Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wat is het hier rustig

• Auteur
  • dittie
    Lid

Jammer dat er zo weinig wordt gekletst hier.

Zijn jullie al bezig met de voorbereidingen van de baby? Spulletjes kopen, kamer inrichten etc??
    Omdat het bij ons de 2e is, kan je toch een stuk minder kopen, jammer 😉
    We gaan nu eerst de kamer van ons zoontje opknappen en dan kan ik de babykamer weer restylen. En dan mogen de dozen met babykleertjes en spulletjes weer naar beneden. O daar heb ik zo’n zin in…

#4078648 Quote

Ja, ik vind het hier ook heel rustig. Jou verhaal is herkenbaar. Ook ik ben zwanger van de tweede en wat babyspullen betreft hoeven we weinig meer te kopen. Maar de oudste moet wel een andere kamer. Dus flink klussen deze zomer….
    Leuk om straks dat echt kleine spul weer te kunnen pakken, neerleggen en natuurlijk ook weer een beetje nieuwe kleding kopen.
    Hoeveel weken ben jij? Ik ben nu 15.5w.

groetjes

dittie
    Lid
    #4078674 Quote

Ik ben nu 15 weken en 2 dagen. De tijd gaat snel hè. Hoe oud is je ander kindje?

dittie
    Lid
    #4078788 Quote

Ik kan geen berichten meer typen in de andere topic. ze komen niet meer aan. Ik kon gisteren ook jouw laatste bericht niet lezen…
    Ik heb gisteren en vanmorgen getypt, maar er verschijnt maar geen bericht.
    Dan gaan we hier maar verder????

#4078792 Quote

ohw wat gek. nou dit heb ik als laatste gestuurd

wat schatti dat hij dan naar je buik wijst. wordt vast een trotse grote broer.

ja ik moet meer voor controle komen omdat ik op controle moet bij de gyn en bij me cardioloog, maar valt opzich mee. 2x bij gyn geweest en 1x bij cardioloog. en 1x bij de genitcus geweest en 1x nekplooimeting gehad, dus ben nu 5 z naar het ziekenhuis geweest. 6 augustus weer naar de gyn en met 20 weken krijg ik 3 echo’s waarvan 2 een half uur en 1 een uur. 1 echo waar ze mijn hart gaan controleren, en 1 waar ze de placenta en navelstreng op doorbloeding controle en 1 echo waar ze het hartje van ons kindje gaan nakijken op afwijkingen. en waarschijnlijk allemaal op 1 dag dus wordt een lange dag maar wel leuk al die echo’s.

tegen de bevalling zie ik wel op. aangezien ik nu al erg moe ben ben ik benieuwd hoelang ik die weeen weg kan puffen en hoelang ik het vol hou met persen, ga dus ook vragen om ruggenprik zodat ik me krachten kan sparen voor het persen. maarja niet te veel over nadenken anders ga ik me alleen maar zorgen maken en dat is niet goed.

liefsss

Jane 07
    Lid
    #4078823 Quote

Vanmorgen heb ik ook een heel stuk geschreven, maar het is niet geplaatst.Grr. Ik kom vanmiddag weer terug. Ga nu lekker lunchen met een vriendin.

Liefs Jane

dittie
    Lid
    #4078924 Quote

Ik snap echt niets van de site, ik hoop dat de problemen gauw opgelost zijn.

@ Jane: vervelend hè, dat er geen berichten worden geplaatst. Hoop dat je lunch gezellig was.

@ Nathalie: Je hebt dus wel heel wat meer controles, maar wel fijn dat alles zo goed in de gaten wordt gehouden. Is het erfelijk? Ja, de positieve kant is inderdaad de vele echo’s, kun je je kindje ook lekker vaak bekijken.
    Je kunt dus wel op de natuurlijk manier bevallen? Mag ik vragen wat je precies hebt?

#4078935 Quote

het is erfelijk ja, mijn kind kan een afwijking krijgen maar het kan ook helemaal gezond geboren worden, ook kan het de genen meekregen en het dus weer aan zijn of haar kinderen overdragen, maar dat gaan ze dan na de geboorte bekijken. ja natuurlijke bevalling is minder belastend voor het hart dan een keizersnee, ik dacht eerst ook zal wel keizersnee worden maar is dus niet zo. tuurlijk mag je vragen wat ik heb. in je hart begint de aorta maar voordat hij begint zitten er 3 kleppen en ik miste er 1 vanaf mijn geboorte, op mijn 12e heb ik een donorklep gekregen en die zit er nog steeds in. omdat ik toen nog in de groei was kreeg ik er 1 die mee zou groeien en die gaat dan 10 a 15 jaar mee, hij zit er nu bijna 12 jaar in dus zal binnekort weer geopeerd moeten worden. mijn wens was ook om voor die operatie nog een kind te krijgen omdat ik anders weer lang moet wachten voor alles helemaal genezen en op kracht is.

mocht er iets niet duidelijk zijn mag je het gerust vragen

dittie
    Lid
    #4078953 Quote

Ik dacht echt dat een keizersnee minder beslastend zou zijn. Omdat ik dacht dat je met een natuurlijk bevalling zoveel kracht kast. Maar van de andere kant is een keizersnee een grote operatie, wat natuurlijk ook veel vraagt.

Wel fijn dat jullie nu een kindje krijgen, voordat je geopereerd moet worden. Want dat zal ook wel lang herstel nodig hebben toch na zo operatie.
    Voor jullie is het dus wel nog spannend tot na de geboorte of alles goed is.
    Gelukkig kunnen ze tegenwoordig veel hè, medisch gezien.
    Voor jou lijkt het me ook niet altijd makkelijk, ook al heb je er altijd mee leren leven. Blijft de volgende donorklep dan wel voor altijd? Of moet je dan na 10-15 jaar weer geopereerd?
    Sorry voor al mijn vragen hoor…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct