Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1318714 Slechte Eter

• Auteur

Hallo Dames,

Kan iemand van jullie meepraten of slechte eter?
    Daan eet ontbijt matig, lunch prima, maar avondeten alleen een beetje soep en soepballen, en dan begint ie te kwallen met het eten, lepel weg gooien, hij geeft het bord terug, hij wil gewoon niet!

En dwingen gaat me echt te ver (schijnt ook niet te helpen)

Ik hoop dat het de tanden zijn die in aantocht zijn (hoektanden boven en onder en boven nog 2 snijtanden), maar waarom eet hij dan wel andere (lekkere) dingen?

Dit is nu al bijna 6 weken zo….

Heeft iemand tips?

Gr. (bijna hopeloos) Yvon

#4074375 Quote

hoi hoi

hier was ook een slechte eter nu wel weer beter. het gaat over na een tijd. wij eten gewoon gezellie aan tafel en soms eet hij veel en soms niet

we geven wel een bord pap na. scheelt ook komt meneer niet meer zo heeeeeeeeeel vroeg hahhahah.

doei doei lucy .

#4074458 Quote

Nu met de warmte eet Lars de laatste tijd ook weinig. Omdat hij brood en fruit wel goed eet en voldoende drinkt, laat ik het maar zo.
    Heb je al geprobeerd om Daan een potje te geven? Wanneer Lars een paar dagen matig heeft gegeten, haal ik een potje tevoorschijn en die gaat schoon op! Overigens laten wij Lars gewoon zijn gang gaan. Hij mag zelf eten en als hij hulp nodig heeft, vraagt hij dat gewoon. Als het eten niet lekker gaat, vraag ik of hij wat anders wil (brood of zo). Hij krijgt ook altijd een toetje. Zo voorkomen we strijd aan tafel.
    Is er een gerecht, wat je zoon erg lekker vindt? Bijv. pasta, rijst, kip? Dan zou ik dat wat vaker geven.

Sterkte ermee! Marijon

#4074761 Quote

w

#4074886 Quote

Sorry, ging iets mis, andere pc werkt wel.
    Maarre die van ons heeft ook periodes dat ie slecht eet. Meestal zijn het dan tanden of kiezen. We blijven dan gewoon eten voorzetten en ruimen even later af. Niet gegeten pech. Met avond eten hebben we als regel bij goed eten krijgt hij fruit als toetje (is hij gek op) en bij slecht eten een beetje yoghurt.

#4075914 Quote

Het is wonderbaarlijk: de temperatuur is omlaag en meneer bunkert weer als tevoren! (helaas resulteert dat ook weer in overvolle luiers…)
    Hoe gaat het met het eten van jullie (b)engeltjes?
    Lars is inmiddels aanbeland in de “Ik ben bijna twee en zeg nu al NEEEEE-fase”.

Groetjes, Marijon

#4077152 Quote

hoi hoi

hier eten oke ene dag veel andere wat minder. mag nu tegen nu wel weer een beetje mee helpen met eten . hji eigenwijs nee hor hahahhah.

maar wel zelf eten hahhaha zo leuk vooral de vla. zit overal en daarna lekker in bad.

doei doei lucy

#4077540 Quote

En ik maar denken dat ik zo’n eigenwijze donder had. maar het is gewoon de leeftijd. Ik mag hem bijna nergens meer mee helpen alles zelf doen. En het liefst hetzelfde als mama en papa……
    Hoewel met een lepeltje eten kan hij erg goed…..

#4078049 Quote

Hallo,
    Ook onze Daan wil sinds een tijdje geen avondeten meer.
    Dacht eerst nog dat het aan de warmte lag, maar toen het vorige week afgekoeld was, wilde hij nog steeds niet.Zijn bordje schuift hij resoluut aan de kant. Toetje krijgt hij wel altijd, maar s’avonds dan ook geen koekje ofzo meer, vind dit trouwens wel moeilijk als we ergens nog op de koffie gaan of als wij bezoek krijgen en je het bezoek een koekje ofzo wilt geven.
    Hoop dat het vanzelf over een tijdje weer beter gaat, maar word er af en toe wel moedeloos van.
    Groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct