Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1319322 Fruithapje - pagina 4

• Auteur

Het CB heeft er ongetwijfeld meer verstand van dan ik maar persoonlijk zou ik liever de flessen wat ophogen dan dat ik 70cc water drinkt, daar zit geen voedingstoffen in… Met ºC kan ik het me voorstellen dat je wat extra water geeft, maar ik denk niet dat dat de nieren bereikt wat dat wordt wel uitgezweten lijkt me. Zolang ze niet over een liter voeding heenkomen is er volgens mij geen probleem hoor!
    Ik heb hier ook altijd de fles op verzoek gegeven en meestal zat daar ook meer in dan de richtlijnen.
    Hij stopte vanzelf en de ene keer was dat meer dan de andere. Maargoed zoals gezegd; ik heb niet zoveel verstand van baby’s als het CB ik heb alleen mijn eigen gevoel gevolgd met gezond verstand en de hedendaagse wetenschap!
    Soms is 30cc extra in de fles net genoeg om af te tanken zoals wij hier voor de grap zeiden!

Succes ermee in ieder geval!

Groetjes Saskia

#4075452 Quote

Ze zit nu al op nutrilon Forte voor hongerige baby’s en daarin krijgt ze johannes broodpit meel zodat de voeding nog dikker word en als ze enorm veel honger heeft krijgt ze er zo nu en dan een schep rijstebloem doorheen.. maar ze krijgt nu 5 a 6 voedingen op een dag van 150cc per stuk, en van het bureautje mogen we meer niet gaan geven aangezien ze ookal 70cc water op een dag drinkt..

Groetjes

#4075335 Quote

Goeie zet meid!

Hier werd er ook op knuistjes gesabbeld maar dat kan ook gewoon duiden op zuigbehoefte.
    Maar als ze echt niet genoeg heeft aan haar flesjes mag ze dan niet gewoon wat meer in de fles, of misschien een ander soort voeding wat beter aansluit? Zoals bijvoorbeeld voeding voor hongerige baby’s?

Groetjes Saskia

#4075325 Quote

Nou inmiddels contact gehad met het bureautje.
    Ze gaven inderdaad aan dat ze nog jong is om een fruithapje te krijgen maar we hoeven er niet mee te stoppen. We moeten inderdaad goed kijken hoe ze erop reageerd en hele kleine beetjes om mee te beginnen. Verder word ik zo nog teruggebeld door de wijkverpleegkundige om het verder door te spreken.

Groetjes

#4075321 Quote

over vroeger he, heel lief van je oma, mij opa wilde mijn dochter als ze huilde een speentje geven met in de suiker gedoopt of jenever want dat deden ze vroeger ook werden ze stil van en sliepen goed. Tja, ze hadden ook geen gordels of goede autostoeltjes.
    Dus vroeger of nu een heel groot verschil.

Volg je eigen gevoel maar weet je het is niet voor niets dat het nu pas aangeraden word vanaf 6 maanden.
    Mijn beide kinderen waren allergisch en de jongste heeft heel heel veel last gehad van de bijvoeding met 6 maanden begonnen. De eerste 2 a 3 wk ging het goed daarna kreeg ze heel veel last.
    Dus mocht je het doorzetten pas goed op je meisje.

groetejs

#4075310 Quote

Ik geef zoizo geen borstvoeding, heb dat wel geprobeerd maar dat wou niet lukken helaas!

Wat zijn dan eventueel de symptonen van doorkomende tandjes?

groetjes

Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #4075232 Quote

Vroeger is niet nu. Vroeger konden en wisten ze een heleboel dingen niet die je nu wel hebt.

Ik kreeg als baby ook met 6 weken liga met sinaasappelsap, zoals mijn hele generatie van de jaren 60. Ook een generatie met heel veel allergieen en darmklachten. De link met te vroeg bijvoeding krijgen was toen nog niet gelegd. Tegenwoordig wel.

Vroeger was de kunstvoeding nog niet zo goed als tegenwoordig. Om tekorten aan vitamines ed. te voorkomen moesten kinderen toen voor 3 maanden aan fruit gewend zijn. Tegenwoordig zitten al die dingen in de kunstvoeding en is vroeg bijvoeden overbodig. Want aan vroeg bijvoeden zitten nogal wat nadelen. Doordat de kunstvoeding van nu beter is wegen de nadelen niet meer op tegen de voordelen.

Moedermelk bevat al een miljoen jaar alles wat een kind de eerste 6-12 maanden nodig heeft, dus als je gewoon borstvoeding geeft is vroeg bijvoeden al helemaal onzin.

Rixt
    Bijdrager
    #4075839 Quote

Mama van Aymée,

Ben blij te horen dat je contact hebt gezocht voor betere adviezen. Ik heb je absoluut niet als slechte moeder gezien, maar omdat ik zelf met allergiën te maken heb, en het verschrikkelijk vind dat ik heel veel niet mag hebben (en altijd overal om moet denken), ben ik misschien wel wat te voorzichtig met alles. Maar als ik met volledige borstvoeding mijn kind al met 1% minder kans op allergiën kan besparen, dan doe ik dat graag.

Dus ik had in mijn voorgaande bericht gewoon het beste met je voor, puur voor de gezondheid van je kind.

Nou weet ik dat er wel verschil kan zitten in aantal cc voor borstvoeding en flesvoeding. Maar mijn zoontje kreeg toen 5 of 6 keer ong. 180 cc. Omdat ik toen nog wel eens kolfde, zag ik hoeveel hij kreeg. En ik heb wel eens begrepen (mocht het fout wezen dan hoor ik dat graag), is dat jbpm wel verdikt maar niet extra vult. Alleen vanwege spugen en zuigbehoefte.

Wil je veel succes wensen met de opvoeding van Aymée, zoals jij wel hebt gemerkt, merken ook alle moeders, het is eigenlijk nooit goed, iedereen heeft betere adviezen. Maar ga lekker op je gevoel af, stort je vragen af hier op het forum en trek uit de antwoorden jouw beste conclusie… 1 ding… alle antwoorden waren goed bedoeld…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct