Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

cola

• Auteur
  • meagain
    Lid

zoals de titel al zegt..

ik ben fan van cola.. je hebt bij een kruidenier:P van die handige halve liter flesjes cola.. en als ik er eenmaal 1 open heb gaat die ook op.. (bijna elke dag wel)

ma nu zie ik opeens op internet dat t schadelijk is!

iemand tips om af te kicke?

liefs

#4087072 Quote

2 glazen cola is volgens mij gewoon goed hoor!!
    mijn vriendin drinkt echt hele dagen cola light en heeft 4 gezonde kids…. die drinkt echt liters weg,….

beetje hetzelfde als koffie en thee met theeiine

sanne31
    Bijdrager
    #4087090 Quote

zowieso is cola slecht…
    Alhoewel er meer caffeïne in een kopje koffie zit dan in cola
    Wel zitten er heel veel suikers in cola.

#4087091 Quote

Ik leef op de cola!!
    Ik heb een tijdje zonder gedaan omdat ik een heel druk kindje heb. Maar meneer werd er niet rustiger van, dus ik zit weer volop aan de cola.
    Ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Ik heb er gelukkig ook geen last van met slapen.

Ze zeggen dat te veel niet goed is. Maar ook ik heb al 2 gezonde kids.

Groetjes, Ris

#4087116 Quote

Niet alleen niet goed voor de kleine, maar ook voor jezelf. Zoveel suiker is niet echt een stimulans voor een gezonde voeding.

Zin in iets komt en gaat altijd in vlagen. Als je trek krijgt in cola, pak dan even een tijdschriftje, ga naar een andere kamer of leidt jezelf op een andere manier af. Een minuutje later is de zin opeens veel minder sterk. En zet voor jezelf een limiet op een dag: max. 1 glas ofzo.

Sterkte, en jouw kindje zal vast ook met cola wel gezond ter wereld komen, hoor.

#4087149 Quote

Nou volgens mij valt het wel mee hoor. Mijn verloskundige adviseerde zelfs om cola (light) te drinken tegen de misselijkheid….

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4087158 Quote

Als je weet dat cola slecht is dan drink je het toch niet? Ik ben altijd een verstokt roker geweest, maar ik ben ook gelijk gestopt….

Als je iets ECHT graag wilt, is het helemaal niet zo moeilijk om te stoppen!

Succes!

Liefs, Nicoel 9w3d

#4087242 Quote

Oh cola…. nu ik zwanger ben drink ik ‘nog maar’ een liter per dag. In plaats van ongeveer 2!

En ik heb geen tips om te stoppen, het is mij nog nooit gelukt.

Groetjes!

#4087246 Quote

Als zwangere worden je zoveel dingen verboden.
    Je houdt dan ook rekening met van alles;
    niet roken, geen alcohol, geen rauw vlees ect….

Maar een glas te veel cola….. Iedereen weet dat cola slecht is, daar hoef je niet zwanger voor te zijn!
    Net zoiets met kaneel, dat mag nu ineens ook niet meer. Laat ik dat nou ook erug lekker vinden. En ik eet dan dan ook gewoon hoor! Natuurlijk niet iedere dag, maar een kaneelstok op de kermis laat ik niet aan me voorbijgaan.

Meid, lekker cola drinken hoor! Misschein kun je het aantal wat beperken en vervangen door een andere frisdrank.

Gr. Ris

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct