Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Echo

• Auteur

Hi,

Meestal krijg je een echo rond de 11-12 weken omdat ze dan heel goed de termijn kunnen bepalen. Ik lees hier ook dat veel dames eerder een echo krijgen, maar meestal is dat om een speciale reden (bijv. bij een eerdere miskraam of als er een vermoeden is dat men verder in de zwangerschap zit).

Niks om je zorgen over te maken.

Wees blij dat je geen verschijnselen meer hebt, er zijn genoeg dames die met je zouden willen ruilen denk ik! Als je je toch erg zorgen maakt, bel dan gewoon even je vk en leg uit dat je je zorgen maakt.

Gr. Tamara.

Bloempje27
    Bijdrager
    #4088387 Quote

‘Fijn’ dat je misselijk was….. kun je weer gerust zijn…. de hormonen doen echt hun werk!!! xx

#4088567 Quote

Hoi Moonpoontje,

Ik heb met 7 weken een echo gehad. Dit is mijn 1ste zwangerschap en er zijn verder geen bijzonderheden. De reden dat bij mijn VK de echo al zo vroeg is is omdat je tegenwoordig zelf kan bepalen of je een nekplooimeting wilt of niet. Vroeger was dat alleen als je in de risico-groep zat, nu kan je dus zelf kiezen (moet je wel zelf betalen) Als je dat dan wilt moet je met 10 weken bloed prikken. Als je dan pas in je 11de of 12de week je 1ste echo hebt kan je hiervoor niet meer kiezen!

Snap je het nog een beetje??

Ik heb overigens met 11 weken weer een echo gehad!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct