Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Ovulatietesten.. Welke??

• Auteur
  • JJ-MM
    Bijdrager

Hallo,

Wij willen ontzettend graag zwanger worden, net als iedereen hier. Ik heb dus meteen ovulatie testen gekocht om de natuur een klein handje te helpen. Niet dat die testen al enig effect hebben gehad.. Ik heb die testen besteld bij de babyboomshop maar nou hoor ik regelmatig dat die testen niet betrouwbaar zijn.. Heeft iemand ervaring met deze testen? Of weet iemand een soort test die wel betrouwbaar is? Ik heb een paar dagen achterelkaar die testen van de babyboomshop gebruikt en al 4 a 5 dagen een heel licht streepje. Nu staat in de beschrijving als je een licht streepje hebt dan is de piek net geweest of hij komt nog.. Nou ik geloof daar na 5 dagen niet meer in. Aangezien ik mijn cyclus en eisprong niet weet dacht ik dat die testen wel ideaal zouden zijn. Maar tot nu toe dus niet. Wie kan mij helpen en weet een goeie ovulatietest??

Liefs Jo

GOOD LUCK EVERYBODY!!!

TessavO
    Lid
    #4077551 Quote

Hoi Jo,
    Wij proberen nu bijna 2 maanden zwanger te worden. Omdat ik vrij jong ben hebben we het eerst maar zonder poespas geprobeerd. Natuurlijk werkt dat niet onmiddelijk.
    Ik heb ClearBlue gekocht, deze gaf meteen mijn ovulatie periode aan. Het is nu alleen wachten of ik zwanger ben.
    Dus of het werkt is nog niet helemaal zeker. Ik weet wel dat die krengen onwijs duur zijn!

Succes met proberen.

Groet, Tessa

#4077610 Quote

Hoi Jo,

Ik heb deze maand testen van sensitest gebruikt. Deze gaven redelijk duidelijk aan wanneer mijn piek was. Het teststreepje werd niet zo duidelijk als de controlestreep, (ik had 2 dagen voor mijn piek 2 lichte strepen gehad), maar de dag erna zag ik bijna helemaal geen streep meer. Dus ik wist dat de dag ervoor mijn piek was geweest.

Groetjes Elleste

JJ-MM
    Bijdrager
    #4077620 Quote

Ok bedankt meiden! Heb ze nu ook ff van sensitest besteld. Zijn wat goedkoper dan die andere merken. En aangezien je toch heel wat ‘verbruikt’.

@ TESSA: Hoe werkt die van clearblue dan?

Groetjes Jo

#4077623 Quote

Hai hai,

Ik heb ook die van Sensitest. Had ook eerst een aantal dagen een vaag streepje: geen piek dus. Later werd ie steeds donkerder en ben ik op het laatst ook 3 keer per dag gaan testen. Toen was ie ineens heel donker en heb ik m’n vriend in bed gesleurd, haha.
    Het kan dus zijn dat het streepje een paar dagen licht is, dan duurt het gewoon nog even. Als je je ei verwacht, zou ik meerdere keren per dag testen, anders mis je de piek misschien.
    Sucees!!

Martine

SWSI
    Lid
    #4077677 Quote

Hoi,

Ik heb eerst predictor gebruikt wat een ramp!
    Ik had bij geen enkele een controlestreep! Heb twee pakjes (5 teststaafjes per pakje) gebruikt maar er gebeurde helemaal niets… Dus ik dacht gelijk o jee ik zal toch wel vruchtbaar zijn….Toen heb ik maar gelijk de digitale van clearblue gebruikt en die is ideaal! Gewoon een leeg rondje of een smiley, duidelijker kan niet…. en als ik dan het teststaafje eruit haalde had ik wel een dikke vette controlestreep. Ze zijn wel duurder maar je hebt 7 teststaafjes en die had ik wel nodig om mijn vruchtbaarste dagen te checken.En nu het resultaat mag er wezen!! 🙂

Succes ermee!

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4077693 Quote

Hoi,

Ik heb afgelopen maand de testen van Mat care gebruikt, vond ik onwijs duidelijk, nu gebruik ik ze vam testjezelf.
    Dit zijn cassettes die met een pipetje kan voorzien van urine, die van matcare waren dipsticks dus die deed je gewoon in je potje met urine.
    Tot nu toe doen ze het allebei bij mij.
    Verleden keer was het maandad al iets gekleurd en dinsdag vooral met matcare.
    Vandaag dus maandag was het ook weer gekleurd bij die van testjezelf en ik verwacht dus morgen helemaal een positieve test.
    Mijn vorige 2 zwangerschappen heb ik gewoo’n de natuur z’n gang laten gaan en was ik in ronde 3 en ronde 6 zwanger, nu speelt mijn leeftijd mee 35 jaar vandaar dat we nu sinds ronde 5 (heb dus eerst weer gewoon geprobeerd) gebruiken we ovulatietesten en we zijn dus nu met ronde 6 bezig.

mari29
    Lid
    #4078087 Quote

Echt, ik ga niet aan de ovulatietesten. Ik vond temperaturen beter en goedkoper. Ik heb twee kinderen, en had bij allebei duidelijk een halve punt verhoging. Ook zie ik het aan mijn cervixslijm.
    Beide keren snel zwanger, terwijl ik een cyclus van ong 6 weken heb.
    Ik hoop natuurlijk voor jullie allemaal dat je snel zwanger bent!

JJ-MM
    Bijdrager
    #4077981 Quote

Ok dat is idd makkelijk. Alleen heb ik nog geen regelmatige cyclus en weet ik niet wanneer mijn ei is. Vandaar ik ook graag die testen gebruik om daar achter te komen. Dus heb denk ik nu nog niet zo veel aan die van clear blue.. thnx voor de uitleg!!

XxXjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct