Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Extra drinken bij warm weer

• Auteur
  • Bloempje27
    Bijdrager
    #4073310 Quote

Ha kirsten, natuurlijk mag je extra water geven met dit weer. Liever water dan sappen en zoete roosvicee. wat fijn dat je meisje daar lekker van kan drinken. mijn lieveling rilt gewoon van water en als ik daar een klein beetje roosvicee indoe drinkt er heerlijk van.
    weet je waarom ze zeggen dat je liever geen water extra moet geven? Omdat ze dan misschien voeding laten staan en dus niet goed gaan groeien. dit gaat natuurlijk over het geven van water op lange termijn. En als dit ten ksote gaat van de melk. Ik lees dat jouw meisje met dit weer minder melk drinkt en meer water. dat kan tijdelijk geen kwaad maar dit mag geen gewoonte worden. Maar zo te lezen heeft ze dit alleen met heet weer. Reken eens uit hoeveel cc melk ze krijgt op een dag. En als ze dan aan het minimale komt is het prima. Het minimale wat ze moeten drinken is altijd 150cc x lichaamsgewicht. Ze mogen daar tijdelijk best eits onder zitten, als het na een paar dagen wel weer hersteld. Ieder kindje drinkt tijdelijk wel eens minder.
    Ik denk dat je het jusit goed doet, Want als ze haar melk niet drinkt omdat het te warm is, dan kan extra water juist goed zijn tegen uitdronging.

Succes hoor!

#4073303 Quote

waarom mag je met 3 maanden geen water tussendoor geven? wat is daar verkeerd aan? mijn kleine meid vind dit lekker. Ze drinkt haar melk moeilijk met deze warmte en als ze dan op een dag 50 cc aan water extra drinkt ga ik haar dat niet ontzeggen.

#4073849 Quote

Ik ben ook zeker geen fan van diksap hoor, maar als ik Eva dan toch het zou geven, dan zou ik in ieder geval de biologische diksap geven. Daar zitten geen toegevoegde suikers in, wel de vruchtsuikers. En als ik het dan wel geef, dan geef ik een beker of flesje met tuit met een bodempje diksap en flink veel water erbij, net even een smaakje eraan. Eva krijgt dit zo 2-3 keer per week, maar drinkt echt niet het hele flesje op, rooibosthee of water drinkt ze ook graag. Eva is overigens 9 maanden.

#4073839 Quote

Ja. Er zit veel vruchtensuiker in. Daarom liever water.

#4073810 Quote

Hallo ben van de week bij de cb geweest en die zei als je extra vocht wil geven. Als ze geen water willen drinken doe je 1 schep melk erbij dan proeven ze toch melk dus geef je bv 80 cc water met 1 schepje voeding. Die schepje voeding haal je van een andere fles. Zo hebben ze tegen mij gezegt

#4075736 Quote

Hallo, dank voor de reacties.

Uiteindelijk hebben we een combinatie gedaan. Wat meer water in de gewone flessen en 1 x een extra flesje met 90 a 100 cc water met 1 schepje melk. Ze heeft veel extra dorst met het warme weer. Ik denk dat ze er gemakkelijk op een dag 150 cc bij krijgt. Dit klinkt veel, maar ook de gewone flessen gaan er supersnel in.

Maar even een vraag voor bloempje27, je zei dat een baby 150cc x lichaamsgewicht moest drinken. nu is Simone ongeveer 6,5 kilo en zou ze dus 975cc moeten drinken. Ze krijgt 4 flessen van 150 en 1 van 180cc dus totaal 780cc (water). Dit vond het cb al erg veel voor haar. (Ze groeit als kool en zit qua gewicht op +1,5) Ik vraag me af of ze daardoor niet erg veel extra dorst heeft. Wat vind jij hiervan?

Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #4075739 Quote

Hallo, dank voor de reacties.

Uiteindelijk hebben we een combinatie gedaan. Wat meer water in de gewone flessen en 1 x een extra flesje met 90 a 100 cc water met 1 schepje melk. Ze heeft veel extra dorst met het warme weer. Ik denk dat ze er gemakkelijk op een dag 150 cc bij krijgt. Dit klinkt veel, maar ook de gewone flessen gaan er supersnel in.

Maar even een vraag voor bloempje27, je zei dat een baby 150cc x lichaamsgewicht moest drinken. nu is Simone ongeveer 6,5 kilo en zou ze dus 975cc moeten drinken. Ze krijgt 4 flessen van 150 en 1 van 180cc dus totaal 780cc (water). Dit vond het cb al erg veel voor haar. (Ze groeit als kool en zit qua gewicht op +1,5) Ik vraag me af of ze daardoor niet erg veel extra dorst heeft. Wat vind jij hiervan?

#4075741 Quote

Sorry voor de dubbele post, mijn computer geeft steeds aan dat het mislukt.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct