Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1327659 Ovulatietest 4 Dagen Geleden Voor Het Eerst Positief

• Auteur

4 dagen geleden heb ik voor het eerst positief getest voor de ovulatietest..kzag een dikke vette streep 🙂

Die avond geklust, alleen mijn vriend was er niet in staat om de volgende dag nog een x te klussen 🙁 (ivm 2 vruchtbaarste dagen)
    Mijn vriend heeft er nog wat moeite mee om 2 dagen achterelkaar te klussen, 1 of 2 dagen er tussen heeft ie geen moeite mee. Maar ja..

Ik had ergens gelezen dat je na je eisprong om de dag moet gaan klussen om zo ook je kansen te verhogen om zwanger te worden??..klopt dit??

Als je eisprong al is geweest, volgens mij is de kans dan juist heel klein??

#4083200 Quote

Hoi,

Ik heb nu ook 2 maanden ovulatietesten gebruikt.
    De eerste keer alleen op de positieve avond geklust en de afgelopen maand op de avond en de avond na de test geklust, helaas niet zwanger geworden.
    Nou ik heb ook altijd begrepen dat je na de eisprong niet meer zwanger kan worden want dan ik hij gesprongen en dan kan er niets meer in komen omdat het stuk is.
    Ik las ergens dat je voor je eisprong zoveel mogelijk moet klussen zodat het zaad ligt te wachten in je baarmoedermond op de eisprong omdat het zaad langer leeft als het eitje en er dus een soort kommetje blijkt te zijn net voor je baarmoederingang.
    Dus ik ga deze maand zoveel mogelijk klussen vanaf dag 10 t/m dag 17 als ik zeker weet dat de eisprong geweest is.
    1 week wil je man toch wel proberen bijna elke avond te klussen???
    (mijn man vind het ook vervelend hoor op commando)

#4083213 Quote

Hoi

Als je een paar pagina’s terug kijkt, heeft MMLC een artikel geplaatst, dat je eigenlijk het meest vruchtbaar bent vlak voor je eisprong. Dus wat die dokter aangaf is klussen in die week van je eisprong. Zo ongeveer als bobbian schrijft.
    Het schijnt daardoor dus dat de ovulatietesten niet zo betrouwbaar zijn. Maar ja, wat moet je geloven? Ik vind het allemaal maar ingewikkeld.

Mijn vriend en ik vinden het zoiezo wel fijn om te klussen, dus wij doen dat gewoon zo vaak mogelijk en wachten elke maand weer af.

Succes dames.

#4084443 Quote

Ja het is zo dat je een tot twee dagen voor je positieve ovu test het meeste kans maakt. Dit komt omdat je met een ovutest alleen maar meet of je eisprong er aan komt. Maar aangezien dit kan gebeuren tussen het moment van de test en 48 uur weet je eigenlijk nog niet zoveel. Het beste is dus inderdaad de week voor de eisprong om de dag klussen en op de dag van je positieve test sowieso nog een keer.

Succes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct