Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1328119 Mexicaanse Griep

• Auteur

Nou de titel zegt het al: de mexicaanse griep.

Ik werk in een drogisterij en ben vandaag belaagd door letterlijk honderden mensen die desinfecterende gel, Sterilon, Dettol, Betadine en andere ontsmettende produkten wilden kopen.

Ik ken de richtlijnen inmiddels van buiten: vaak handen wassen, zieke mensen ontwijken (makkelijk in een drogisterij!) etc.

Hoe voelen jullie je onder deze ‘bedreiging’? Maak je je er zorgen over? Waarom wel/niet?

Mijn man en ik gaan met ons dochtertje van 2 jaar naar Spanje in september. Daarna wacht me een familie bezoekje naar de USA. Als dat allemaal maar goed gaat!

#4083475 Quote

Nou ik woon in de buurt van Schiphol dus allemaal reizigers kom je hier tegen. En heb een vriendin die stewardess is. En een man die in een ziekenhuis werkt.
    Ik merk t van zelf wel…

groetjes Maris

#4083492 Quote

Hai,

Ik werk in een verleeghuis, dus de draaiboeken komen uit de kast, en noodroosters worden gemaakt ook allerlei medicatie wordt besteld, dus het wordt allemaal erg spannend, ik hoop dat het meevalt, maar ze zeggen dat 30% van het personeel ook ziek wordt, van zh en verpleeghuizen etc.

Groetjes Linda

#4083516 Quote

Ik werk als HR-Adviseur en bij ons is het een hot item. Draaiboeken, instructies, op elke vestiging ontsmettingsmiddelen enz. Een onderdeel van mijn baan is het begeleiden van zieken dus ik ben inmiddels klaargestoomd voor het hele griepgebeuren. Ik vind het niet erg spannend maar wel erg eng dat kleine kindjes onder de risicogroep vallen en ook grotere kans maken om te overlijden. KDV’s worden genoemd als risicozone en laat Mette nou net in september naar de pz gaan…

gr.Ing

#4083628 Quote

Hoi!

Ik werk bij Philips en wij krijgen regelmatig mailtjes over hoe te handelen etc. Gisteren kwam een collega even snel binnenwaaien want zij was eigenlijk ziek. Gelukkig had ze wel even bij de ha geïnformeerd of het geen Mexicaanse griep kon zijn….. We zijn er dus wel mee bezig.
    Ook nu ik zwanger ben, ben ik wel allerter dan normaal. Gisteren stond namelijk in de krant dat zwangere vrouwen geen tamiflu mogen hebben. Dus ja, dan voel je je toch wel kwetsbaar……

Groetjes,
    Maike

#4083719 Quote

Ik werk zelf in de kinderopvang en bij ons zijn er ook aangescherpte regels vanuit de GGD. Ben zelf zwanger en sinds gisteren pas echt bezig met de mexicaanse griep vanwege het verhoogde risico voor zwangere vrouwen. Maar heb nog wel steeds een afwachtende houding, ben nog niet met allerlei preventieve maatregelen bezig.

Groetjes Martine

#4083798 Quote

Lastig lastig lastig allemaal. Iemand een idee of pasgeborenen ook de mexicaanse griep kunnen krijgen? Of zijn die tot 6 maanden zowiezo beschermd door de moeder?

Groetjes Babybelle

#4083802 Quote

Hai babybelle,

Volgens mij kunnen ze het wel krijgen. Even het zekere voor het onzekere nemen dus. Ook nu voor jezelf aangezien zwangeren geen tamiflu mogen.

gr,Ing

#4083826 Quote

Ik werk ook in de kinderopvang, en wij letten gewoon op de verschijnselen..en sturen evt kids naar huis, en door naar een huisarts met de ouders..Maar je kunt het mi niet voorkomen, alleen opletten, en zorgen dat je allert blijft als er klachten zijn??!!
    Ik was mijn handen vaak, en dat doe ik altijd al wel..thuis nu ook, en de kids ook.
    Als ik het niet vertrouw, ga ik zelf ook naar een arts..Dan maar voor niks!
    Gr Rina

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct