Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1317782 Hoe Krijg Ik Me Kind Zinderlijk

• Auteur

De oudste van mij is bijna 2,5. Voor dat zijn broertje kwam (= nu 3 maanden),. Deed de oudste alles op het potje. Zoals plas en poepie. Maar de laatste weken is het alleen maar plasje meer wat hij er in doet. En het poepie gaat weer heel vaak in de broek met de gevolgen vandien. Dat die flink smerig is. Wat kun je hier aan doen?

#4073259 Quote

Ik heb mijn zoontje beloont met een treintje van Thomas de trein als hij een week lang plaste en poepte op de wc.Dus zoek iets wat ij heel graag wil hebben en beloon hem daarmee.Iedere keer als ik hem op de wc zette,zei ik:Als je goed plast en poept mag je over zoveel nachtjes slapen een treintje uitzoeken.
    Had hij geplast/gepoept stond ik te juichen en te klappen voor hem dat hij het zo goed gedaan had.
    Met een week was hij zindelijk.

Succes!

#4074449 Quote

This reply has been reported for inappropriate content.

Hoi ik heb een dochterje van 2 en die ben ik nu oook aan het stimuleren om zindelijk te worden. maar ik gebruik het wel bekende belonings systeem met stickertjes. en ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit had gedacht dat het echt zou werken maar ze heeft gister voor het eerst echt de hele dag alles op het potje gedaan. dus misschien is dat ook wel een manier. Nooit geschoten is altijd mis

#4074557 Quote

Ik heb mijn zoontje ook gestimuleerd met het plakken van stickertjes. Als hij een plasje had gedaan mocht hij 1 stickertje plakken en bij de grote boodschap mocht hij er 2 plakken. Als hij een ongelukje had, heb ik dat niet teveel benadrukt. Je zoontje is nu 2,5 jaar. Je kunt m.i. een kind niet dwingen om zindelijk te worden. Mijn zoontje was 3 jaar toen hij echt zindelijk was. Ga er vooral niet te krampachtig mee om. Het ene kind is sneller dan het andere kind.

#4074670 Quote

Onze dochter is inmiddels 4,5 jaar oud. Twee jaar geleden in de zomer vond ik het een mooi moment om met zindelijkheidstraining te beginnen, maar dat haalde niets uit. Zelfs niet met stickers. Kort na haar derde verjaardag gaf ze zelf aan dat ze een plasje moest doen en kort daarna ook de grote boodschap. Ze werd vies van zichzelf.

Vorige zomer gaf ze voor het slapen gaan aan dat ze een grote meid is en dat ze geen luierbroekje meer aan wilde. Vanaf die tijd is ze ook ’s nachts zindelijk.

Sommige kinderen reageren heel goed op het beloningssysteem en andere kinderen kunnen er niet tegen gepusht te worden en daarbij komt het vanzelf.

#4075348 Quote

probeer als hij een ongelukje heeft er zo min mogelijk aandacht aan te geven .schoon maken kleren aan en klaar.als hij het weer netjes op de wc doet klap en juig dan . je ziet het vaker dat kinderen een terugval hebben als er een broertje of zusje bij komt. het werkte bij m’n dochter ook succes

read more image Lees ook: Naar de peuterspeelzaal, wat kun je verwachten?
    #4091738 Quote

Ik heb mijn zoontje elke keer een sticker laten plakken en bij een vol stickerblad mocht hij een cadeau uitzoeken (hij koos een speelgoed camper). En dat hielp. Toen hij een terugval had toen zei ik ‘prima als je weer een luier wil, maar dan gaat de camper ook weer terug naar de winkel.

#4105718 Quote

mijn dochtertje (nu 2 jaar en 7 maanden) is ook nog niet zindelijk en heeft op en af interesse voor het potje, Ze krijgt een sticker als het gelukt en dan is ze ook supertrots maar….het zet niet echt door. Ze wil er ook heel vaak niet op en zoekt een apart hoekje om in haar luier te poepen. In de zomer ook vaak in haar blote billen laten lopen maar heeft ook niet gewerkt. Nou ja…ben ook van mening dat afdwingen niet werkt, het komt hopelijk vanzelf. Ze wil wel graag onderbroekjes aan en ze mag er van mij gaan uitzoeken als ze heeft laten zien dat ze het kan. We hebben haar namelijk ook weleens een onderbroek aangegeven (was ze superblij) maar moest dan wel beloven om naar het potje te gaan. Dit werkte niet.
    Maar…als iemand ongedwongen tips heeft? Graag…wil graag van de luiers af!

#4122191 Quote

Hallo allemaal,

Het is normaal dat kinderen even een terugval kunnen krijgen, en met de verandering van een nieuw kindje is het allemaal weer even omschakelen.

Neem er met je kindje goed de tijd voor hij is nog maar 2,5 je heb nog alle tijd , en het is net wat de rest zegt , op een gegeven moment worden ze er vies van en loopt hij zelf als een sneltrein naar het potje of de wc.

Het beloningsysteem is ideaal , en zeker in combinatie met een stickersysteem , zo kunnen ze zelf zien hoe goed het gaat , ik wens je veel succes , want luiers zijn duur

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct