 jaar maar â?¬50,- vergoed terwijl ik per 2 jaar tot â?¬200,- vergeoed krijgt (andere verzekering)
    Laat je het weten als je een leuke bril gevonden heb? En als dat lukt op dit forum, misschien een fotootje?

Liefs

Hannah38
    Bijdrager
    #4073500 Quote

Aaah, wat jammer dat ze zo slecht ziet! Heb je zelf al snel gemerkt dat ze van dichtbij niet goed kan zien? En wanneer denken ze te gaan opereren? Waar komt het vandaan? Erfelijk? Wat een vragen, hè? Het lijkt me eerlijk gezegd een ramp om een klein kind een bril op te zetten. De eerste reactie is toch: van die neus af trekken. Maar misschien valt het mee! Heeft ze ook vaak ‘hoofdpijn’?
    Jullie vinden vast een leuk brilletje voor de kleine meid, het staat vast heel wijs……

reisa
    Bijdrager
    #4073507 Quote

Wij krijgen 100 euro per 2 jaar vergoed, maar zo’n klein montuurtje kost al meer dan 100 euro en ze zal vaak een nieuwe bril nodig hebben, ze groeit nog veel.
    De opticien heeft nu een zichtzending aangevraagd, over een paar dagen zal die er zijn. Ik ben benieuwd.
    Het zit wel in de familie, aan de kant van mijn man. Iedereen heeft daar een bril en er zijn ook mensen die een enorme afwijking hebben.
    De brillen die we gepast hebben vond ze heel interessant. Ik riep natuurlijk ook gelijk dat ze zo mooooi was. Dus wie weet. De oogarts hoopt dat als ze merkt dat ze goed kan zien dat ze de bril accepteert. De arts dacht niet dat ze hoofdpijn zal hebben, ze hoeft nog niet te lezen bijv.
    Het enige dat wij zien is dat ze scheel ziet. Ze doet zelfs dopjes op viltstiften op zo’n 20 cm afstand. (daar kan ze echt een tijdje mee bezig zijn, vindt ze erg leuk dopjes, dekseltjes enz.)
    De oogarts had het over volgend jaar opereren. Eerst een jaar afplakken.
    Ik ben al over de schrik heen, er kan iets aan gedaan worden. En een bril is een echte modeassesoire nu, dus niet zo’n probleem.
    Ik zet nooit foto’s op het internet van mijn kinderen, maar we zullen zien.

reisa
    Bijdrager
    #4074623 Quote

Bij de zichtzending van de opticien zat 1 heel leuk en lief brilletje. Die is het geworden, het moet nog wel in de juiste maat besteld worden. Ik ben inmiddels al wel aan het idee gewend. Er kan iets aan gedaan worden en als een bril het enige is (en afplakken en volgend jaar misschien opereren), dan valt het allemaal wel mee!!!
    We kregen ook nog 1 glas gratis, normaal doen ze beide glazen gratis, maar niet met deze sterkte. Maar het scheelt toch ruim 90 euro, en dat is heel fijn!!!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct