Hallo Sil,
Ik herken dit heel goed! Ik wordt niet goed van al die baby kaartjes, geboortes en de vraag wanneer wij eens gaan beginnen aan kinderen (mijn vriend is namelijk wat ouder, 38 jaar en ik 23)
Ik heb vorige week een miskraam gehad, dus iedereen weet nu wel dat wij bezig zijn met kinderen en het zorgt ervoor dat het opgehouden is met het gezeur aan mijn hoofd, maar ja, andere mensen met kinderen en zwangerschappen doen toch zeer!
Ik heb zelf ook ‘maar’ 1 miskraam gehad en we gaan de toekomst positief tegemoed, en ook ik ben er vrijwel meteen boven op, alleen andere jonge kindjes, of baby spulletjes bij de Ikea, zijn een steek in het hart… Ik zelf denk dat het bij mij gewoon een gezonde dosis jaloezie is…
Ik ben zelf gestopt met kijken en luisteren naar baby verhalen om me heen, misschien heel asociaal, maar als je zelf een miskraam achter de rug hebt, en een ander gaat je vertellen hoe zorgeloos haar zwangerschap geweest is, dan ben ik in alle staten!
Kop op meid, en borst vooruit, wij komen ook een keer op het punt dat we met een dikke buik lopen!
Even als feitje, mijn verloskundige zei dat je na een eerste miskraam, ipv 10% nu 17% kans hebt op een volgende miskraam… Het lijkt misschien veel, maar dat is dus gewoon 83% kans op een volgende gezonde zwangerschap!
Succes! Liefs, Elena