Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

4 maanden nog niet doorslapen

• Auteur

onze eerste dochter sliep door zodra ik weer aan de het werk was maar deze meid die slaapt nu nog niet door. ze krijgt om de 4 uur 210 cc en voor haar is de laatste fles rond 19.30 uur +3 scheppen rijste bloem. Daarna tankt ze door tot een uur of 3. we hebben al geprobeert haar om 23.00 uur wakker te maken maar dan wil ze echt geen fles. wat nu misschien al beginnen met fruit en/of groenten wie heeft hier ervaring mee?

#4072987 Quote

Hallo Urelleiso,

Heel vervelend. Onze zoon (ook 4 maanden) sliep al heel snel door. Wat ik me afvraag als ik jouw stukje lees is hoeveekl flessen je haar geeft? Wij geven onze zoon 5 flessen (4x 165 cc en 1x 200cc) op de volgnde tijden. 07.00 – 10.00 – 14.00 – 18.00 – 21.00. Na die van 21 gaat hij slapen en wordt tegen 07.00 uur wakker.. Het kan natuurlijk per kind enorm verschillen. Maar dit is wat bij ons goed werkt.

Succes… enne…. op een snelle complete nachtrust…

joyceje
    Lid
    #4073002 Quote

Onze eerste sliep met 6 wk helemaal door vanaf 22.00 of 23.00 tot ruim 9.00 de volgende ochtend.
    De tweede echter is nu anderhalf en vertikt het. Ze meld zich om 23.00 en dan de nacht nog 1 of 2 x.
    Ze verhuisd dan altijd naar onze slaapkamer en slaapt de nacht verder in de cosleeper. En krijgt als ze wakker word de borst.
    Zo heeft iedereen als nog de nachtrust die zo nodig is.
    dus denk dat het vooral voor een groot deel aan het kind zelf ligt.

succes

#4073003 Quote

Kinderen slapen pas door als ze daar lichamelijk aan toe zijn. En echt: allerlei extraatjes naast de melk laten eten maakt geen ene biet uit, maar stelt je kind wel bloot aan de risico’s van te vroeg bijvoeden.
    Het is lastig, maar go with the flow, volg je kind en voed op verzoek, werkt vaak het beste en levert vaak de minste stress.

#4073205 Quote

ik zou haar een slaapzakje aan doen dan kan ze zich niet meer draaien.
    Onze kleine meid lag ook in 1 keer horizontaal inbed en helemaal bovenin!! dat gebeurde 3 nachten daarna heb ik haar een slaapzakje aan gedaan en ze ligt nu al een week netjes gewoon onderin.
    Ik weet het is hardstikke mooi weer maar dan doe je ze alleen met luier (en dunne romper) in het slaapzakje.

#4073210 Quote

trouwens bij ons wilde ze ook niet echt een fles om 23.00 maar we hebben een dag of 4 echt doorgezet en nu drinkt ze hem wel leeg maar dan komt ze nog wel tegen 4 uur. ik hoop dat dat tijdstip steeds wat later gaat worden en dat ze het dan rekt tot 6.30 ofzo.

Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #4073212 Quote

ze is trouwens pas 9 1/2 week dus ik mag eigenlijk noghelemaal niet klagen.

#4073309 Quote

onze dochter hebben we al heel vroeg in een slaapzak moeten doen omdat ze zo bewegelijk is. Vorige week heb ik 1x geprobeerd zonder ivm het mooie weer nou mevrouw lag na 5 minuten te krijsen waarvan ik schrok. Ze lag overdwars met haar handen en voetjes tegen het hekje aan van haar bedje waar ze zelf waarschijnlijk van schrok.

Ze heeft een rompertje aan in haar slaapzak en voor de rest niets en het raam staat op een kiertje (met een muskietennet om haar bed heen)

Ze is bijna 3 maanden en begint nu eindelijk door te slapen, ik ga dan ook naar bed zodra zij naar bed gaat.

#4073405 Quote

ze heeft al een slaapzakje aan! en toch nog 90 graden gedraaid

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct