Hi!
Toen ik zwanger was van mijn 1e heb ik me eigen hier ook gigantisch druk om gemaakt, maar uiteindelijk bleek het allemaal reuze mee te vallen toen ze er eenmaal was.
De duurste aanschaffen zijn die je in je zwangerschap moet dioen; babykamer, kinderwagen, maxicosi, enz enz.
Als het kind er eenmaal is:
Borstvoeding = gratis
Flesvoeding = tussen de 5 en 15 euro per pak en je kind doet er, zeker in het begin, een paar weekjes mee.
Luiers kan je ook net zo duur maken als je wilt. Ik heb altijd pampers gehad, maar wel in de reclame. Even een voorbeeldje: Je koopt pampers maat 3. Daar zitten 52 luiers in en ik gebruikte ongeveer 7 luiers per dag, dus deed ik een week met een pak.
Het gaat gewoon mee met de boodschappen, en als je dus een pak flesvoeding koopt en een pak luiers ben je hoogstens 20 euro meer kwijt in de week.
Kleertje krijg je in overvloed in je kraamtijd, Ik kreeg zelfs maat 104! Die paste mijn dochter toen ze 3 was, haha.
Uiteindelijk kan je alles net zo duur kan maken als je zelf wilt. En zelf mensen die werkelijk niks hebben kunnen hun kinderen ook groot brengen!
Geloof me, alles komt goed!
Liefs!