Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1327778 Nog Meer Van Die Kleine Slimmeriken

• Auteur

Wat gaat het toch snel en wat snapt ze al veel, Daantje is nu 17 maandjes, wij staan steeds verbaasd te kijken als ze alweer iets begrijpt! Ik probeer soms wat opdrachtjes te geven om te kijken of ze er iets mee kan…
    Bijvoorbeeld laatst toen ik de was aan het opruimen was boven, we waren op onze slaapkamer en ik pak een stapel washandjes uit de mand en leg ze op bed. Daantje zat op de grond te spelen, toen zei ik tegen haar: Daantje als je straks zin hebt dan mag je de washandjes wel in de badkamer leggen. Wat denk je: ze stopt met spelen, pakt de stapel van het bed (heel voorzichtig hihi) loopt naar de badkamer en legt ze netjes in de kast precies bovenop de stapel waar de andere washandjes liggen! Mama supertrots natuurlijk hahaha en zij helemaal blij met mijn reactie 🙂

Groetjes Femke,
    mama van Daantje 17 mnd en
    10 weken zwanger van ukkie

#4083260 Quote

Hoi Femke,

ik kan me helemaal herkennen in jouw verhaal. De verbazing dat ze nu soms al zoveel begrijpen en ook zeggen. En elke dag steeds weer meer..
    Een voorbeeld van onze meid (ook 17 maanden):
    zo komt de keuken binnen lopen, ziet de pan op het gasfornuis staan en zegt: pan heet.
    Ze weet wel dat als er in de keuken gekookt wordt dat het “au” is en dat ze daar niet te dichtbij mag komen, maar van haar woorden stond ik toch wel even te kijken.
    Dus ook hier een trotse mama, haha.

Groetjes, Bianca
    mama van Minoux (17mnd)

#4083293 Quote

Hoi hoi,

Heerlijk he? Myrthe is nu 16 maanden en als ze moe is dan vraag ik aan haar: ben je moe, wil je slapen? En als ze dan wilt, dan legt ze haar speelgoed weg, loopt naar de trap (zegt eventuele bezoek gedag met soms een kusje) en klimt naar boven!
    Ze helpt ook met vaatwasser uitruimen (vaak hartverzakking als de borden uit haar handen vallen) opruimen doet ze ook.
    Als papa haar naar kdv brengt loopt ze trots met hem mee. Dan vraag ik, krijg ik nog een kusje? Dan komt ze terug gelopen en ik krijg een kus. Vanochtend kwam ze nog een keer terug, omdat ik haar knuffel ook een kusje moest geven!
    Dan loopt ze weg, roep daaahaaa en zwaait!
    Heerlijk he als ze al zo meedoen.

Liefs Irene

#4083378 Quote

hihi ja het is echt geweldig, Daantje is inderdaad ook dol op zwaaien, als ze bij de bakker een koekje krijgt en we gaan dan zwaait ze netjes, of laatst waren we wezen zwemmen en toen we naar huis gingen zwaaide ze naar de cassiere, hahaha superleuk wat ze allemaal al snappen in zo’n korte tijd!

Groetjes Femke

#4083517 Quote

He Femke,

Hier ook een klein bijdehandje..
    Ik verbaas me elke keer weer wat ze allemaal al begrijpt. Vanmiddag stond ze met de wisser en de theedoek mijn ramen te zemen…. echt heel schattig om te zien. En ook dingen als; pak je schoentjes maar, kusje geven, speen in bed leggen, pop flesje geven, ze vindt het allemaal geweldig.
    Heerlijk he !
    Hoe gaat het verder met je ? Voel je je goed ?

Liefs, Sophie

#4083578 Quote

Hoi,

Yordi is ook zo’n heerlijk bij de hand ventje.
    Ik lag vanmorgen ook weer helemaal in een deuk om hem. Hij was al een poosje wakker, dus ik kom op zijn kamer. Was je al wakker?? Vroeg ik.
    Toen reikte yordi naar de grond. Ik vroeg oh was je je speen kwijt?? Waar is je speen dan?? Kreeg als antwoord weg. Nou daar had hij indd wel gelijk in, want ben eerst 10 min aan het zoeken geweest naar zijn speen. Hahah. Ook yordi mag graag helpen de vaatwssser in en uit te ruimen. Gaat gelukkig indd net goed met de borden. Als we buiten aan het vegen zijn, wil yordi ook mee helpen met zijn vegertje.
    Heerlijk dat ze al zo veel snappen. Sta er elke keer verbaasd van.

Liefs marielle

#4084072 Quote

hihihi wat schattig allemaal, leuk he die kleine ukkepukkies!

@ sophie: ik voel me redelijk goed, af en toe best misselijk, maar dat had ik wel verwacht, had ik bij Daantje ook. Toen was het gelukkig bij 14 weken weer over, kan nu precies de hele zomervakantie ziek zijn hihihi

#4084602 Quote

Oh ja, hier ook zo…
    Soms denken we wat doet ze nou? Sta er steeds verbaasd van wat ze snapt!
    Leuk hoor.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct