Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1329704 Zwangerschap Moeten Uitstellen Ivm Vakantie In November Naar Zuid Afrika Ivm Malariatabletten

• Auteur

We zijn vandaag bij de travel clinic geweest voor informatie omtrent onze reis die wij in november willen gaan maken door zuid-afrika heen. We komen door het kruger park en swaziland en voor dat gebied moet je malariatabletten slikken. Ze adviseerde ons om pas zwanger te worden na de vakantie punt, verder geen reactie meer gekregen hierover. Terwijl we op het gezondheidsformulier wat we moesten invullen of we bezig waren met zwanger te worden.

Ik ben er best wel even van ontdaan, had het ook wel verwacht ivm risico’s die je kan oplopen met een zwangerschap. Maar het komt dan toch wel even hard aan bij ons beide.Dus het is wachten tot november, voor je gevoel duurt het nog zo lang!!

Heeft iemand hier ook ervaring mee???

#4085111 Quote

Ik zou het toch nog even bij de huisarts navragen hoor….een beetje uitleg erbij zou toch wenselijk zijn lijkt me.

Of bij de apotheek informeren, die kunnen je ook een hoop vertellen.

#4085631 Quote

Klopt helaas. De malariatabletten die je moet slikken worden in het begin van de zwangerschap niet geadviseerd.
    ik snap dat je teleurgesteld bent, maar het zou toch vreselijk zijn als er iets zou gebeuren door die medicijnen?
    Geniet van je reis! Nu kan het nog lekker zonder kinderen…
    Net zwanger zijn op zo’n reis lijkt me ook geen pretje. doodmoe en kotsmisselijk?
    maar ja, een paar maanden wachten kan lang duren….

Veel plezier in Zuid-Afrika!!!

Edith

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct