Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1317928 Wanneer Minder Melk

• Auteur
  • Wortel
    Bijdrager

mijn zoontje is over een week 8 maand en hij krijgt nog zo’n 6 x melk op een dag waarvan 3 x bv en 3 x een fles van 200 cc, veder krijgt hij ochtends fruit, middags een boterham en later nog een soepstengel, tussendoor krijgt hij ook nog wel eens een mini rijstwafeltje en wat ander drinken (lukt nog niet echt) maar wanneer zijn jullie kinderen minder melk gaan drinken??
    groetjes

Wortel
    Bijdrager
    #4073283 Quote

owja, hij krijgt bij het avondeten ook nog groente, een aardappeltje en yoghurt.

#4073461 Quote

en vlees en vis?

Wortel
    Bijdrager
    #4073487 Quote

dat mag toch nog niet?

#4073639 Quote

Als hij al 8 maanden is dan heeft hij aan 3x bv en een bordje yoghurt op een dag al genoeg aan zuivel! Je kunt dus lekker met die flessen stoppen. Eventueel nu met die hitte tussendoor wat meer aanleggen natuurlijk.
    Zelf hebben we hier pas na 1 jaar vlees en vis gegeven.
    Op borstvoeding.com staat een heel duidelijk overzicht welk eten kinderen wanneer kunnen krijgen. (Is even handig als je geen bv geeft trouwens).

#4073687 Quote

sorry… ik dacht dat ze ook gewoon vlees en vis mochten als je met bijvoeding begint… oops… vandaar dat ik dat vroeg 😉

read more image Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Wortel
    Bijdrager
    #4073730 Quote

ja maar als hij 3 x bv krijgt blijft hij honger houden.

#4073838 Quote

dan leg je hem tussendoor nog eens aan, of je geeft wat meer ander eten.

#4074436 Quote

Volgens mij mag je met 8 maanden prima vlees en vis geven (alhoewel niet elke dag). Hebben wij in ieder geval op aanraden van het CB wel gedaan..

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct