Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1327236 Vaccinatie Tegen De Mexicaanse Griep

• Auteur

Hey Meiden,

Binnekort komt er een vaccinatie tegen de mexicaanse griep.
    Ze zeggen dat zwangere vrouwen meer risico lopen om ernstiger ziek te worden.
    Zouden jullie je laten vaccineren???
    Ik heb namelijk geen idee, nu zou ik zeggen nee want ik weet niet wat voor troep er dan in mijn lichaam gespoten gaat worden….
    En wat dat voor gevolgen voor de baby zou hebben.

Wat is jullie mening??

Liefs Zonnetje
    Mama van Nynke 16 maanden
    en nu 9 weken zwanger van nr2

#4082601 Quote

Heb er ook al over zitten nadenken…
    Ze voorspellen een flinke stijging aan meldingen van de griep straks na de kinderschoolvakantie.De oudste 2 van mij gaan naar de basisschool, ben benieuwd of er vanuit school over word geinformeerd…
    Ik vraag me ook af wat er word geadviseerd aan zwangere vrouwen,misschien eens aan je verloskundige vragen.Ga ik doen binnenkort denk ik.
    Je kan nooit voldoende informeren toch?
    Groetjes Roos.

#4082603 Quote

Hoi,

Heb het er van de week met de verloskundige over gehad.
    Maar die weten het ook niet,ze zei dat ze zelf zelfs twijfelt om zich te laten vaccineren,omdat het allemaal nog zo onduidelijk is wat die vaccinatie met je doet….

Hannah38
    Bijdrager
    #4082623 Quote

Hey, ik ben misschien niet een goeie om advies te vragen; ik twijfel sowieso aan de voordelen t.o.v. de nadelen van alle vaccinaties…..
    Ik zou me dus (vooralsnog) niet laten vaccineren, zeker omdat nog niet bekend is wat de bijwerkingen op langere termijn zijn…… Wat ik wél zou doen is een verhoging van mijn eigen weerstand voor elkaar te krijgen, bv. met extra vitaminen en druppeltjes….. Lastige afweging, hè?

#4082701 Quote

Ik vind het zelf ook lastig.
    Ik ben zowiezo ook niet echt een voorstander van vaccineren, ik heb toen ik zwanger was en op vakantie gingen me laten vaccineren tegen hep a of b en dktp opnieuw, omdat iedereen dat aanraadde, nou, ik ben een week zoooo ziek geweest!!!
    Ik ben nu niet zwanger, maar twijfel zo of ik het zal laten doen, en of ik mijn kids laat vaccineren. Brenda is nu al zo ziek, en stel dat ze nog een griepje krijgt da’s wel heel zwaar voor zo’n klein lijfje, dus aan een kant denk ik ja.
    Mijn andere heeft astma, dus dan raden ze het ook aan.
    Zelf werk ik in een apotheek (zorgverlenend beroep dus) dus in geval van griep zullen wij ook wel gewoon door moeten gaan dus misschien krijgen wij wel verplicht een vaccinatie, bij ons is er ook nog niet veel bekend over.
    We mochten wel van onze baas tamiflu bestellen, maar wel zelf betalen, maar daar twijfel ik ook over. Is toch ruim 30 euro pp…

GRoetjes Bianca

#4082728 Quote

hoihoi,

ik ben helemaal geen voorstander van zomaar inenten zonder echt bewijs (kijk de inentingen voor mijn kleine meid halen we keurig hoor daar weten we van wat ze doen), dus ben eigenlijk niet van plan ze te halen.
    ik heb een lichte vorm van astma, maar heb ook nog nooit de griepprik gehaald. (hoor veel op me heen dat mensen daar juist ziek van worden em als nog griep krijgen pfff)

ik werk zelf op een basisschool dus ik merk wel op er maatregelen getroffen worden, maar voorlopig maar ik me nog niet druk.

reisa
    Bijdrager
    #4082787 Quote

Moeilijk, moeilijk. Ik had begrepen dat de vaccinatie gewoon een griepprik is, speciaal gericht op de Mexicaanse griep. Het lastige met de jaarlijkse griepprik is dat men van te voren moet gokken voor welk type griep gevaccineerd moet worden. En als ze op een verkeerd type gokken de vaccinatie niet werkt. Maar deze vaccinatie is heel gericht.
    En een griepprik wordt niet als risicovol gezien, toch?
    De Mexicaanse griep is zeker voor jonge volwassenen gevaarlijk. Ik denk dat ik de prik dus wel ga halen als die aangeboden wordt.

#4083069 Quote

Ik heb wel gehoord dat ze Tamiflu, het spul wat je krijgt als je mexicaanse griep krijgt, gaan onderzoeken om te ontdekken wat voor gevolgen het voor zwangere vrouwen/ongeboren kindjes heeft. Tot die tijd wil ik geen vaccinatie en geen Tamiflu!

reisa
    Bijdrager
    #4083125 Quote

Ik ben niet zwanger en dat maakt het wel veel makkelijker.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct