Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

vocht

• Auteur
  • Wortel
    Bijdrager

weten jullie hoeveel een baby van 8 a 9 maand aan vocht binnen moet krijgen?

alvast bedankt!

#4080543 Quote

Hoi,

Geef je bv??
    Je weet zeker dat een kind genoeg binnen krijg aan vocht als bij elke keer luier verschonen hij goed nat is 5-6x per dag!
    Je kunt je kindje met dit weer altijd een keer extra bv of water geven, ook een beetje koude thee kan!

Gr MJ

#4080547 Quote

Wat vervelend hij plaatst mijn reactie niet!

Geef je bv??
    Je weet zeker dat kindje voldoende vocht binnen krijgt als hij/zij bij elke luierverschoning goed nat is 5-6x per dag!
    Je kunt met dit weer altijd een keer extra bv, water of koude thee geven!

Gr MJ

Wortel
    Bijdrager
    #4080636 Quote

de baby om wie het gaat krijgt 3 flessen melk van 200 cc geloof ik en veder niets, ik vind het wat weinig:s

#4080666 Quote

mijn dochter van 3 maanden krijgt 5x 200cc. Ik weet niet of desbetreffende baby bijvoeding krijgt en wat …

Wortel
    Bijdrager
    #4080679 Quote

ja ze krijgt wel bijvoeding maar het gaat om vocht, als een baby 600 cc melk krijgt dan zou het toch wel wat erbij moeten drinken?

Lees ook: Voedingsschema baby: het eerste jaar

Bloempje27
    Bijdrager
    #4080737 Quote

Mijn kindje is 6 maanden en drinkt 3 flessen melk van 200 cc, soms 4 en een flesje diksap tussendoor. daarnaast krijgt ze groente en fruit. Ondanks het flesje diksap drintk ze goed haar flessen leeg en eet ook haar groente en fruit.
    Dus lekker laten drinken tussendoor! Veel vocht is goed voor de nieren en de darmwerking…. te weinig vond kan verstopping opleveren… dus drinken maarzeker met warm weer, ik bied altijd tussendoor wat extra’s aan. Ze vindt het heerlijk! !

#4080989 Quote

een kindje van 9 maanden moet minimaal 500cc vocht per dag krijgen. Met 6 flessen van 200 cc is dat dus genoeg. Daarnaast krijgen de meeste kindjes van die leeftijd ook nog yoghurt, wat voor 90% uit melk bestaat. En in fruit zit ook veel vocht….

Dus als het kindje de flessen goed leeg drinkt, en daarnaast nog fruit en yoghurt krijgt, is dat meer dan voldoende hoor!

#4080991 Quote

oeps, ik bedoel natuurlijk 3 flessen van 200cc.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct