Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Mexicaanse griep

• Auteur

Ook in Nederland worden steeds meer gevallen bekend van de Mexicaanse griep. Vooral bij zwangeren en kleine kinderen is extra oplettendheid geboden. Het risico om besmet te raken is hoger en ook zijn zwangeren en kleine kinderen extra kwetsbaar voor de gevolgen van een griepbesmetting. Na de zomer wordt een extreme griepgolf verwacht.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over alle berichtgeving rondom de Mexicaanse griep. Maak je je zorgen of vind je alles een beetje overdreven? Praat hier mee over dit onderwerp.

De Redactie van zwanger.nl

#4078654 Quote

Ik maak me wel enige zorgen. Ik heb ook nog eens twee jonge kinderen: ruim 2,5 en ruim 1. Wat doet het medicijn verder nog ook naar mijn ongeboren kind.
    Genoeg mogelijkheden om in aanraking te komen: via de crèche, de trein, het werk, en alle andere dagelijkse zaken.

Groet,
    Tamar

Debs
    Lid
    #4078766 Quote

Op een forum waar ik schrijf hadden we het er ook al over. Eén van de meiden schreef zelfs te willen wachten met zwanger worden, tot de paniek om de griep wat minder zou zijn.
    Wij proberen nog wel zwanger te worden, maar toch vind ik de nieuwsberichten ook wel eens eng. We gaan nog op vakantie en dan kom je toch in contact met mensen uit allerlei landen…
    Als ik bijvoorbeeld in de supermarkt loop en ik hoor iemand op een nare manier hoesten, merk ik dat ik meestal eerst even door het volgende pad loop.
    Ik ben er dus niet heel erg mee bezig, maar soms wel enigzins op mijn hoede (voor zover dat kan met deze nare griep).
    Hoop dat die enorme griepgolf mee gaat vallen.

Groeten Debs

#4079501 Quote

Ik ben er eigenlijk helemaal niet veel mee bezig en wist dus ook niet dat er een extreme griepgolf verwacht wordt na de zomer. Misschien heb ik de actualiteit niet genoeg gevolgd, maar ik ben geneigd te zeggen dat er blijkbaar niet erg veel / duidelijk aandacht aan besteed wordt.

Het lastige is dat je het eigenlijk niet of nauwelijks kunt voorkomen. Je kunt jezelf en je gezin moeilijk opsluiten in huis…. Meer voorlichting zou ik wel wenselijk vinden, bijvoorbeeld over het verschil tussen Mexicaans en ‘normale’ griep…

groet,
    Tess

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct