Hi,
Ten eerste: het is geen Tamiflu waarmee je ingeënt zou worden. Tamiflu is een virusremmer.
Ten tweede (en dat zeggen de virologen): het is inderdaad niet bekend of de inenting schadelijk voor de baby kan zijn, maar bij dierproeven is dit niet gebleken.
Ik heb vorige week een gesprek gehad met mijn huisarts. Zij vertelde me dat de hype die er nu is, mede veroorzaakt wordt door de makers van de middelen. Jarenlang hadden zij een middel wat niet goed verkocht (ik heb aangenomen dat het over de Tamiflu ging) en nu hebben zij als enige een middel wat helpt. Daarom wordt er zoveel ophef gemaakt in de media, want dat is goed voor de verkoopcijfers. Op dit moment is de Mexicaanse Griep gewoon mild en kan deze net zo veel kwaad als een gewone griep. Ik vroeg haar naar de vergelijking met Q-koorts, omdat ik deze zelf heb gehad een paar weken voor mijn zwangerschap en zij zegt dat we ons daar veel drukkker over zouden moeten maken. Ik ben zelf van de Q-koorts heel erg ziek geweest en heb een forse kuur gehad.
Ik ga dus heel erg op de huisarts af. Zij houdt de berichten goed in de gaten en gezien mijn gevoeligheid van luchtweginfecties zal ze alles goed in de gaten houden. Als zij vindt dat het beter is te enten, dan doe ik dat. Als zij zegt dat ik het niet moet doen, dan doe ik het niet. Ik vind zelf dat ik zelf te weinig medische kennis heb, om er zelf een oordeel over te geven.
Succes met alle beslissingen.