Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

twijfelende vriend

• Auteur

Hallo,

Ik wil graag zwanger worden, maar mijn vriend is hier niet zo zeker van.
    Ik vertel hem regelmatig dat een kind van jezelf anders is dan die van een ander, maar het lijkt alsof hij niet luistert.
    Hebben jullie enige tips?

Alvast bedankt.

groetjes.

#4087650 Quote

Wachten tot hij het zelf ook wil.

Wij hebben al een kindje van 5,5 en ik wil ook al jaren een tweede. Maar hoe meer ik er over begon met manlief hoe meer hij het nog niet zag zitten. Het hielp ook niet dat hij steeds halfjaarcontracten kreeg op zijn werk en dan na 2 of 3 van contracten weer ander werk moest gaan zoeken. Nu heeft hij een baan waar hij een arbeidsovereenkomst heeft voor 3x 1 jaar (hij is busschauffeur) en nu ziet hij het wel zitten. Sterker nog, hij is nu mega-enthousiast!
    Kortom: gewoon wachten tot hij het sein geeft dat hij er klaar voor is.

#4087686 Quote

Hoi Ingetje,
    Wat zijn precies zijn twijfels?
    overhalen gaat waarschijnlijk toch niet lukken, als het mogelijk is zou ik het even de tijd geven hoe moeilijk dat ook is!

Groetjes en veel sterkte

#4088187 Quote

Bespreek waarom hij niet wil. En zit je relatie goed? Niet lullig bedoeld, maar dit is soms een teken aan de wand.En vraag een kindje te logeren; dan kan hij ervaren of hij het wil of niet. Niet te jong; daar houden de meeste mannen minder van dan wanneer je er een beetje mee kunt spelen

#4088370 Quote

Beetje gemeen misschien maar je kan ook tegen je vriend zeggen:
    Ik stop met de pil… Als jij niet wilt dat er een kindje komt moet jij maar voor voorbehoedsmiddelen zorgen.
    Vaak gaan ze dan eindelijk nadenken 😉
    Alleen doen als je heel zeker bent van je relatie!

#4088390 Quote

Hi Ingetje,

Wat een moeilijk probleem. Gelukkig kan ik niet vanuit ervaring je van advies dienen.

Ik denk wel dat je goed moet uitvinden waarom je vriend niet wil en of hij later wel wil. Misschien gewoon nog 1 keer een goed gesprek en het dan even laten rusten. Het heeft geen zin om hem voor het blok te zetten, want dan denk ik dat je er alleen voor komt te staan. Ik ben het niet eens met wat Nicole zegt. Als je hem voor het blok zet, kon je wel eens aan het korste eind trekken.

Zet voor jezelf ook op een rij wat belangrijker voor je is: evt. een relatie met je huidige vriend maar wellicht zonder kinderen of je kinderwens.

Maar bovenal: praat er over! Een kind van jezelf is anders dan een kind van een ander, dat klopt. Maar een kind van een ander mag je weer terug geven en die van jezelf zit je de eerste 20 jaar 24 uur per dag mee. En dat kan een behoorlijke belasting zijn.

Succes!

Gr. Tamara.

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct