Ons dochtertje is vorige maand 2 jaar geworden en bij het cb hadden ze gezegd dat ze een openbeet krijgt van de speen, nu was ik al aan het afbouwen door hem overdag niet te geven en dit gign vanzelf eigenlijk snel goed, afleiden op het moment dat ze hem willen.. snachts was wat moelijker, maar 2 dagen na het cb bezoek had ze geen speen meer! de eerste nacht heb ik haar ermee in slaap laten vallen, en aldoor gezegd ( tuttie zo noemde zei haar speentje ) tuttie is voor baby’s en jij bent nu een grote meid he! ze viel die nacht in slaap met de speen toen ze vast sliep had ze hem zelf al uit haar mondje laten vallen en heb ik de speen weggelegd wel voor de pak, en afgewacht wat er gebeurde om 06.00 was ze hem kwijt, tuttie nou riep ze, ze heeft hem toen nog een uurtje gehad en om 07.00 was ze wakker en toen hebben we hem weer weggelegd, zullen we die weg leggen die is voor de baby’s he.. ja dat was goed! tweede avond probeerde ik het weer maar toen mislukte het, en hield ze hem ook steevast in haar mond, dus gaf ik de moed bijna op, maar toch weer gedaan, en die derde avond ging ze zonder speen slapen en zei ze zelf tuttie baby! nu zijn we ruim 14 dagen verder en ze zeurt er niet meer om! we zijn er dan ook heel trots op haar!
Succes groetjes!