Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Morgen de laatste pil :)

• Auteur

Hoi Sabine,

Wat leuk dat jullie een nieuwe stap gaan maken. Net als jou en de meiden hierboven heb ik ook onwijs lang de pil geslikt (10 jaar). Nadat ik stopte heeft het ruim een half jaar geduurd voordat de pil uit mijn lichaam was. Eerst heel regelmatig, net als yoen ik hem slikte, daarna gigantisch onregelmatig, heb daar heel wat testen op verslonden. En na een half jaar was het dus weer ‘normaal’.
    Hoop voor je dat het sneller gaat, maar het heeft wel even de tijd nodig!
    Succes!!!

#4080781 Quote

Hoi Sabine (en eigenlijk alle andere dames die mee lezen)

Ik ben nu na 8jaar de pil geslikt te hebben al 3 maanden gestopt. Ook ik ben nu nog steeds zo benieuwd hoe mijn lichaam reageert en wat het gaat doen. Ik kreeg in eerste instantie onwijs regelmatige cyclus en vervolgens werd alles in de war geschopt.
    Ik hoop nu wel steeds meer dat ik zwanger ben ipv ongesteld. natuurlijk.

Mijn vriend is super lief en steunt me onwijs hierin. Hij wil graag dat ik hem betrek in het proces, hoe mijn lichaam reageert.
    Ik denk dat als je jou vriend er ook beetje bij beetje bij betrekt dat ook hij er onwijs enthousiast van wordt!

Succes!

Gr, Tes

#4081457 Quote

… foliumzuur moet je al twee maanden van te voren slikken wanneer je zwanger wilt worden!

SabineF
    Bijdrager
    #4081475 Quote

minstens 1 maand van te voren is mij verteld…
    maar dat kun je toch niet goed berekenen. mijn vriend was eerst van plan om iets langer te wachten en nu had ie zich bedacht. ik kan zijn gedachte niet lezen dus was nog niet begonnen met foliumzuur omdat het nog langer dan 3 maanden ging duren…
    ik ben echt morgen niet zwanger dus er is geen man overboord 🙂

#4081620 Quote

He Sabine,

Wij zijn dus pas net deze maand begonnen.
    Volgend weekend zou ik eigenlijk ongesteld moeten worden, dus we zullen zien.
    En ook ik ben pas 6 Juli begonnen met het slikken van foliumzuur omdat mijn man toen zei dat hij nog tot Augustus wilde wachten.
    En nu wilde hij het toch al proberen.
    Dus ik zit ook nog niet zo lang aan het foliumzuur, en ik maak me daar helemaal geen zorgen over.
    Zolang je je best doet komt het vast allemaal goed!

En ik heb zelfs een keer gehoord dat als je “perongeluk” zwanger wordt je ook meteen moet starten met het gebruik daarvan. En daar is het ook nog mee goed gekomen. Dus loopt vast wel los.

En waarschijnlijk zijn we toch niet meteen zwanger, dus hebben we nog even.

Groetjes MMdJ

SabineF
    Bijdrager
    #4081768 Quote

He MMdJ,

Nee dat dacht ik ook al dat het wel los zou lopen, bovendien slikte ik ook al gewone vitamine pillen waar ook een deel foliumzuur in zit..

Spannende tijden zijn het he.. Ik moet deze week ongesteld worden maar dat is pas de eerste keer na de pil, dus nog met hulp van de pil..

Hou me op de hoogte!

Groetjes!

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4084204 Quote

Hey Sabine!
    Nou hier vrijdag mijn eerste NOD gehad.
    En nog steeds niet ongi.
    Vanmorgen hebben we getest.
    Helaas negatief.
    Dus wachten op ongi en dan op naar ronde 2.
    Hoe is het verder met jou?
    Groetjes MMdJ

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct