Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1318618 Schreeuwen Schreeuwen Hoe Moet Ik Reageren

• Auteur

Hi mijn dochter is volgens mij van alles aan het uitproberen, en soms weet ik niet of ik nu juist wel een reactie moet geven of niet.
    Als wij sàvonds aan het eten zijn eet ze met ons aan tafel mee dan geven wij haar een paar hapjes en dan nemen wij zelf weer een hapje enz. dan gaat het haar niet vlot genoeg en dan schreeuwt ze gewoon moet ik er wat van zeggen of is negeren het beste en je merkt het ook wel eens overdag als ze haar zin niet krijgt begint ze ook met schreeuwen en dan niet echt huilen maar gewoon schreeuwen, ik heb er wel eens wat van gezegd niet zo schreeuwen en gewoon alleen nee zeggen en haar alleen bij het armpje pakken en dan aankijken en dan nee zeggen maar dit helpt niet hebben jullie nog tips??

Groetjes Willy

reisa
    Bijdrager
    #4073994 Quote

SSSSSTTTTTTT zeggen. Dat doe ik tenminste. Ze moet nog leren dat het niet mag. En dan ook nog mijn vinger tegen mijn mond. En niet sneller een hapje gaan geven of waar dan ook om geschreeuwd wordt. Ik zeg ook wel eens gewoon hou eens op!!

#4073999 Quote

Hoi Willy
    Ik weet niet hoe oud je dochtertje is maar onze dochters aten hun eten zelf al met een maand of 10
    Gewoon een bordje met wat aardappels erop groente en vlees.
    En aten ze in het knuistje zelf op.
    En trots dat ze waren als ze het zelf eten.
    Wij hebben ook nooit dit probleem gehad
    Het is af en toe wel een rotzooi maar ja even de stofzuiger erop en alles is weer schoon op de grond.

Succes

#4074054 Quote

Mijn dochter is nu 13 maanden en haar brood en haar eten kan ze wel zelf eten maar wij leggen dan telkens 1 stukje op haar bord en dan pakt ze dit op wij proberen regelmatig meerdere stukjes er neer te leggen maar dan verdwijnt alles in haar mond.hebben jullie dit niet dan?

vlijtige mama
    Bijdrager
    #4074084 Quote

Hoi!

Ik herken het heel erg (helaas….)
    Isabelle schreeuwt niet alleen, ze gaat keihard en hoog gillen als ze haar zin niet krijgt!
    Ik negeer het (hoe moeilijk het ook is) en dan gaat het 9 van de 10x na ongeveer 30 seconden over.
    Isabelle heeft al vanaf de geboorte een eigen willetje en die is ze op het moment tot het uiterste aan het testen.
    Ze eet zelf (op pap en toetje na) en prikt er lustig op los.

Succes ermee.

Liefs Monica

#4074114 Quote

Hoi,
    Ook yordi schreeuwt er heel wat op los en is ons al een aardige tijd aan het uitproberen. Vaak negeer ik gewoon het geschreeuw, hoe moeilijk het vaak ook ik. Soms zeg ik ook gewoon dat hij op moet houden. Yordi eet nu ook steeds meer zelfstandig en we merkten ook gewoon dat hij het zelf wou gaan doen. Het is vaak wel een kliederboel, maar indd na het eten even de boel schoon maken en het is weer klaar. En yordi zie je dan hele groeien als wij hem prijzen dat hij zo goed zelf kan eten. In het begin verdween ook alle stukjes brood of eten wat maar voor hem lag allemaal in zijn mond, maar dat gaat nu steeds beter. Soms nog wel eens maar goed…..
    Succes ermee.

Liefs marielle

#4074123 Quote

In het begin hadden we dat wel maar zo leren ze vanzelf dat het niet fijn is om zo alles in je mond te stoppen. Dat gaat vanzelf over.
    Ik heb er echt nooit wat van gezegd en ze altijd heerlijk laten doen.
    Het is ook goed voor hun zelfvertrouwen.

Groetjes Ilse

dotjuh
    Bijdrager
    #4074756 Quote

heyhey

ook wij hebben hier ook vaak nathalia moeten “redden” omdat ze zoveel in haar mond deed hihihi… gevolg…. kokhalzen.
    maar nadat ze dat een paar keer had gedaan, heeft ze haar lesje wel geleerd, want nu eet ze netjes eerst haar mond leeg, en daarna pas het volgende stukje.

wat betreft dat schreeuwen.
    als het nathalia niet snel genoeg gaat, roept ze keihard daaaaaa.
    soms heeft ze gewoon pech, dan moet ze even wachten omdat ik net even een hap ik mn mond neem.
    dan zeg ik gewoon even wachten.
    of rustig.
    en als ze het helemaal te bond maakt door echt te schreeuwen, of als ze zich kwaad maakt dan zeg ik gewoon: hou eens op zeg.
    meestal is ze dan wel weer gelijk stil.
    ze moet wel leren om gewoon rustig te eten, en af en toe te wachten.

succes verder!

liefs, do

#4075549 Quote

Ook ik herken het maar al te goed. Wij gaan onze zoon Bryan dan afleiden door wat te vragen over die dag. Niet dat we antwoord krijgen maar het brengt hem wel op andere gedachte… En gaat hij echt door tot driftbuien aan toe dan draaien wij zijn kinderstoel even om. Even met de rug naar de tafel. Hij vind dat helemaal niet leuk en gaat dan uiteindelijk huilen. Eenmaal terug gedraaid is de bui over en eten we gezellig verder. Bryan is nu 15 mnd en wil ook alleen maar zelf eten. Succes XXXJess

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct