Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wanneer vertellen

• Auteur

hallo,

mijn vriend en ik zijn 9 weken en 4 dgn nu hebben we het al aan mensen verteld dat we zwanger zijn maar ik heb nog geen echo gehad! Was dit wel verstandig want misschien is het op de eerste echo over een paar weken mis dat het hartje niet klopt bijvb. Ben een beetje in onzekerheid nu, en dat komt omdat ik haast geen klachten heb. Weet iemand raad.

Groetjes Caatje

PetraWB
    Lid
    #4078722 Quote

hoi caatje,
    je kan natuurlijk zelf bepalen wie je verteld en wanneer. ik neem aan dat de mensen die jullie al verteld hebben, ook jullie beste vrienden/familie zijn. mocht het toch fout gaan, dan is het altijd fijn om op hun te kunnen steunen.
    verder hoef je geen kwaaltjes te hebben als je zwanger bent. ik was zwanger van 2 en was alleen wat misselijk…. dat was met 9 weken helemaal over….
    ik heb vriendinnen die de volle 9 maanden gigantisch ziek zijn geweest, maar ook weer anderen die door de zwangerschap heen zijn gevlogen. dat is heeeel erg persoonsgebonden….

maak je dus niet te druk om je kwaaltjes, vertel het aan wie je het wil vertellen en geniet tijdens je echo!!

Groetjes,
    Petra mv Brenda en Samantha 06-05-08

#4078750 Quote

Ik had in het begin ook amper klachten , en heb het zelfs aan mn ouders en schoonouders verteld toen ik amper 6 weken in verwachting was..
    Gewoon vertrouwen erin hebbe..
    en mocht het mis gaan wat niet te hopen is natuurlijk is het soms ook wel fijn dat je op die mensen die het weten kunt steunen..
    Succes bij de eerste echo en geniet van je zwangerschap!!

#4078936 Quote

Hi,

Hier een aanstaande mama die bijna 9 weken zwanger is. Onze eerste echo komt pas over 3 weken en zo lang konden wij echt niet wachten. We vertellen iedereen die we nu tegen komen dat we weer zwanger zijn (we hebben hier een ventje van 2 rondlopen) en we praten er openlijk over.

Mocht over 3 weken blijken dat er toch iets niet goed is, dan kun je er ook open over zijn. Ik werk 3 dagen en mijn collega’s weten het ook. Mocht het niet goed gaan, dan weten ze waarom ik verdrietig ben. Ik heb geen moeite om te delen. Ik persoonlijk begrijp ook niet waarom je zou moeten wachten. Als a.s. ouders het wel doen, is het prima, maar als ze het niet doen, ook goed toch?

Enne… gewoon vertrouwen hebben. Er niet van uit gaan dat het hartje niet klopt met de echo! Wees sterk in je vertrouwen dat jouw lichaam dit goed kan!

Heel veel plezier met je zwangerschap (en misschien zien we je bij de februari mama’s?).

Gr. Tamara.

wennes
    Bijdrager
    #4079054 Quote

Ik zou het vertellen als je er aan toe bent. Ik ben ongeveer 5 weken zwanger en krijg begin augustus mijn 1e echo. We gaan proberen om het voor ons te houden tot 12 weken. Onze familie kan namelijk hun mond niet houden en dan weet gelijk iedereen het en dat vinden we niet fijn. Tot die tijd houden we het lekker voor ons en genieten we er samen van.

kat…
    Lid
    #4079105 Quote

Hoi Caatje,

Wij zijn nu ook ongeveer 9 weekjes. Erg spannend allemaal. Maandag onze eerste echo. Ik heb het alleen nog aan mijn beste vriendin verteld. Als we maandag de echo hebben gehad wil ik het onze ouders en mn zussen gaan vertellen. Je kan het inderdaad ook zo zien; als het eventueel mis zou gaan, vind ik het ook wel fijn dat mn naaste familie en vrienden ervan weten, zodat ze ons daarin kunnen steunen.

Groetjes Kat

Lees ook: Zwanger, en nu?

twiki
    Bijdrager
    #4079265 Quote

Je moet het gewoon vertellen wanneer je dat zelf wilt. Ik ben 7 weken zwanger en mijn beste vrienden en (schoon)ouders weten het al. Maar die mogen het ook best weten als het misgaat. Op mijn werk vertel ik het pas na de echo.

Maar mijn vorige zwangerschap was geheel zonder kwaaltjes (ik tel het vele plassen de laatste maanden dan niet mee) dus dat zegt echt niets hoor.

twiki
    Bijdrager
    #4079267 Quote

Je moet het gewoon vertellen wanneer je dat zelf wilt. Ik ben 7 weken zwanger en mijn beste vrienden en (schoon)ouders weten het al. Maar die mogen het ook best weten als het misgaat. Op mijn werk vertel ik het pas na de echo.

Maar mijn vorige zwangerschap was geheel zonder kwaaltjes (ik tel het vele plassen de laatste maanden dan niet mee) dus dat zegt echt niets hoor.

#4079269 Quote

Heej!
    Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Toen ik zwanger was hebben wij het ook direct verteld aan iedereen. En ook wij hadden toen nog geen echo gehad! We hadden zelf zoiets van mocht het inderdaad fout gaan dan heb je ook je familie en vrienden om je te steunen, maar je moet er niet van uitgaan natuurlijk dat het fout gaat!

Geniet lekker van je zwangerschap!
    Groetjes Maaike

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct