Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Een maandje rust

• Auteur
  • Wenser
    Bijdrager

Een aantla kennen mij nog wel van het oude forum denk ik. Wij zijn al 1,5 jaar bezig voor ons eerste kindje. Het zwanger worden is inmiddels bijna een obsessie: elke maand weer die spanning, hoop en uiteindelijk teleurstelling. Ik heb al van alles geprobeerd (onderzoeken, ovutesten, voedingssuplementjes, planningen, standjes etc.).

Nu twijfel ik er over om een maand pauze te nemen. Komt ook wel gunstig uit ivm medicijngebruik (14 dagen) waarbij je niet zwanger mag worden, dus kans dat we mijn ei toch al missen. Manlief zegt al een hele poos dat het goed is om een maandje rust te nemen.

Maar ik kan mijn wens niet uitzetten en elke maand is er 1 te veel. Daarnaast heb ik 2 maanden terug een HSG gehad, wat evt. een verhoogde kans geeft én ga ik over 3 weken op vakantie (zou week 4 van mijn cyclus zijn).

Wat zouden jullie doen? En zijn er mensen met goed ervaringen door een rustperiode?

gr.
    Wenser

#4085542 Quote

Voor mijn gevoel heb je ook geen rust als je het niet ‘probeert’. Ik zou dan steeds denken, wat als het deze maand zo zou moeten zijn.. ook dan ben je met je wens bezig.

Zoals je zelf zegt kun je je wens niet uit zetten. Ik hoorde laatst een leuk voorbeeld in een andere context gebruikt. Iemand zei, als ik je zeg dat je niet aan een paarse olifant mag denken, je mag er niet aandenken! Dan wordt het spontaan moeilijk om niet aan een paarse olifant te denken. Zo is het denk ik met dit ook. Je mag jezelf best toestaan om er aan te denken en jezelf toestaan op bepaalde momenten er lekker van te dromen… als je dit jezelf verbied wordt het juist alleen maar erger.. (een beetje lastig uitleggen zo typend)

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Maar het is allemaal hartstikke lastig joh! Sterkte!

#4085576 Quote

Ik zou juist wel een maandje rust nemen. Of misschien zelfs meer. Even op adem komen.

De momenten rond je eisprong zullen slopend zijn; de paarse olifant. Maar daarna heb je hoe dan ook 2 weken rust, want je weet dan zeker dat je niet zwanger bent.

Een beetje afstand kan wellicht de obsessie ook weer wat breder trekken. Ondanks al het verdriet is er ook ng meer in het leven. ZOals je relatie bijvoorbeeld. Dan kun je daar weer eens meer aandacht aan geven, en bijv lekker vrijen zonder moeten.

WEllicht zijn jullie na die maand(en) weer sterker om de pogingen om zwanger te worden weer aan te gaan.

Maar goed, dat is mijn visie. Sterkte.

Wenser
    Bijdrager
    #4085709 Quote

Dank jullie voor jullie berichten. Het is waar, van die paarse olifant. Ik moet er nog over nadenken. Mijn man is wel voorstander, ook om te proberen of het idd. rust geeft. Zo wel, dan weten we dat, en kunnen we dat af en toe inzetten in de mogelijk nog lange weg die wij moeten. De eerste 10 maanden waren voor mij vrij simpel: ik dacht het komt vanzelf. Dat is inmiddels helaas weg, want mijn leven was toen een stuk leuker.

Idd wil ik ook weer wat meer ruimte voor onze relatie ipv. het ‘moeten’ en mijn spanning en daarna teleurstelling. Aangezien ik een redelijk korte cyclus heb, zijn er maar weinig ‘rustige’ weken in de maand.

ge.
    Wenser

#4085721 Quote

Hoi!
    Ik heb je naam idd al vaker voorbij zien komen op het oude forum, wat vervelend dat je nog steeds bezig bent!
    Mij lijkt idd wel dat je juist de maand met het medicijngebruik misschien even pauze kunt nemen. Daarna kun je toch kijken hoe je dat bevallen is? Het blijft moeilijk maar je weet eigenlijk nu wel dat je die maand toch je ei gaat missen dus lijkt het mij de uitgelezen kans die maand eens lekker spontaan te vrijen en te genieten van elkaar.
    Wat je ook doet, heel veel geluk!!!

Groetjes Sukkie

#4085777 Quote

@wenser, kom jij nog op dat andere forum??? Ik niet meer, staat dat dat niet meer bestaat???

Gr WEndy

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4085868 Quote

hoi hier juist een goed voorbeeld dat een maandje rust wonderen verricht hihi

wij waren vanaf januari bezig en mijn man was in juni ziek en erna ik dus echt maar 1 keer gedaan en gewoon 100% overtuigd dat ik niet zwanger was aangezien we het normaal echt om de dag deden en tja … toen was ik een week overtijd en ben nu weer 6,5 week zwanger… dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit….

groetjes en succes kleutermama

#4085878 Quote

he Wenser.

jeetje wat een keuze moet/wil je maken??
    Ik begrijo dilema want elke mnd is er weer een verder zoals je schrijf. Maar soms doet het ook wel eens goed zoals kleutermama hierboven schrijft.

hou je taai

maar wat weny schrijft< ik kan ook niet op die andere forum komen jij wel of niet???
    Bij mij komt er ook testaan dat het niet meer bestaat, mooi balen is dat was net aan die gewend enz.mis nu alweer die andere meiden.

he kus
    natas

MyNameIs…
    Bijdrager
    #4086244 Quote

Hoi Wenser,
    Wij zijn sinds oktober 2008 bezig om zwanger te worden, 2 maanden geleden moest ik ook medicijnen gebruiken waarbij ik niet zwanger mocht worden, ik moest ze zelfs 6 weken gebruiken! Erg lang, maar wij hebben dat moment meteen aangegrepen om ff rust te nemen. In eerste instantie vond ik het erg lastig omdat iedere maand er (zoals je zelf al schrijft) een te veel is, maar achteraf is het toch wel heel erg fijn geweest. Tijdens de vakantie hoefde we ook nergens op te letten qua eten en drinken, dus we hebben er dan ook lekker van genoten.
    Als je het mij vraagt, zeker een aanrader! Wij hebben er nu weer helemaal zin in en zijn er ook weer een stuk relaxter onder.

Groetjes.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct