Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1326870 Niet Iedereen Staat Er Achter Maar Wij Nemen Een Kindje

• Auteur

Hoi dames,

Na een relatie van ruim 2jaar hebben mijn vriend en ik besloten dat we klaar zijn voor een kindje. We hebben er veel over gepraat, kunnen we het wel aan. zowel financieel als qua ruimte etc. etc. etc. Wat komt er een boel bij kijken!

Wij waren zo enthousiast, dat we besloten om het aan een kleine intieme kring met vrienden en familie te vertellen. Nou, mijn vriend is 28, zijn familie en vrienden reageerden fantastisch, zo leuk vonden ze het!

Helaas kwam het zo uit dat we alles apart van elkaar vertelden……

Mijn familie reageerden geschokt.. Ik ben 20, veeeelste jong (vonden zij) . Ten eerste viel het mij onverwacht zwaar dat ik alle slechte reacties te verduren kreeg, hij alle leuke.

Mijn vraag uiteindelijk: mijn moeder wil dat ik wacht, maar mijn vriend en ik hebben besloten om toch door te gaan.

Is dit een slechte beslissing? Hoe was het bij jullie?

Groet, Tes

#4082235 Quote

Hey,

Als jullie er lang en goed over na hebben gedacht, neem ik aan dat je de goede beslissing hebt gemaakt.
    Ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was!

Wij hebben het nog aan niemand verteld.
    Wij willen het graag voor onszelf houden tot dat ik daadwerkelijkl zwanger ben.
    Dus ik ken deze reacties (nog) niet.

Maar het is jullie leven en als jullie zeker weten dat de relatie goed zit en je een kindje alles kunt bieden, dan heb je mijn zegen!

Groetjes MMdJ

#4082265 Quote

als jullie er goed over na hebben gedacht zou ik ook zeggen ga er voor! het is het mooiste wat er is, kyan is nu 8 weken oud en zou hem voor geen goud meer willen missen!

volgens mij doe je het voor jullie zelf en niet voor je moeder…

#4082269 Quote

ik was 22 toen ik zwanger was en beviel van de eerste en kreeg ook verschillende reacties en dat heeft toen best een negatieve beeld over mn zwangerschap gelegd!!

nu ben ik 4 weken en 5 dagen zwanger van de 2de en weet ook al dat sommige er echt niet mee eens zijn maar dikke pech ik laat deze zwangerschap door niemand verpesten en degene die nu zeiken hoeven straks niet aan mn bed te staan!!

EN DAT zal wrs ook schoonmoeder zijn dikke pech helaas onze keuze onze wens

#4082322 Quote

Beste Tessa

Ik was ook 20 toen ik zwanger werd en nog steeds 20 toen ik beviel (maffe zin, maar je snapt h’m wel)

Ik heb veel verschillende reactie’s gehad. Vooral mijn familie had er moeite mee omdat ik zo jong was. Ook wij waren in de positie dat we de leefruimte, tijd en geld voor de kleine hadden en het was zo welkom! De scheve gezichten tijdens de zwangerschap zijn niet echt leuk.. Gelukkig waren dat er maar een paar. Het is jullie beslissing en als je zeker weet dat je met elkaar kinderen wilt en je kan het aan qua financien en leefruimte.. waaarom dan niet. Het maakt het allemaal goed! En ook je ouders zullen straks weglopen met je kleintje!

Grtjs, Marjoleine

#4082571 Quote

Laat ik beginnen met dat je niet een kindje NEEMT, maar krijgt of wilt.
    Als jullie er voor willen gaan moet je dat gewoon doen! In de maatschappij van tegenwoordig is het idd minder ‘normaal’ om met je 20ste al zwanger te willen worden. ‘Vroeger’ was het heel normaal, mijn schoonmoeder was ook 20 toen ze zwanger was van mijn schoonzus.
    Groetjes

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

SabineF
    Bijdrager
    #4082582 Quote

Wat naar dat je zulke reacties krijgt!
    Bij ons weten het nog geen handvol mensen, waardonder mijn moeder, die reageerde heel goed. Niet uitgesproken blij en enthousiast maar op haar manier. We hebben nog niets aan mijn schoonouders verteld omdat we ook zo’n negatieve reactie verwachten. Ik denk dat we het ook pas vertellen als we ook daadwerkelijk zwanger zijn.
    Het is ons leven, ook net als het jullie leven is. Als jullie graag een kindje willen, ga ervoor!

#4082658 Quote

hey

ik was ook 21 toen ik mijn eerste dochter kreeg! het was een cadeautje! iedereen reageerde anders!!
    maar wat wij wel wisten is dat wij het leuk vonden en we er dolgelukkig mee waren!

ik ben van mening dat je zelf kan en mag bepalen of je wel of niet een kindje wilt.
    en als die kleine er is dan zijn ze allemaal apetrots!!

liefs

#4082720 Quote

Wat jullie doen is jullie zaak. Maar mag ik wel even reageren op je woordkeus. Als je een beetje op dit forum om je heen leest, dan merk je dat kinderen een geschenk zijn, of je gelovig bent of niet (ik niet). Je neemt ze niet. Daarvoor gaat er te vaak iets mis of gebeurt er zelfs helemaal niks op het moment dat je zwanger wilt worden.

Verder wens ik je wel alle succes toe.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct