Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1328712 Is Er Nog Hoop 8 5 Wkn Maar Vruchtje Van 6 Wkn Geen Hartactie

• Auteur

Hoi,

Afgelopen woensdag heb ik mijn termijnecho gehad met 8.5 weken (volgens mijn berekening). Helaas was er op de echo een vruchtje te zien van rond de 6 weken en geen hartactie. De verloskundige kon hier ‘absoluut niet positief’ over zijn zei ze letterlijk. Ze kon niet helemaal uitsluiten dat het toch goed is (misschien een late eisprong gehad en daardoor een jongere zwangerschap) maar de boodschap was eigenlijk dat ik me moest voorbereiden op een miskraam.

Tot op heden heb ik de ‘gewone’ pijntjes: kleine steekjes in de liezen, beetje bandenpijn. Kwaaltjes zijn nog niet minder heb ik het idee (had sowieso heel weinig last, alleen moe en vaak trek, 3 dagen misselijk geweest verder niets).

Vanaf woensdag na de echo tot gisteravond heb ik alleen maar gehuild maar nu begin ik -hoe fout het misschien ook is- toch weer een beetje hoop te krijgen dat het allemaal toch goed zit.

Heeft iemand misschien zo’n zelfde ervaring of willen jullie me even met beide benen op de grond zetten als ik mijn hoop moet laten varen?

Groetjes en alvast bedankt, Mamamski

#4084080 Quote

wanneer testte je positief ??? Op dat moment was je minstens 3 en halve week zwanger, want eerder kan je met een urinetest bijna niet positief testen.
    Dus neem de datum van de test als 3,5 week zwanger. Tel daarbij de tijd tot en met vandaag op, en je krijgt het aantal weken en dagen dat je nu minimaal zwanger bent. Is dat ruim meer dan 6 weken, dan ben ik bang dat je idd een miskraam hebt/krijgt.
    Ik kan het helaas niet mooier voor je maken…..

#4084099 Quote

hoi,

Heb hetzelfde meegemaakt als jij ben ik bang. Ook ik kreeg geen goed nieuws bij de vk op de echo was een te klein vruchtje te zien en geen hartactiviteit
    Heel verdrietig, maar voor mij eigenlijk een bevestiging. Ik had al zo’n vermoeden, voelde mee niet echt zwanger meer ( niet misselijk, geen gevoelige borsten, niet moe niks) Een paar dagen later een afspraak gemaakt bij de gyn. voor een curetage.. Daar aangekomen wilden de gyn er niet aan omdat er toch een kans was dat we ons hadden verrekend. Dus toch wel hoopvol weer naar huis en een week afwachten…. na een week was er nog geen hartactiviteit, en nog maar een weekje wachten want je weet maar nooit….
    Uiteindelijk is het toch mis gegaan, maar na de curretage was wel duidelijk dat het vanaf het begin niet goed zat..

Ik zou zeggen wacht rustig even af..
    en mocht het toch niet goed zijn heel veel strekte..

groetjes Monica

#4084353 Quote

Hi mamaski,

Ik heb dit niet meegemaakt, gelukkig niet. Maar het is wel heel naar om te lezen. Weet wel dat met 6 weken nog geen hartactiviteit te zien is op een echo, vandaar dat de meeste vk ook wachten tot de 8 a 9 weken (of nog langer zoals die van mij) met het maken van de echo. Pas met de 7e week wordt het hartje gemaakt. Ik zou, denk ik, de hoop toch niet helemaal opgeven, maar wel realistisch blijven. Ja, inderdaad twee dagen heel erg huilen, maar toch ook hoop blijven houden.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het allemaal goed komt.

Gr. Tamara.

#4085072 Quote

Hoi Mamaski,

jeetje meid wat onzeker allemaal? kan het zo zijn dat het vruchtje nog te klein is om hartactiviteit te zien? misschien op een volgende echo beter te zien??

wat betreft het hartje, het kan wel degelijk kloppen met 6 weken, ik heb een echo gehad met 6 weken en er was een hartje te zien…

hoop echt voor je dat het net te vroeg was en dat je bij een volgende echo wel het hartje ziet? wanneer moet/mag je terug? wat zenuwslopend zeg, wens je heel veel sterkte…

xx

#4086231 Quote

Hallo,

Bij mijn eerste heb ik dat ook gehad maar mijn gynaecoloog zei dat je bij een vruchtje van 5-7 wk bijna nooit hart activiteit ziet. Bij 9 wk weer een echo gehad en alles was goed.

Ik blijf voor je hopen dat het goed komt !!

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4087252 Quote

Hallo,

Ik heb heb meerdere keren met 6 weken een echo gehad en dan was er wel hartactie. Het hartje begint met 6 weken te kloppen en niet met 7 weken.
    Ik heb ook de ervaring dat een vruchtje te klein was in verhouding met de aantal weken dat ik zwanger was. Dat is niet goed afgelopen en dat kwam niet van zelf op gang. Dus geen bloedverlies of dergelijke. Pas met 9 weken had mijn lichaam door dat het niet goed was, dus toen heb ik de miskraam pas gehad.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct