Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Ik snap niets meer van deze cyclus

• Auteur

Hallo allemaal,
    Ik moet het even allemaal kwijt. Ik begrijp helemaal niets meer van mijn cyclus dit maal. Ik ben okt. gestopt met de pil en we hebben daarna tot einde jaar condooms gebruikt om eerst te ontpillen en er daarna in het nieuwe jaar “voor te gaan”. Dat ging eerst goed. Mooie gelijkmatige cyclus van 28-29-28-29-29 dagen. Ik heb ook 3 maanden (ronde 3,4,5) getemperatuurd en dat gaf ook een normaal beeld. met eerst lagere temperaturen en vanaf dag 15/16 hogere temperaturen. Helaas tot op heden nog wel zonder het gewenste resultaat… ben nog niet zwanger… Moet echt zeggen dat het me steeds zwaarder begint te vallen. Ook dit maal ben ik weer bezig met temperaturen, maar alles is nu raar. Bij mijn vorige ongesteldheid is de temperatuur niet zo heel veel gezakt al de vorige keer. Veel langzamer ging het langzaam naar beneden en ik zit nu op dag 28 maar ik heb nog geen echte stijging gezien. Blijf tussen 36,4 en 36,7 hangen. Ook heb ik rond de normale ovulatiedag minder rekbaar slijm gezien en nu sinds een dag of 4 heb ik veel meer slijm. Ook rekbaar. Is mijn ovulatie ineens opgeschoven?? Ik weet het niet meer. Heb sinds dag 24 van mijn cyclus ook een aantal vlagen van misselijkheid gehad en heb veel het gevoel alsof ik een brok in mijn keel heb die niet weg wil gaan. Wie herkent iets of wil ervaringen delen. Ik heb het gevoel langzaam gek te worden.
    Heb net ook getest… te vroeg natuurlijk… en negatief…
    zucht….

Liefs Bientje

#4077398 Quote

Nou meid, ik herken dit heel goed!
    Ik wil graag opnieuw zwanger worden. Eindelijk is mijn menstruatie op gang gekomen, maar mijn temp blijft heel erg schommelen tussen 36,3 en 36,6. Mijn laatste menstruatie is al 37 dagen geleden, maar ik ben niet zwanger (net getest). Af en toe is mijn afscheiding wat meer, maar dan weer minder. Heb ovulatietesten gebruikt, maar telkens negatief. Ik aarzel om weer te gebruiken, want ze zijn best duur. Ben ik nou over tijd of moet ik nu nog stééds mijn eisprong krijgen? Ik weet het niet meer!!!!

En ik snap dus heel goed hoe jij je nu zo ongeveer zal voelen. Ook ik heb vlagen van misselijkheid, heb soms het gevoel ongesteld te gaan worden…. Volgens mij houdt mijn lijf me gewoon voor de gek.

ZUCHT!
    Ik weet niet wat je lijf jou probeert te vertellen, maar ik wens je in ieder geval sterkte. Ik leef met je mee! En ik duim natuurlijk voor jou!

Liefs,
    Tess

#4077753 Quote

Dank voor je reactie. Ben ik tenminste niet de enige die dit meemaakt. Ik zit inmiddels op dag 31. Mijn periode is nog steeds niet begonnen…. Ik durf echter niet meer te testen. Ik denk dat het negatief is. Slijm is sinds vandaag ineens verdwenen. Temperatuur is ook iets omhoog gegaan. Gisteren 37 en vandaag 36,7..
    Oh wat frustrerend allemaal. Verder ook weinig klachten. Af en toe het idee dat ik een beetje misselijk ben, maar ik ben bang dat ik mezelf voor de gek houd…

Tess, is wens jou ook heel veel sterkte en hoop dat we allebei geen spookverschijnselen hebben…
    VEEL SUCCES MET WACHTEN !!

Bientje

#4078024 Quote

Hé dag Bientje!

Als ik jouw reactie zo lees, krijg ik de indruk dat je juist net je eisprong hebt gehad. Doorgaans verdwijnt daarna het slijm en stijgt je temp.

Het stuk tussen je menstruatie en je eisprong is variabel. Door bijvoorbeeld stress kan je eisprong langer op zich laten wachten. Als je eenmaal geovuleerd hebt, is het niet meer variabel, dan moet je na 14 dagen (+ of – 1 dag) ongesteld worden (als je niet zwanger bent natuurlijk). Houd het anders eens bij in je agenda of zo, misschien word je er wijzer van. Het stuk voor je ei heeft een lage temp; het stuk erna juist een hogere.

Ik heb volgens mij hetzelfde. Ik ben zo verschrikkelijk bezig geweest met zwanger worden en of ik al wat kon voelen, dat ik alsmaar geen eisprong had. Aangezien mijn zwangerschapstesten telkens negatief zijn en mijn temp nooit boven de 36,6 uitgekomen is (en dat zou na mijn ei wel moeten), zou dat kunnen. De laatste dagen heb ik juist veel meer afscheiding, dus misschien komt de mijne nog?

Het blijft afwachten hè?! Ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat. Jij ook succes met wachten en probeer je hoofd koel te houden! Dan probeer ik dat ook…

Liefs,
    Tess

#4078388 Quote

Hoi Tess,

Ik denk inderdaad dat ik er veel te veel mee bezig ben en dat mijn ei later is geweest. Wel vreemd omdat ik hiervoor zo regelmatig was.
    Inmiddels op dag 33 aangekomen…. getest en… negatief. zucht.
    Nog maar even volhouden en afwachten. Heb al wel besloten, dat ik volgende keer niet meer ga temperaturen om mezelf minder toe te staan er de hele tijd mee bezig te zijn. Makkelijk gezegd….
    Jij veel “klusplezier” toegewenst!!

#4079485 Quote

Hoi Bientje,

Ik denk dat ik er ook teveel mee bezig ben geweest en daardoor ook een veel latere eisprong heb gehad. Heb hem inmiddels dus gehad en heb zelfs op het juiste moment geklust, dus nu maar duimen hè. Ik denk dat ik toch wel blijf temperaturen en ik houd mijn afscheiding ook goed in de gaten. Ik ben zo onregelmatig (anders ook al), dat ik anders week in week uit minstens om de dag zou moeten klussen, en dat is me toch net even teveel van het goede, hoe leuk ik het ook vind.

Overigens zou ik over een week ofzo nog eens testen als ik jou was. Tussen je ei (bij jou denk ik op dag 29 of 30) en je NOD moeten algauw twee weken zitten…. Ik duim voor je!

Groetjes,
    Tess

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4080139 Quote

Dank voor je reactie. Ik ben inmiddels op dag 39!!!! uitgekomen (normaal dus een cyclus van 28 of 29 dagen)
    Inderdaad is mijn temperatuur sinds dag 30 omhoog gegaan. Nu dus de 10e dag met een hogere temp. Ik verwacht dus dat ik op dag 29 mijn ei heb gehad. Ook op tijd geklust (de 28e ’s avonds.) Nu naar mijn idee dus nog vier dagen te gaan voor mijn nieuw berekende NOD.
    Spannend. Ik heb wel sinds een dag of 4 zeer gevoelige tepels, maar dat heb ik in eerdere rondes al vaker (niet altijd) meegemaakt, dus ik hoop er niet teveel van.
    Ik denk dat ik inderdaad aankomende zondag of maandag nog maar eens ga testen.

Ik denk dat ik als deze ronde (ronde 6) weer niet succesvol was toch maar even de huisarts bel. Ik ben in t verleden geopereerd en wil nu toch meer duidelijkheid of er nog effecten op de vruchtbaarheid kunnen zijn.

Hoe is het met jou?? Al meer nieuws???
    Succes met wachten!!!

Bientje

#4080578 Quote

Nou Bientje, dan wachten we samen in spanning af! Ik wil ook dit weekend gaan testen. Zou eigenlijk iets te vroeg zijn, mijn NOD is rond volgende week dinsdag. Maar bij mijn eerste had ik ook al dagen eerder resultaat, vandaar.
    Mijn cyclus is dit keer ook extreem lang, ik schat zo’n 53 dagen!!!! Hij varieert zo tussen de 32 en 43 dagen, gemiddeld 35, dus ik heb ook veel met mijn handen in het haar gezeten dit keer. Het houdt de spanning erin, zullen we maar zeggen, ahahahha!

Ik kan me wel voorstellen dat je, als het negatief blijft, meer info gaat inwinnen. Maar eerst gaan we duimen!!!

groetjes,
    Tess

#4080747 Quote

Zojuist ongesteld geworden. Bleeeh.
    Is ook te snel na een eisprong. Waarschijnlijk kon het dus toch niets worden dit keer. De boel is blijkbaar nog niet goed op gang gekomen!
    Ik blijf voor je duimen meis!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct