Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1329676 De Hik

• Auteur

Hoi hoi,

Een vraagje…. Hebben jullie kinderen ook nog dagelijks de hik? Myrthe hikt nog minimaal 1x per dag, soms vaker en dat net voor of net na het eten.
    Ik vroeg me af of dit normaal was of dat het misschien te maken heeft dat zij reflux-baby was?
    Moet morgen toch naar huisarts, maar was benieuwd of er meer kinderen zijn.

Liefs Irene

Hannah38
    Bijdrager
    #4085045 Quote

Geen idee, Irene. Leah hikt bijna nooit, ik geloof nog niet eens een keer per maand….. Maar weet niet hoe vaak dat is bij andere kindjes?

reisa
    Bijdrager
    #4085212 Quote

Nee, Renske en Emma hebben bijna nooit de hik. Ik zou het zeker aan de huisarts vragen. Ik heb zelf toen ik een jaar of 13 was vaak de hik gehad. De huisarts had het toen over een eventueel gaatje in mijn middenrif, dat bleek niet zo te zijn. Het ging over toen ik stopte met koolzuurhoudende drankjes. Maar dat zal Myrthe niet krijgen.

vlijtige mama
    Bijdrager
    #4085335 Quote

Hoi Irene,

Hoe was het bij de huisarts?
    Isabelle heeft de laatste 2 weken ook best wel vaak de hik.
    Soms 1x per dag, maar vaak is het meerdere malen op een dag.
    Soms duurt het slechts een paar minuten en soms duurt het echt wel een kwartier.
    Ikzelf heb spasmen van mijn slokdarm, en dan krijg ik o.a. ook last van hikken, maar die is erg pijnlijk en Isabelle lijkt er geen last van te hebben.
    Ik kan me herinneren dat ze er als baby ook best wel veel last van had en toen ik het navroeg bij de huisarts vertelde die toen dat het normaal was…

Ik wil graag weten wat jou huisarts erover zei.

Liefs Monica

#4085364 Quote

Laura heeft 1 á 2 keer per week de hik, meestal overdag. Het gaat weer over als ze wat drinkt.

Anninas
    Bijdrager
    #4085460 Quote

Hallo,

Hier ook zo’n hikmeisje. Onze meid heeft ook wel dagelijks de hik hoor. De ene dag is het maar heel even, terwijl het de andere dag rustig een dik kwartier kan duren. Ze lijkt er verder geen last van te hebben.
    Als baby zijnde had ze er nog veel meer last van. Wel een aantal keren op een dag. Ik heb dit toen nagevraagd bij het cb en die zeiden dat het normaal was.

Mijn oma zei vroeger altijd dat als je de hik had je hartje groeide.

Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.

Groetjes Anne

#4085615 Quote

Hoi hoi,

Nou bij huisarts geweest. En het heeft deels te maken dat ze reflux-baby was en voor een groot deel toch ook met die K**** amandelen. Maar we hebben nu een doorverwijzing voor de kno-arts en kunnen daar a.s. donderdag al terecht!!

Ze kan niet ademen tijdens eten, want ze ademt alleen door dr mondje. Tijdens het eten hapt ze lucht mee naar binnen, die slikt ze in en daardoor dus de hik. Hopelijk ook dit probleem opgelost zodra die amandelen eruit zijn.

Bedankt allemaal voor de reactie

Liefs Irene

#4086024 Quote

Hey Irene,

Wat goed dat je donderdag al bij de kno-arts terecht kan! Hopelijk word er dan snel actie ondernomen, zodat jullie snel van die amandelen af zijn!!!

Laat je even weten hoe het is gegaan donderdag!!

Dikke kus Trudi

#4088108 Quote

daniel heeft ook af en toe wel de hik, voornamelijk als hij ergens heel hard om moet lachen,

liefs marina

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct