Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1327404 Hoe Houd Je Het Nog Even Geheim

• Auteur

Hi ladies,

Ik ben erg nieuwsgierig of jullie er moeite mee hebben om het grote geheim nog even te bewaren, of is iedereen al op de hoogte?
    Voor mijn dochters (8 en 10) wil ik het graag nog even verbergen, totdat de eerste 12 wk voorbij zijn. Ik wil ze gewoon niet verdrietig zien als het misgaat en daarnaast duurt de zwangerschap dan voor hun ook minder lang.
    Nu heb ik het geluk dat ik door mijn baan in het onderwijs, de beroerdste weken vakantie heb. Hoe doen jullie dat op je werk? Valt het op dat je de koffie laat staan ed? Mijn oudste merkte overigens op dat ik ineens veel sinaasappelsap drink, grappig.
    Ben erg benieuwd naar jullie verhaal!

x Taraneh

#4082758 Quote

Hallo,

Bij mij lukt het niet echt meer om het geheim te houden. Heb het gisteren ook op het werk verteld. Ben zo moe en beroerd dat ik het wel moest vertellen. Kon me natuurlijk ook ziek melden, maar heb toch gekozen om maar gewoon te vertellen wat er is. Niet alle collega’s weten het nog, maar de meesten wel.

Verder geen kinderen in huis die groot genoeg zijn om het al te begrijpen.

Groetjes,
    Elly

#4082759 Quote

Hoi hoi,

mijn twee oudste kids, 14 en 9 zijn op de hoogte van mijn zwangerschap. ik ben erg moe en het is fijn dat zij af en toe mij helpen met mijn andere kids, twee kleine meiden van 3 en 11 maanden. voor de rest weet niemand het, ook vanwege eventuele complicaties en de 12-weken grens. Maar het is wel moeilijk. Zeker nu ik bijna niets lekker vind en de hele tijd duizelig ben. Mijn dochter van 9 vind het heerlijk dat we samen een geheimpje hebben.

groetjes

belia

#4082770 Quote

Ik heb er heel veel moeite mee….
    En ik moet nog een maand mijn mond houden, dan ben ik 12 weken.
    Mijn ouders zijn op vakantie dus dat scheelt want als ze thuis spreek ik ze altijd veel en dan is het alleen maar moeilijk om je mond te kunnen houden.
    OP mijn werk kijken hebben ze nog niet in de gaten dat ik de osseworst, filet american en rookvlees laat liggen terwijl ik daar heel gek op ben.
    Ik drink en rook niet dus dat scheelt daar kunnen ze het niet aan merken.
    Hoop dat het zo nog even goed gaat…. 😉

Groetjes K

#4082780 Quote

Ik ben zaterdag 7 weken en vrijdag gaan we het aan mijn ouders, zus en schoonfamilie vertellen.

Ik wil niet langer het gevoel hebben dat ik lieg. Afgelopen zondag op maandagnacht had ik vreselijk pijn in m’n buik. was er echt heilig van overtuigd dat het mis zou gaan. Maar zo onverwacht als het kwam, zo snel ging het ook weer weg.
    Geen bloed verloren, verder niks aan de hand.

Normaliter had ik hier echt wel met mijn moeder over gebeld, en dat kon dus nu niet.
    Dus heb maandagochtend mijn vriend een sms gestuurd op het werk: vrijdagochtend gaan we het vertellen, ik wil er met hun over kunnen praten. kan ik hun ook om advies vragen enzo.

Daarna pas na de eerste echo gaan we het aan vrienden ed. vertellen.
    Op het werk hoop ik het pas na 12 weken te kunnen vertellen, maar mijn buik wordt met de dag dikker.

#4082874 Quote

Hoi ik heb het wel direct verteld aan ouders en broers en zussen. We hebben het ook meteen verteld aan de jongens. Ik kreeg opeens bloedingen en krampen. Gelukkig is het goed gegaan, maar ik bedacht me wel direct dat ik baalde dat ik het de jongens al had verteld. Hoe moet je het uitleggen als het misgaat?
    Ik kan het volgens mij niet veel langer meer voor me houden. Ben nu 7w2d en heb al een behoorlijke opgezwollen vocht buik. Ik weet zeker dat ze het op mijn werk direct zullen zien. Dan ben ik 3 weken met vakantie geweest. Het verschil kan ik dan echt niet meer verbergen….

#4083024 Quote

Heej Fa,

Dat moest vast even spannend geweest zijn…
    Je kunt toch zeggen dat je in de vakantie lekker alles wat lost en vast zit gegeten hebt??
    Of is dat niks voor jou?

Groetjes K

twiki
    Bijdrager
    #4083071 Quote

Op mijn werk hebben ze volgens mij geen vermoedens. En ik blijf gewoon koffie drinken hoor!
    Aan goede vrienden en ouders hebben we het overigens wel verteld. En na de echo volgende week vrijdag wil ik het ook aan de rest vertellen. Dan ben ik dus nog niet 12 weken, maar dat maakt me niet uit.
    Ik heb het wel aan mijn dochter van 2 verteld, maar die snapt het toch nog niet 😉

#4083074 Quote

Ik heb het nog aan niemand verteld, behalve aan mijn beste vriendinnetje. Vind het wel ontspannen zo, niemand die zich ermee bemoeid. De vorige keer bleek het niet goed op de echo, dus ik aan iedereen vertellen dat ik een mk had, bleek er 1,5 wk later toch een hartje te kloppen. Ik weer aan iedereen vertellen dat het toch goed was toen ze me vroegen hoe het ging…Toen kregen we met 12 wk nog een echo en daarop bleek dat het met ruim 9 wk gestopt was…kon ik weer aan iedereen wat anders vertellen.

Daarom vertel ik het nu aan niemand, dan kan ook niemand zich er (goedbedoeld) mee bemoeien. Als alles goed blijkt en ik mijn buik echt niet meer kan verbergen komt het wel. Maar ik vind het wel heeeeel moeilijk, want ik zit nu erg in spanning en dat zou ik wel met mensen willen delen. Maja effe stressen nog 🙂

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct