Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1320025 Koemelk En Soja Vrije Taart

• Auteur

Mijn dochtertje wordt bijna 1 jaar en nu ben ik op zoek naar een recept voor een koemelk- en sojavrije (slagroom)taart.Wie kan me helpen?

#4075402 Quote

Je kan gewoon een taart zelf maken maar dan met bijvoorbeeld rijstemelk als vervanger (dan die zonder vanille, dan weet je zeker dat je ‘goed’ zit) Glazuur maak je van poedersuiker enz. enz., misschien wat bijvoorbeeld jam als vulling van je cake ofzo gebruiken… Suc6

#4075447 Quote

Koemelkvrije slagroom is een beetje moeilijk hoor! En als er geen koemelk en soja in mag, dan mag kippenei meestal ook niet.

Er zijn best wel recepten te vinden als je op het internet zoekt.

Hier heb ik de jarige een rijstwafel met jam en kaarsje gegeven en de rest van de visite gewoon gebak. Kind van 1 jaar heeft dat allemaal toch nog niet door.

#4075524 Quote

Wat dacht je van een vruchtensaptaart? De bodem zou je kunnen maken van lange vingers of verkruimelde koekjes zonder koemelk of soja (beetje boter smelten, erdoorheen mengen en op de bodem van een springvorm plat drukken). De vruchtensap kun je mengen met gelatine, op de bodem gieten en laten opstijven in de koelkast. Lekker vers fruit erop en smullen maar. Ik heb voor mijn zoon een soort van kwarktaart gemaakt met behulp van de produkten van MinusL (deze hebben ook slagroom zonder lactose – kijk maar eens op http://www.allergiesupermarkt.nl: zij kunnen je vast ook verder helpen met recepten).
    En inderdaad: een heerlijke plak ontbijtkoek is voor zo’n kleintje ook overheerlijk.

Alvast een hele fijne verjaardag toegewenst!

Marijon

#4075953 Quote

Minus L is wel lactose (melksuiker)-vrij maar niet koemelk & soya vrij….

#4075955 Quote

Maaruummm wel een goed alternatief met de lange vingers

Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar
    #4076152 Quote

Je kunt ook eens kijken op http://www.deleukstetaarten.nl/forum. Je vind daar ook wel recepten en ideetjes!

#4078398 Quote

Lange vingers zijn niet koemelk- en sojavrij!

#4081785 Quote

hoi hoi

zit met het zelfde wil een taart maken voor sverre die geen koemelk mag dsu ben aardig bezig op het net. hij is pas 21 oktober jarig maar ben nu al bezig.

nog een vraag hoe maken jullie koemelk vrije pannenkoeken?

doei doei lucy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct