Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wanneer opvolgmelk

• Auteur
  • Bloempje27
    Bijdrager

Vanaf 6 maanden mag je opvolgmelk geven, maar dit moet dan neem ik aan in combinatie met fruit en groente….
    Loïs is nu 6 maanden en ben net begonnen met fruit. Dit krijgt ze nog niet eens elke dag.
    Wanneer moet ik nu met opvolgmelk beginnen en hoe bouw ik dit op?
    Is het erg als je nog een paar weken zuigelingenvoeding geeft omdat ze nog niet volledig groente en fruit krijgt?

#4077250 Quote

hey meid

Je kan gewoon over op opvolgmelk hoor, je kan eerst 1 fles vervangen zodat ze er aan kan wennen.Je bouwt het gewoon alllemaal langszaam op.het is wel belangrijk om de opvolgmelk al te geven want er zitten weer andere stoffen in die je kindje nu echt nodig heeft zoals ijzer ed.

Bij twijfel kan je ook het cb even bellen.

liefs mamavan2zoontjes

#4077253 Quote

hey meid

Je kan gewoon over op opvolgmelk hoor, je kan eerst 1 fles vervangen zodat ze er aan kan wennen.Je bouwt het gewoon alllemaal langszaam op.het is wel belangrijk om de opvolgmelk al te geven want er zitten weer andere stoffen in die je kindje nu echt nodig heeft zoals ijzer ed.

Bij twijfel kan je ook het cb even bellen.

liefs mamavan2zoontjes

#4077261 Quote

Hai!

Na de bv ben ik overgestapt op Etos fv. Nu moest ik een nieuw pak hebben en dat was uitverkocht!!! Nu kan ik naar het andere filiaal (2km verder), maar de opvolgmelk was in de aanbieding. Het was maar een week, voordat ze 6 maanden zou zijn… Elise krijgt nu al 2 weken opvolgmelk. Niks langzaam wennen, gewoon van hetzelfde merk in een keer overgestapt. En zonder problemen!! Elise kreeg toen 1 keer groente per dag, maar eet een potje van 4 maanden niet helemaal leeg. Toch aanbieden en doorzetten (neem de tijd, veel geduld!!)
    Sinds de opvolgmelk geef ik haar 1x per dag fruit (100gr), 1/4 liga eerste stap om op te sabbelen, 100ml diksap, 1x groente (150gr : krijgt ze meestal niet op…) En 3 melkflessen van 180cc en een papfles van 220cc. (Ze slaapt dan van 19.30 tot 7 uur)
    Wie weet heb je hier wat aan…. Ik merk wel dat je met je tweede kindje veel makkelijker ben als met de eerste! En ik merk dat ze allebei heel verschillend zijn!!
    Succes ermee!!
    Gr Antoi

#4077271 Quote

Ik ben ook in een keer overgestapt op opvolgmelk. Jurre merkte er volgens mij niets van.
    Ik heb wel moeite om fruit en groente in te passen in het schema, heb het idee dat hij als hij wakker is alleen nog maar aan het eten is. Dan heb ik nog niet eens liga met diksap tussendoor, weet ook niet waar ik dat nog tussendoor moet geven. Ik wil ook niet alles te dicht op elkaar geven.

groetjes
    Jadeje

#4077457 Quote

Is het niet zo dat je als je opvolgmelk wilt geven je kindje maar max. 4 voedingen (180+6) op een dag mag krijgen?

Vivian mv Lara
    Bijdrager
    #4077460 Quote

op het buro zeiden ze tegen mij dat ik niet meer dan 600cc mocht geven.
    dit zouden de nieren niet aan kunnen.
    nu hebben wij geluk Lara drinkt de vlessen niet leeg.
    dus hebben we altijd cc over op sávonds een grote fles van 210 te geven.

Bloempje27
    Bijdrager
    #4077541 Quote

bedankt voor al jullie reacties…. ik het zo dat je maximaal 3 flessen van 200cc van de opvolgemelk mag geven? waarom is dit zo? En mag je in het begin ook nog 1 flesje zuigelingenvoeding geven als je kindje dat wil? Loïs is echt een drinker…..

#4077592 Quote

De bedoeling is dat als je kindje nog meer dan 600 cc drinkt je nog even zuigelingenvoeding blijft geven tot je kindje wat ouder is.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct