Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1329718 Uitstellen Van Zwangerschap Ivm Malariatablet Gebruik

• Auteur

We zijn vandaag bij de travel clinic geweest voor informatie omtrent onze reis die wij in november willen gaan maken door zuid-afrika heen. We komen door het kruger park en swaziland en voor dat gebied moet je malariatabletten slikken. Ze adviseerde ons om pas zwanger te worden na de vakantie punt, verder geen reactie meer gekregen hierover. Terwijl we op het gezondheidsformulier wat we moesten invullen of we bezig waren met zwanger te worden.

Ik ben er best wel even van ontdaan, had het ook wel verwacht ivm risico’s die je kan oplopen met een zwangerschap. Maar het komt dan toch wel even hard aan bij ons beide.Dus het is wachten tot november, voor je gevoel duurt het nog zo lang!!

Heeft iemand hier ook ervaring mee???

#4086792 Quote

Hoi Sabine,

in 2007 zijn wij op vakantie geweest naar Kenia. We wilden eerst nog een grote reis maken voordat we aan kinderen wilden beginnen. Ik ben toen eerst alles na gaan vragen bij de huisarts
    De huisarts vertelde toen dat ik 3 mnd moest wachten voordat we het zouden proberen ivm de malariatabletten.
    Bij de GGD zei de arts dat we maar 1 maand moesten wachten. We besloten om een half jaar eerder op vakantie te gaan (we hadden nog niets geboekt toen) zodat we er eerder voor konden gaan. Ik vond het anders nl ook wel erg lang duren.
    Dat hebben wij toen ook gedaan. Gelukkig was het vlak na die ene maand al bingo…

nog ff een tip wat betreft de malariatabletten mocht je daar geen ervaring mee hebben. In de bijsluiter staat bij het avondeten innemen… dat deden wij de eerste dagen maar lagen vervolgens de hele nacht wakker. Dat schijnt een bijwerking te zijn. we hebben ze toen voortaan, net als onze medereizigers, bij het ontbijt ingenomen. Veel beter!

ik hoop dat je er wat aan hebt!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct