Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Nieuwe mama’s voor derde kindje

• Auteur
  • mari29
    Lid
    #4078489 Quote

Hallo meiden,

@Bobbian, zoiets slijt nooit!
    Onze zoon heeft een stofwisselingsziekte uit de hielprik. MCADD (zie ook info RIVM)
    Hij kan niet bij zijn reserves en mag dus nooit lang zonder eten. Als je hem een nacht zo laat liggen, daalt zijn suiker en kan hij in coma raken. (zeker bij griep)
    Hij heeft geen medicijnen, maar moet altijd op tijd eten, en een avondfles met toegevoegd voedingssuiker. Dan gaat het goed. En met buikgriep zeilen we meestal zo het ziekenhuis in aan de sondevoeding.
    Er is goed mee te leven, maar je bent wel de hele dag met ‘op tijd eten’ bezig, en zeker nu hij wel eens wat weigert door de peuterpuberteit, is dat niet fijn.

Ik ben heel benieuwd wanneer mijn menstruatie komt. Ik ben er wel van overtuigd dat ik een eisprong heb gehad, dat kon ik zien aan mijn slijm,
    dus misschien heb ik dan een redelijke indicatie voor (hopelijk) mijn NOD. Normaal heb ik een cyclus van 6 weken, en dat wisselt dan nog wel eens.

#4078463 Quote

Hey,

Bobbian, kan me voorstellen dat het voelt als gisteren, lijkt me ook het ergste wat je als ouder kan overkomen……………
    Zal idd wel gezellig zijn als het hier een vast clubje gaat worden. Hier nog steeds niets mbt de rode duiveltjes, wel heel toepasselijk, want woon in Belgie whahaha. Wil niet te veel hopen want anders valt het zo tegen he…..en dit is pas de eerste ronde, maar ben al zo veel misselijk geweest de afgelopen week, en dan op de raarste momenten…………ik weet het niet, afwachten………

Groetjes Janneke

#4078444 Quote

Hoi Tess en Mari,

Onze eerste zoon is overleden in december 2006 maar als je kind overlijdt voelt dat als gisteren dus voor andere mag het lang geleden zijn maar voor mij voelt het anders.
    Ja Mari ook een kindje met stofwisselingsziekte is niet mis, is het onder controle te houden met medicijnen?? heeft je kindje een lichamelijke of geestelijke achterstand?
    Meiden ik hoop dat het voor ons alle mag lukken zo snel mogelijk zwanger te worden van ons derde kindje

#4078870 Quote

Hey,

Hier weer ff een berichtje, zodat het ook weer op pagina 1 komt te staan, hier nog steeds geen rode duiveltjes te bekennen, zal het morgen wel worden………al hoop ik van niet natuurlijk……..
    Hoe gaat het verder bij jullie?

Groetjes Janneke

#4078894 Quote

Hoi,

Mag ik ook mee schrijven?

Ik heb een zoontje van ruim 2 en een half en een dochtertje van binja 5 maanden. Als mijn dochtertje een maand of 9 is willen we voor de derde gaan. Duurt nog ff, maar ik vind het wel leuk om al vast mee te schrijven. Het zla voor ons de laatste keer zijn, dus moet er alles uithalen he!

De jongste (een meiske) krijgt nu nog borstvoeidng en dat wil ik nog een poosje blijven doen. Mara ik bn wel al ongesteld.

Jeetje wat hebben sommige hier al veel meegemaakt!

#4079098 Quote

Bobbiaan, wat schrok ik van jou verhaal.. Het zal inderdaad voelen alsof het gisteren was.. Sterkte en veel succes met het zwanger worden van de derde.
    Zelf had ik in de eerste zw.schap een miskraam, niet te vergelijken met wat jij hebt meegemaakt, maar ook dat vond ik er al emotioneel gezien inhakken, wat ik zelf van mij niet had verwacht..
    Maar goed. Nu 2 mooie dochters. Bij beide kwam ik er later pas achter dat ik al zwanger was. Bij de oudste was het na 7weken (kennelijk een vroege eisprong gehad) en bij de jongste pas na 9 weken. Ik had toen aldoor last van bloedingen, waarvan ik dacht dat ik telkens ongesteld was. Maar nadat ik voor de derde keer in 5 weken bloedingen had, ging ik eens nadenken. Ook begon mijn buik te groeien en ja hoor.. ik bleek zwanger te zijn. Bij de echo bleek ik toen al 11 weken zwanger te zijn, dus ik was blij dat ik gelijk uit de gevarenzone was, met al die bloedingen. Ik heb het bij alle 3 zw.schappen gehad en verwacht dat mocht ik weer zwanger worden, het wel weer zou hebben.
    Spannend, maar kennelijk hoort dat bij mij.
    Gelukkig is mijn cyclus op dit moment netjes. Ben nu 2 maanden gestopt met de pil en ongesteld dus nu gaan we er echt voor. Mijn nod is pas rond 12 augustus. We zullen zien..

Jannetje… al 2 keer een keizersnede gehad. Dat is niet niks.. Geen last nadien er van gehad, dan het gebruikelijke?

Gr. Mamajo

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4079286 Quote

Hey,

Vandaag een test gedaan, deze was negatief, maar ook nog niet ongesteld dus tja………mijn cyclus zal wel naar de 5 weken gaan, zoals van te voren. Ben benieuwd, hoop iig dat hij niet onregelmatig word of helemaal wegblijft zoals voor mijn eerste zwangerschap.
    Mamajo, jou naam komt me bekend voor , van wanneer zijn je dochters als ik vragen mag?
    Ik heb ook 2 miskramen gehad, en het viel me gelukkig mee,ook wel twee vroege hoor.
    Mbt de keizersnedes: de eerste was echt zeer pijnlijk, althans de nasleep, maar toen had ik ook al een bevalling van 26 uur achter de rug, dus toen was ik gesloopt, ook daarna ook nog een grote infectie gekregen aan mijn litteken, dus wat dat betreft zag ik er wel tegenop. De tweede was gepland, en viel 100% mee, stond de 2e dag al weer onderr de douche dus 2x een keizersnede met 2x een totaal andere afloop……………..
    Hm sorry, weer een lang verhaal geworden………….

Groetjes Janneke

#4079288 Quote

Duh, ik heb het al gevonden hoe oud je dochters zijn…………………….ben ook niet meer echt wakker

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct