Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1326919 Een Tweede En Twijfels

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik las al jullie berichten en dacht hier kan ik mijn vragen misschien wel kwijt.

Ik ben de troste mama van een zoontje van twee en momenteel gieren de hormonen door mijn lijf om te beginnen aan een tweede. Ik ben reeds enkele maanden gestopt met de pil, en als alles goed is ben ik komende week de laatste keer ongesteld.

Maar,,,,bij onze eerste hadden we zoiets van ja,,,we zijn er klaar voor…een baby….echter nu bij nummer twee begin ik mijn twijfels te krijgen…ik vraag me nu af, redden we dat financieel, hebben we wel tijd genoeg, aandacht genoeg, ben ik wel een goeie moeder…mijn man is hier nuchter in en zegt ,,,het zal wel loslopen,,,maar zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

En zo ja, hoe gaan jullie hiermee om?

#4082271 Quote

ik had en heb het ook hoor!!!

onze kindjes komen ook bij elkaar op de kamer en mn zoontje is 5 en dan komt er in maart een baby bij (ben net zwanger) maarja andere kant hoeveel kids liggen er wel niet bij elkaar op de kamer??
    financieel zit ik er niet zo heel erg mee ik ga borstvoeding proberen te geven bij de 1dste heb ik het 2 jaar gegeven dus de kosten van kunstvoeding vallen dan ook weg!!

enigste waar ik nog mee zit is dat er in mijn auto weinig kinderwagens kunnen… ik rijd een ford ka… dus dat wordt nog even passen en meten maar ook daar is vast iets op te verzinnen:D:d

ik vind het belangrijkste dat je het kindje liefde en aandacht geeft en meer heeft een baby echt niet nodig de eerste tijd!!!!

succes met je keuze !!

#4082272 Quote

Ja. liefde is er genoeg dat is inderdaad het punt niet. Maar soms heb ik het idee dat ik de enige ben met dit soort vragen,,,en volgens mij zijn mannen ook veel nuchterder hierin..
    maar goed,,,,het duurt me nu zelfs nog te lang,,,maar goed als het zo snel gaat als bij de eerste dan heb ik niks te klagen

#4082294 Quote

mijn eerste was door de pil heen en over de 2de hebben we 5 maanden gedaan viel echt tegen even botweg gezegd omdat de 1ste er zo snel was

hoop voor jullie dat jullie korter hoeven te wachten want maandelijks de teleurstelling hakt er toch best in
    en dan te bedenken dat 5 maand nog snel is a;ls je sommige leest 19 maand enzo pfff heftig

#4082313 Quote

Heel normaal. Bij de eerste stap je redelijk naief het ouderschap in. Maar nu weet je wat de impact van een kind is en hoe kwetsbaar zo’n kind en jezelf als ouder wordt.
    Ik had het ook bij de tweede, en nu bij de derde gewoon weer. En toch willen we die tweede en derde. Als jullie het gevoel hebben dat jullie een tweede kindje willen, dan moet je er gewoon voor gaan. De rest komt absoluut wel in orde.

#4082348 Quote

Hoi!

Wij hebben die twijfels ook heel erg sterk gehad. Het is volkomen normaal, net als wat swiepie zegt, je weet nu wat je te wachten staat en dat is niet altijd even rooskleurig.
    Toen mijn zoontje bijna 1,5 jaar oud was kreeg ik ook weer de kriebels, ben toen zelfs gestopt met de pil maar na een maand weer begonnen omdat ik ineens nachtmerrie’s kreeg over een mama met een dikke buik rennend achter een eigenwijze dreumes aan!
    Ik ben toen snel weer begonnen. Daarna een hele tijd twijfels gehad over wel of geen tweede. Ik zag ons als gezin in de toekomst niet met maar 1 kindje dus ik wou heel graag nóg een kindje. Mijn zoontje is behoorlijk druk dus dat was ook nog een drempel. Na een verhelderend en relativerend gesprek met mijn huisarts heb ik in januari de pil laten staan. Nu ben ik inmiddels 24 weken zwanger van de tweede en ik weet inmiddels dat ik nu een meisje krijg. Ik weet zeker dat het goed komt. Het zal soms best zwaar zijn maar mijn zoontje is als de kleine geboren wordt al 3,5 jaar oud en snapt ook al heel veel. Hij is nog steeds heel druk maar het is maar net hoeveel prikkels hij krijgt.
    Ik weet zeker dat het goed komt, er zullen best wat moeilijke tijden/momenten komen maar die zijn er nu ook wel…..zie jij jouw gezin in de toekomst met 1 kind of niet. Zo nee, dan moet je er gewoon voor gaan hoor…geniet ervan!

groetjes mamajb

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4082353 Quote

Ah, gelukkig dit zijn echt super bekende geluiden voor me,,ook ons zoontje is super druk,,,hij is maanden hellemaal histerisch geweest, waarschijnlijk door nachtmerries, dat zijn dingen die zitten toch in mijn achterhoofd, kan ik het aan of niet, met een peuter die dan ook ongeveer 3,5 is,,,maar het heeft natuurlijk ook zijn leuke kanten,,ik voel me meteen een stuk meer opgelucht,,,

#4082554 Quote

Zeker weten, het zal vast wel goed komen. Het zit hem vooral in het accepteren. Accepteren dat je zoon zo druk is.
    Wij weten bijvoorbeeld dat wij ons moeten houden aan strakke regels. Alles volgens een bepaalde volgorde, om dezelfde tijden naar bed en dan gaat het redelijk goed.
    Als hij teveel prikkels krijgt, zoals bijvoorbeeld een keertje naar mijn ouders op de camping en dan ook nog eens wat later naar bed dan normaal dan weten wij gewoon dat hij daar 2 dagen ‘last’van heeft. Hij slaapt dan ineens slecht en is veel drukker dan normaal.
    Kijk, als je dat weet dan moet je daar rekening mee houden anders zit je er zelf mee.
    Als de kleine straks geboren is dan probeer ik dat allemaal zo goed mogelijk in te passen.

De leuke kanten zullen er ook zijn, daar ben ik van overtuigd. Het is nu al leuk als mijn zoontje mij een lief kusje op mijn buik geeft. Hij zei al die tijd dat mama een meisje in de buik had maar ik dacht steeds dat het een jongentje zou zijn.

Je moet uiteraard je eigen keuze maken maar neem er de tijd voor. Zolang je nog twijfelt, niet doen!

Ik heb zelf wel rekening gehouden met wanneer ik ervoor zou gaan, van de eerste was ik in de tweede ronde zwanger. Ik wou niet dat de baby geboren zou worden op het moment dat mijn zoontje net naar school zou moeten, dat zijn dan 2 grote veranderingen in zijn leventje, dat trekt hij niet.
    Van deze was ik ook de tweede ronde zwanger, als het langer had geduurd dan had ik weer een half jaar gewacht met zwanger proberen te worden.

groetjes mamajb

#4086793 Quote

@ mamavanBinkie

Wat geeft het als je mannetje lekker druk is..? Is toch gezellig? Ik heb er hier ook eentje die is zoooo aanwezig, maar ik vind het heerlijk! En dat meen ik echt! Tuurlijk zijn je twijfels echt heel normaal! Wij hebben altijd gezegt we willen er eentje.. Nu is hij in inmiddels 2 jr en zijn we om! 😀 Nu hebben wij de ruimte & financieel lukt het ook. En wat mannen betreft denk ik dat zij meer over alle financ. kanten denken dan wij! En als zij zeggen dat dat wel goed zit dan klopt dat meestal wel lijkt me? En je hebt al een mannetje om je heen, waarom zou je dat niet nog een keer kunnen? Opvoeden doe je maar een keer goed, dus kijk naar je zoontje & dan weet je dat je het goed doet toch? 😉 Het zal heus wel wennen zijn met een nieuwe baby, voor jullie allemaal, maar als je je zoontje zoveel mogelijk erbij betrekt kunnen ze het wel een plek geven is mijn mening! Ik hoop dat je hier wat aan had! 😉

Liefs Mama Sun

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct